آموزش تصویری فعال کردن “تاچ پد لپ تاپ” (Enable laptop touchpad)

آموزش تصویری فعال کردن “تاچ پد لپ تاپ” (Enable laptop touchpad)

تاچ پد لپ تاپ (Laptop Touchpad) یکی از حساس ترین و تحت تاثیرترین قطعات هر لپ تاپ می باشد که با کمترین ضربه ممکن است برای همیشه غیرفعال شود و یا حتی با کند شدن لپ تاپ، یکی از قسمت هایی که ممکن است به میزان خیلی بالایی تاثیربپذیرد، تاچ پد لپ تاپ می باشد. از این رو ما با یک عضو حساس روبرو هستیم که این عضو حساس می تواند در طول زمان با برخی مشکلات روبرو شود و به همین دلیل بسیاری از کاربران لپ تاپ ها استفاده از تاچ پد، از ماوس ها استفاده می کنند.

اما برخی از کاربران هستند که بنابر دلایلی اعم از استفاده از ماوس ها و یا حتی داشتن صفحه تاچ، تاچ پد لپ تاپ را غیر فعال می کنند تا به تاچ پد لپ تاپ آسیبی وارد نشود. از این رو اگر شما نیز صفحه تاچ و یا حتی ماوس دارید الزاما نباید تاچ پد را غیر فعال کنید چرا که شما هم می توانید از ماوس و تاچ پد بصورت همزمان استفاده نمائید. با این وجود اگر شما تصمیم به فعال/غیرفعال کردن تاچ پد لپ تاپ دارید، در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک با نحوه فعال کردن تاچ پد لپ تاپ بصورت قدم به قدم آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

فعال کردن تاچ پد لپ تاپ در ویندوز 10

اولین روشی که تصمیم به آموزش آن به شما عزیزان داریم، نحوه فعال کردن تاچ پد لپ تاپ در سیستم عامل ویندوز 10 است که این نسخه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سیستم عامل در میان سایر سیستم عامل ها می باشد. توجه داشته باشید که این روش علیرغم ویندوز 10 در ویندوز 8 نیز کاربرد دارد. از این رو اگر شما تصمیم به فعال و یا غی رفعال کردن تاچ پد در لپ تاپ دارید، در ادامه بصورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است؛

1- از منو Start وارد تنظیمات ویندوز 10 شوید که در تصویر ذیل مشخص شده است.

تاچ پد لپ تاپ

2- اینک گزینه Devices را از پنجره باز شده انتخاب کنید.

فعال کردن تاچ پد لپ تاپ

3- از سمت چپ پنجره، گزینه Touchpad را انتخاب نمائید.

تاچ پد لپ تاپ

4- در آپدیت های جدید ویندوز 10، قابلیتی که در نسخه های قبلی بود حذف شده است و اما اگر ویندوز 10 شما آپدیت نشده است، شما می توانید در قسمت بالا بخش Touchpad اقدام به خاموش/روشن کردن تاچ پد با یک دکمه نمائید. اما اگر برای شما نیز همانند سیستم عامل ما دکمه حذف شده است، می بایست گزینه Addtional settings را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن تاچ پد لپ تاپ

5- در این بخش شما می توانید تاچ پد لپ تاپ را فعال/غیر فعال کنید. به همین سادگی شما موفق شدید.

تاچ پد لپ تاپ

فعال سازی تاچ پد لپ تاپ در ویندوز 7

همان گونه که گفته شد، آموزش بالا هم در ویندوز 10 و هم در ویندوز 8 کاربرد دارد و شما می توانید از این آموزش برای فعال و غیر فعال کردن تاچ پد لپ تاپ استفاده نمائید. اما اگر شما از کاربران ویندوز 7 هستید و تصمیم به فعال و غیر فعال کردن تاچ پد لپ تاپ در ویندوز 7 دارید در بخش ذیل بصورت قدم به قدم آموزش داده ایم.

  1. وارد پنجره Control panel شوید.
  2. اینک گزینه Harware and Sound را انتخاب کنید.
  3. از بخش زیرین Devices and printers گزینه Mouse را انتخاب نمائید.
  4. در پنجره باز شده جدید گزینه Touchpad را انتخاب کنید.
  5. اینک شما می توانید تاچ پد لپ تاپ در ویندوز 7 را فعال/غیرفعال کنید.
  6. در انتها، برای ذخیره تغییرات از بخش زیرین گزینه Ok را انتخاب کنید.
Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *