غذای حلزون چیست و آن ها چگونه غذا می خورند؟

غذای حلزون چیست و آن ها چگونه غذا می خورند؟

شاید تا به حال ندیده باشید که یک حلزون غذا بخورد، اما برخلاف تصور اشتهای حلزون ها بسیار زیاد است. در واقع، در بسیاری از جاها، این عادات غذایی به معنای یک مشکل واقعی برای انسان است. در ادامه می خوانید که حلزون ها چه چیزهایی می خورند.

اکثر حلزون های زمینی گیاهخوار هستند، اما برخی دیگر همه چیزخوار و برخی حتی گوشتخوار هستند. هر گونه از این حلزون ها بسته به اندازه، سن و زیستگاه عادات غذایی متفاوتی دارند. حلزو هایی که معمولا در اطراف باغ ها می بینید گیاه خوار هستند. در ادامه مطلب غذای حلزون های گیاه خوار، گوشت خوار و همه چیز را می توانید بخوانید.

غذای مورد علاقه حلزون ها چیست؟

حلزون ها از انواع غذاهای موجود در زیستگاه طبیعی خود تغذیه می کنند. آنچه آنها مصرف می کنند بستگی به محل زندگی آنها و گونه حلزون آنها دارد. برخی از غذاهای معمولی که حلزون ها تغذیه می کنند گیاهان، میوه ها، سبزیجات و جلبک ها هستند. گیاهانی که در حال مرگ هستند اغلب غذای خوبی برای آن ها هستند و همچنین هنگام جستجوی کلسیم برای بدست آوردن پوسته ضخیم تر، ماسه یا خاک می خورند. زیرا کلسیم نقش مهمی در بدن حلزو ها دارد.

غذای حلزون های گوشت خوار چیست؟

حلزون های گوشتخوار انواع مختلفی از حیوانات کوچک را می خورند. این مورد از حلزون ها گونه‌ای از جنس Powelliphanta است که در نیوزیلند زندگی می‌کنند. از دیگر نرم تنان گاستروپود از راب‌ها و کرم‌های خاکی را از میان سایر جانوران زمینی تغذیه می‌کنند. از طرف دیگر، همه چیزخواران می توانند گیاهان و جانوران را در رژیم غذایی خود بگنجانند، اما معمولاً این حیوانات سایر حیوانات زمینی را ترجیح می دهند، بنابراین عملاً شکارچی هستند. به عنوان مثال، گونه Rumina decollata می تواند گونه های دیگر حلزون، راب، کرم ها و تا حدی گیاهان را بخوردند. بعضی از حلزون های گوشت خوار از حیوانات مرده تغذیه می کنند.

غذای حلزون های گیاه خوار چیست؟

حلزون های گیاهخوار طیف گسترده ای از قسمت های زنده گیاهی را می بلعند مانند: برگ ها، ساقه ها، محصولات گیاهی، پوست درخت و میوه ها و بعضی از آنها قارچ ها را مصرف می کنند و برخی دیگر ممکن است گهگاهی از جلبک ها تغذیه کنند. اگرچه جلبک ها غذای مهمی برای حلزون هایی هستند که در آب زندگی می کنند. به بعضی از حلزون ها آوارخوار می گویند. زیرا از زباله ها یا بقایای جامد باقی مانده در خاک تغذیه می کنند.

  • خیار
  • لوبیا
  • کدو حلوایی
  • گل کلم

از جمله خوراکی هایی هستند که حلزون ها از آن تغذیه می کنند.

حلزون ها چگونه غذا می خورند؟

دهان حلزون های زمینی برای اکثر مردم ناشناخته است. آیا تا به حال فکر کرده اید که حلزون ها چگونه غذا می خورند؟ این نرم تنان دارای یک ردیف از دندان های ریز هستند و در زمان غذا خوردن کاملاً کاربردی است. رادولا این ساختار درون دهان حلزون است که دارای ردیف‌هایی از دندان‌های کیتین است. وقتی غذا به این ساختار که شبیه کیسه است می رسد، دندان ها آن را مانند دندان های انسان نمی برند یا ساییده می کنند. رادولا به جای جویدن، غذا را می تراشد و می شکند، قبل از اینکه از مری عبور کند تا به روند هضم ادامه دهد. این دندان های ریز با گذشت زمان دچار ساییدگی و پارگی زیادی می شوند. بنابراین، آنها به طور مداوم توسط دندان های جدید جایگزین می شوند. همه گونه های حلزون ها تعداد دندان های یکسانی ندارند. برخی دارای ردیف هایی با تعداد کمی هستند، اما در برخی دیگر تعداد دندانها به صدها نیز می رسد. اغلب گفته می شود که حلزون ها خورندگان بسیار پر سر و صدایی هستند. با این حال، صداهایی که می شنوید صدای جویدن غذا نیست. این رادولا است که غذا را پاره می کند و می تراشد.

3/5 - (2 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *