برای خرید مودم مناسب، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید مودم مناسب، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید مودم، چیزی که ممکن است احساس کنیم این است که خیلی ساده می توانیم بر اساس هر نیازی که داریم و نداریم، یک مودم را حالا بر اساس زیبایی و همچنین برند خریداری کنیم. اما این گونه نیست چرا که جمله قبل صرفا یک کلیات برای خرید مودم می باشد و این در حالی است که شاید در آینده نه چندان دور به مشکل بخورید. از این رو هر چیزی اصول خاص خودش را دارد و شما نمی توانید به سادگی از کنار این موضوع عبور کنید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با تمام نکات خرید مودم مناسب آشنا سازیم تا براساس نیاز خود اقدام به انتخاب مودم مناسب کنید. همراه ما باشید.

مودم

1. اینترنت سرویس شما چیست؟

یکی از مقدماتی ترین نکاتی که باید در حین خرید مودم رعایت کنید، این است که سرویس اینترنت خود را مطلع باشید. برای مثال اگر اینترنتی که از ISP یا همان ارائه دهنده سرویس خریداری کرده اید، 3G، 4G، 5G، DSL، سرویس ماهواره‌ای، Dial up و… باید در مقابل نیز مودم مناسب را برای سرویس خود خریداری کنید. از این رو حتما این موضوع را از طریق تماس با اپراتور جویا شوید که کدام مدل از مودم ها با سرویس آنها سازگار می باشد. همچنین در صورت لزوم، از شرکت ارائه دهنده سرویس، شعب مناسب برای خرید مودم را نیز بپرسید تا از فروشندگان مجاز اقدام به خرید مودم کنید.

اتصال به اینترنت

2. سرعت کافی و آپدیت بودن مودم

زمانیکه شما یک مودم را برای خرید انتخاب می کنید، مهم است که با میزان سرعت اینترنت و سرویس خریداری شده شما خوانایی داشته باشد. برای مثال اگر بر فرض مثال سرعت اینترنت شما 10 مگابایت بر ثانیه می باشد، مودم شما نیز باید قابلیت پشتیبانی از سرعت درخواستی را نیز داشته باشد. از این رو باید یک ارتباط مستقیم بین سرویس خریداری شده شما با مودم برقرار باشد. برای مثال اگر سرویس بخصوصی برای شما فعال نیست، نیازی ندارید تا یک روتر قدرتمند و چند میلیون تومانی را خریداری کنید. از این رو توصیه دیگری نیز در این زمینه است، این می باشد که از سال تولید مودم نیز مطلع شوید چرا که آپدییت بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار مودم می تواند مؤثر باشد.

سرعت مودم

3. مودم بخریم یا روتر؟

اگر کاربرد شما از اینترنت، یک نوع کاربرد کلی و عمومی می باشد، توصیه ای که برای شما داریم این است که مودم بخرید. در غیر اینصورت اگر روتر خریداری کنید، در قدم اول باید هزینه زیادی را برای خرید روتر کنید. همچنین بعد از خرید روتر شما نمی توانید از تمام قابلیت های روتر استفاده کنید. از این رو صرفا شما هزینه زیادی را برای هیچ خواهید کرد! توصیه ای که در این بخش داریم این است که ابتدا کاربرد خود را انتخاب کنید و بر اساس کاربری که از مودم یا روتر دارید، اقدام به خرید کنید. طبیعتا 98 درصد کاربرد شما، مودم خواهد بود.

مودم

4. تعداد پورت های مودم

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، تعداد پورت های پشتی مودم می باشد چرا که اگر بخواهید تا به‌صورت همزمان چند کامپیوتر را با استفاده از کابل Lan به مودم متصل کنید، باید از قبل تعداد پورت ها را مطمئن باشید. این مشکل تا حدودی قابل حل می باشد. برای مثال اگر شما 10 کامپیوتر دارید و پشت مودم شما صرفا 5 درگاه Lan وجود دارد، می توانید اقدام به خرید سوئیچ کنید که با جستجو در اینترنت، می توانید سوئیچ مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید. اما اگر در مقابل شما اصلا نمیخواهید با کابل Lan به مودم متصل شوید، باید قابلیت اتصال همزمان چند دستگاه را به مودم را بررسی کنید. برای مثال برخی مودم ها می توانند همزمان از 10 کاربر متصل به وایرلس، پشتیبانی کنند.

پورت مودم

5. پشتیبانی و گارانتی

با جستجو در اینترنت یا بازدید از فروشگاه هایی که صرفا در زمینه فروش مودم هستند، متوجه برخی برندها خواهیم شد که شاید برای اولین بار با آنها روبرو شده باشید. از این رو خرید چنین برندهایی کاملا اشتباه می باشد چرا که شاید پشتیبانی و همچنین گارانتی بخصوصی نداشته باشد. برای مثال برخی از مودم ها هستند که 1 سال گارانتی دارند و برخی دیگر 2 سال! طبیعتا، منطقی ترین گزینه گارانتی 2 ساله می باشد که با هزینه ناچیزی می توانید از این شرایط بهرمند شوید. با این وجود در حین خرید مودم، به پشتیبانی و همچنین گارانتی آن نیز توجه کنید.

گارانتی خرید مودم

6. امنیت مودم

اگر بخواهیم به‌طور کلی امنیت مودم و روتر را با یکدیگر مقایسه کنیم، بدون شک امنیت روتر نسبت به مودم بسیار بیشتر می باشد و به همین دلیل احتمال نفوذ به روتر کمتر از مودم های عادی می باشد. دلیل اصلی این می باشد که امنیت اکثر مودم ها شبیه هم می باشند اما امنیت هر روتر، مشابه یکدیگر نیستند که ا طریق تنظیمات روتر و مودم می توان این معضل را برطرف کرد. اما اگر تصمیم به خرید مودم دارید، توجه کنید که هر چند مدت آپدیت های منتشر شده مودم را بررسی کنید و سپس در صورت انتشار آپدیت جدید، اقدام به نصب آپدیت جدید کنید.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *