غذای کفشدوزک چیست؟

غذای کفشدوزک چیست؟

شاید برای همه سوال شده باشد که کفشدوزک ها این حشرات ریز چه غذایی را بیشتر دوست دارند و چه چیزی می خوردند. در ادامه مطلب با غذاهای مورد علاقه کفشدوزک ها آشنا می شوید.

کفشدوزک ها از جنس Stethorus حشرات بسیار ریزی هستند. این نوع از کفشدوزک ها غذایشان با کفشدوزک هایی که از جنس های Exochomus، Coccidophilus و Chilocorus متفاوت می باشد. از آنجایی که 450 گونه کفشدوزک در دنیا وجود دارد نوع غذا و مدل زندگی کردن آنها نیز باهم فرق دارد. در ادامه می خوانید که غذای کفشدوزک ها چیست و این جانوران بیشتر چه چیزهایی را می خورند.

کفشدوزک چه چیزی می خورد؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که کفشدوزک ها چه چیزی می خورند؟ کفشدوزک ها از طیف گسترده ای از حشرات کوچک و تخم حشرات تغذیه می کنند. غذای مورد علاقه آنها شته ها هستند، اما عنکبوت های کوچک و سایر حشرات و کنه هایی که به آنها حمله می کنند را نیز ممکن است بخورند. کفشدوزک‌ها تخم‌های سوسک و کرم ذرت را نیز می‌خورند که آفات بزرگ کشاورزی هستند. آنها تخم مرغ های ریز دیگری را که پیدا کنند نیز می خورند. از جمله چیزهایی که کفشدوزک ها می خورند:

  • شته ها
  • کنه ها
  • گرده و شهد گیاهان
  • شپشک آرد
  • حشرات ریز
  • مگس میوه
  • کپک قارچ

غذای کفشدوزک بالغ چیست

کفشدوزک های بالغ نیز به علاوه حشرات را از شهد و گرده ها تغذیه می کنند و برخی از کفشدوزک ها کپک هایی را که روی گیاهان و گرده تشکیل می شوند را می خورند، بعضی از کفشدوزک ها تخم های کفشدوزک های دیگر، لاروها و شفیره ها را نیز می خورند، به خصوص زمانی که غذایی برای خوردن پیدا نکنند.

گونه های دیگری مانند سوسک لوبیا مکزیکی (Epilachna varivestis) از قسمت های گیاهی مانند ساقه ها تغذیه می کنند. اما به طور کلی، کفشدوزک ها حشرات و کنه ها و حشرات سفید را می خورند. برخی از گونه ها، اگر نتوانند شته پیدا کنند یا شته وجود نداشته باشد، می توانند از قارچ و کپک تغذیه کنند. بیشتر کفشدوزک ها در صورت برخورد با تخم حشرات، آنها را نیز می خورند. همانطور که اشاره شد، در بین 450 گونه مختلف کفشدوزک در سراسر دنیا تفاوت هایی وجود دارد و هر کدام از کفشدوزک ها به خوردن ماده و خوراکی های خاصی علاقه دارند.

مطالب پیشنهاد شده دیگر

غذای حلزون چیست و آن ها چگونه غذا می خورند؟

غذای اردک چیست؟ اردک ها بیشتر به چه چیزی علاقه دارند؟

غذای خوکچه هندی چیست / میوه های مورد علاقه خوکچه هندی

غذای مارمولک چیست / مارمولک ها چه می خورند

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *