زودپز خوب چی بخریم؟

زودپز خوب چی بخریم؟
زودپز خوب چی بخریم؟

زودپز، یک وسیله ضروری در خانه، جهت پخت‌وپز غذا به‌صورت کامل و در کمترین زمان ممکن است که در ظرفیت‌های مختلف، تولید و روانه بازار شده است. برای هر فردی ممکن است پیش بیاید که به دلیل مشغله فراوان، فرصت زیادی برای تهیه یک غذای سالم و خانگی، نداشته باشد. در این حالت، بهترین اقدام، استفاده از زودپز است تا با صرفه‌جویی در وقت، بهترین غذا را آماده کنید. هنگام خرید این وسيله کاربردی، باید نکات مهمی مانند، جنس، اندازه و سایر مشخصات را مطابق چیزی که از آن انتظار می‌رود، در نظر بگیریم و درنهایت، با بررسی قیمت زودپز، اقدام به خرید آن کنیم.

زودپزهای تولیدشده توسط تولیدکننده‌های مختلف، ازنظر مشخصات ظاهری و فنی، با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به بیان ساده‌تر، زودپزها در انواع و ظرفیت‌های مختلف، تولید می‌شوند که طبق نیاز افراد و متناسب با تعداد خانواده‌ها، از 4 تا 8 لیتر، موجود هستند. در ادامه مقاله، به بررسی ویژگی‌های یک زودپز خوب و همچنین، به بررسی قیمت برخی از مدل‌های برتر این وسیله مانند، زودپز یونیک، زودپز برقی فیلیپس، قیمت زودپز تفال اصل فرانسه و زودپز دسینی، خواهیم پرداخت.

زودپز خوب چی بخریم؟

نکات مهم جهت خرید زودپز

هنگام تهیه این وسیله، توجه داشته باشید که زودپز، حتماً از بهترین مواد اولیه ساخته‌شده باشد؛ زیرا در این حالت، حرارت را سریع به بدنه منتقل می‌کند و باعث پخت سریع غذا می‌شود. دستگیره‌های زودپز بهتر است از نوع استاندارد و مطابق با گنجایش کم، تک‌دسته و در گنجایش بیشتر، دو دسته باشد. همچنین، خروجی هوا یا سوپاپ نیز، باید کیفیت خوبی داشته باشد تا ایمنی زودپز، بالاتر رود.

یک زودپز خوب، باید توانایی پخت‌وپز سریع مواد غذایی مختلف مانند، خورشت‌ها، انواع گوشت و حبوبات را داشته باشد و با عملکرد مطلوب و حفظ خاصیت برخی مواد غذایی مانند، برنج، گوشت، مرغ و سبزیجات، غذا را آماده سازد. در ادامه، به بررسی برخی از ویژگی‌های مهم دیگر زودپز که در قیمت آن نیز مؤثر است، خواهیم پرداخت.

سایز و اندازه

زودپزها در اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند ولی معمول‌ترین آن‌ها، 4، 6 و 8 لیتری است که 4 لیتری آن برای پخت غذای دو نفر، مناسب است. نوع 6 لیتری آن، مناسب پخت غذای یک خانواده است و معمولاً از این اندازه، بیشتر استفاده می‌کنند. زودپزهای 8 لیتری را، بیشتر خانواده‌های پرجمعیت استفاده می‌کنند. قیمت‌ زودپز با توجه به‌اندازه و ظرفیت آن، متفاوت خواهد بود.

تنظیم‌کننده فشار زودپز

زودپزهای خوب، قابلیت تنظیم فشار دارند و این ویژگی، این امکان را می‌دهد که افراد برای هر نوع غذایی، میزان فشار را به‌دلخواه، تنظیم کنند. زودپزها، چند نوع تنظیم‌کننده فشار دارند که از میان آن‌ها می توان به تنظیم‌کننده سوپاپی وزنی، تنظیم‌کننده سوپاپی تکامل‌یافته و تنظیم‌کننده سوپاپی فنری، اشاره کرد.

ایمنی

زودپز باید مجهز به قفل درب باشد؛ زیرا این قفل، در جلوگیری از تشکیل بخار و فشار، قبل از بسته شدن درپوش، نقش اساسی دارد. همچنین، برخی زودپزها دارای سیستم خودکار مانند، سیستم خاموش شدن در صورت عدم سفت بودن درب یا صداهای هشداردهنده در صورت خطا هستند که این ویژگی‌ها، از بروز حوادث ناگوار، جلوگیری می‌کنند. این امکانات، سبب بالا رفتن قیمت زودپز خواهد شد و برای تهیه آن، باید هزینه بیشتری بپردازید.

زودپز خوب چی بخریم؟

قدرت

قدرت زودپز، بر روی زمان پخت و کارایی آن تأثیر دارد. زودپزهای با قدرت بالا، معمولاً با سرعت بیشتری، غذا را می‌پزند و درنتیجه، مدت‌زمان آشپزی را کاهش می‌دهند. لازم به ذکر است که برخی از زودپزها، قابلیت برنامه‌ریزی دارند که به شما اجازه می‌دهند تا زمان و دمای دقیق برای هر غذا را تنظیم کنید.

قابلیت نگهداری حرارت

برخی از زودپزها دارای قابلیت نگهداری حرارت هستند که غذا را در حالت گرم، نگه می‌دارد. با این ویژگی، غذا حتی بعد از چندین ساعت، در زودپز گرم باقی می‌ماند و طراوت آن، تا زمان سرو حفظ خواهد شد.

طراحی و ساختار

از دیگر ویژگی‌های یک زودپز خوب، می‌توان به ساختار آن اشاره کرد. توجه به این امر، یعنی ساختار محکم و طراحی بهینه آن، بسیار مهم و ضروری است. همچنین، بهتر است که کاربری آن به‌گونه‌ای باشد که نگهداری وسیله و تمیزکاری آن، با چالش مواجه نباشد.

قطعات قابل جدا شدن

زودپزهایی با قطعاتی که قابلیت جدا شدن دارند، نگهداری و تمیزکاری، آسان‌تر دارند که همین امر، سبب افزایش قیمت زودپز خواهد شد. بانوان، به وسایلی علاقه دارند که پس از پخت یک غذای خوشمزه، بتوان آن را به‌طور کامل، شستشو داد. پس قطعاً این نمونه زودپزها، طرفداران بیشتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارند.

موارد ذکرشده، تنها برخی از ویژگی‌های یک زودپز خوب بود. درنهایت، خرید این وسیله کاربردی، به سلیقه و نظر فرد بستگی دارد. همچنین، بسته به عواملی مانند، بودجه، فضای موجود و نوع غذاهای مدنظر برای پخت، نوع مدل انتخابی، متفاوت خواهد بود.

زودپز خوب چی بخریم؟

قیمت زودپز

این وسیله‌، انواع مختلفی دارد که هرکدام، عملکرد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که این موضوع برای بانوان، بسیار بااهمیت است؛ به‌گونه‌ای که علاقه دارند نسبت به همه آن‌ها و همچنین، قیمت هریک، اطلاعات لازم را داشته باشند. درواقع، با آگاهی و شناخت انواع زودپزها، می‌توان راحت‌تر اقدام به استفاده از این وسایل کرد. در ادامه، لیست قیمت زودپز در زمان نگارش مقاله، ذکرشده است.

نوع

قیمت زودپز

زودپز یونیک و زودپز دسینی500 تا 800 هزار تومان
زودپز برقی فیلیپس650 تا 950 هزار تومان
قیمت زودپز تفال اصل فرانسه700 تا 1 میلیون تومان

زودپز، وسیله‌ای کاربردی و مهم

زودپز، یک وسیله جهت سریع‌تر انجام شدن عمل پخت غذا است. این وسیله، ضمن حفظ خاصیت و ویتامین‌های مواد، در کمترین زمان ممکن، غذا را آماده می‌سازد. به بیان ساده، مهم‌ترین مزیت زودپز خوب که مانند یک قابلمه جادویی عمل می‌کند، تهیه یک غذای سالم با کاهش زمان پخت آن، حتی در برخی مواد سخت مثل، گوشت و حبوبات که زمان زیادی برای پخت لازم دارند، است.

کاهش زمان پخت، از ویژگی‌های این وسیله کاربردی است. با استفاده از این وسیله، دیگر نیاز نیست که اجاق‌گاز، زمان زیادی را در آشپزخانه روشن باشد. درنتیجه، صرفه‌جویی در انرژی و زمان، از بارزترین فواید استفاده از این وسیله کاربردی است. در این مقاله، سعی بر آن بود که به بررسی ویژگی‌ها و همچنین، قیمت زودپز کاربردی مانند، زودپز یونیک، زودپز برقی فیلیپس، قیمت زودپز تفال اصل فرانسه و زودپز دسینی بپردازیم تا در مواقع نیاز، از این مطالب بهره بگیرید.

برای تهیه این ابزار باکیفیت، به وب‌سایت ایمالز مراجعه کنید. سپس، بااتصال به بهترین فروشندگان، ابتدا کلیه محصولات آن‌ها را به‌صورت آنلاین مشاهده و بررسی کرده و سپس، خرید خود را تکمیل کنید.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *