آموزش تصویری روش های فعال سازی “رمز یکبار مصرف بانک رفاه”

آموزش تصویری روش های فعال سازی “رمز یکبار مصرف بانک رفاه”

با افزایش روز به روز جرائم سایبری و همچنین دسترسی افراد سودجو به حساب های بانکی افرادی که به آنها اعتماد داشتند، تبدیل به یک معضل بزرگ شد چرا که مال باختگان زیادی در این جریان قربانی شدند. ترفند اکثر این دسته از افراد این بود که یک محصول عجیب را رونمایی میکردند و سپس کاربر جذب محصول می شد و اقدام به خرید می کرد. بعد از انجام فرایندهای ابتدایی خرید، کاربر را به صفحه پرداخت جعلی منتقل می کرد و کاربر با وارد کردن اطلاعات بانکی، تمام اطلاعات خود را به این افراد تحویل میداد و سپس حساب بانکی شخص بصورت ناگهانی صفر میشد.

خوشبختانه با اعمال برخی تغییرات، رمز پویا رونمایی شد که این روزها بانک های کشور از این خدمات استفاده می کنند و امنیت را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. اما رمز پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف یکی از منطقی ترین راه ها برای کاهش جرائم سایبری است که اگر شما مشتری هر بانکی هستید، می توانید اقدام به فعال سازی کنید و سپس برای خریدهای اینترنتی از این رمز که تاریخ انقضای آن 60 ثانیه است استفاده کنید. از این رو ما قصد داریم در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما نحوه دریافت رمز پویا بانک رفاه و فعال سازی آن آشنا سازیم. همراه ما باشید.

1- فعال سازی بصورت حضوری

اولین روشی که نسبتا ساده و آسان است، روش حضوری می باشد که شما باید به نزدیک ترین شعب بانک رفاه مراجعه کنید و با گرفتن نوبت و سپس پر کردن فرم های مربوطه می توانید اقدام به فعال سازی رمز پویا بانک رفاه نمائید. با این حال این روش کمی زمان بر می باشد. این در صورتی است که شما می خواهید رمز یکبار مصرف شما در مواقع نیاز به شما پیامک شود که می توانید از کارمند بانک درخواست فعال سازی رمز پویا بصورت پیامکی را نمائید.

2- فعال سازی برنامه رمز ساز

دومین روش برای فعال سازی رمز پویا بانک رفاه، استفاده از برنامه «رمز ساز رفاه» می باشد که یک برنامه بخصوص برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه می باشد که تنها مشتریان این بانک می توانند از آن استفاده نمایند برای فعال سازی این برنامه باید ابتدا به نزدیک ترین شعب بانک رفاه مراجعه کنید و سپس فرم مربوط به رمز یکبار مصرف بانک رفاه را پر کنید و سپس نام کاربری و گذرواژه را از کارمند بانک دریافت نمائید. 

رمز یکبار مصرف بانک رفاه

بعد از دریافت این اطلاعات، باید برنامه رمز ساز رفاه را بر روی گوشی دانلود و نصب کنید که برای دو سیستم عامل اندروید و ios در قسمت ذیل درج شده است. اطلاعات دریافتی را وارد کنید و سپس رمز عبور را وارد کنید. برای استفاده و دریافت رمز پویا بانک رفاه در هر زمان و مکان باید این رمز را وارد کنید و به همین دلیل توصیه می شود همیشه بخاطر بسپارید. همچنین اگر گوشی شما مجهز به حسگر اثر انگشت می باشد، می توانید با استفاده از این حسگر اقدام به باز کردن این برنامه نمائید.

3- استفاده از کد USSD

رمز یکبار مصرف بانک رفاه

آخرین روش که برای دریافت رمز پویا می توانید از آن استفاده کنید، استفاده از سامانه تلفنی و غیر آنلاین USSD بانک رفاه می باشد که این روش برای مشتریانی کاربرد خواهد داشت که به گوشی های هوشمند دسترسی ندارند و هیچ تفاوتی در نوع سیم کارت و اپراتور وجود ندارد چرا که مهم این می باشد سیم کارت شما در حساب بانکی شما ثبت شده باشد. کد دستوری بانک رفاه #713* می باشد.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *