تکنولوژی

دانلود “افزونه الکسا” (alexa extension) برای گوگل کروم

دانلود “افزونه الکسا” (alexa extension) برای گوگل کروم

دانلود آخرین نسخه افزونه الکسا برای مرورگر کرومابزار الکسا یکی ابزارهای کاربردی و محبوب برای وب مسترها و برخی از کاربرانی که در حیطه وب در حال فعالیت هستند، می باشد که اصلی ترین قابلیت این ابزار، نشان داده رتبه سایت شما در کشور، رتبه جهان سایت شما، نمایش سایت های مرتبط با حیطه کاری شما، نمایش سرعت سایت، کلمات کلیدی پربازدید سایت و... است که تمامی این موارد در این ابزار گنجانده شده اند و شما می توانید از آنها در مسیر پیشرفت خود استفاده کنید.بطور کلی ابزار الکسا بیشتر به عنوان یک مرجع همیشگی برای رتبه بندی سایت های مختلف شناخته می شود که اگر شخصی تصمیم به بررسی رتبه سایت ها در سطح گسترده داشته باشد، از این ابزار استفاده می کند که هیچ هزینه ای نیاز به پرداخت نیست. اما اگر شما تصمیم به استفاده از سایر ابزارهای الکسا دارید، باید حتما در آن ثبت نام کنید و مبلغی را برای فعال سازی حساب خود بپردازید.اما آیا برای استفاده از الکسا حتما باید وارد وب سایت الکسا شویم؟ برای آنکه همیشه رتبه بندی سایت ها را تنها با یک کلیک مشاهده کنید، می توانید از افزونه الکسا (alexa extension) در مرورگر گوگل کروم استفاده کنید. از این رو شما دیگر نیازی به استفاده از وب سایت الکسا نخواهید داشت و تنها با یک کلیک بر روی افزونه الکسا می توانید رتبه بندی و سایر اطلاعات هر سایتی را مشاهده کنید. از این رو در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک با آموزش نصب افزونه الکسا در کروم آشنا خواهید شد.در قدم اول شما باید افزونه الکسا را از فروشگاه اکستنشن های کروم با استفاده از لینک آبی رنگ، دانلود و نصب کنید.قدم دوم؛ در صفحه باز شده، گزینه Add to Chrome را انتخاب کنید.قدم سوم؛ پنجره ای جدید برای شما باز خواهد شد که برای نصب اکستنشن الکسا باید گزینه Add extention را انتخاب نمائید.قدم چهارم؛ در کمتر از 23 ثانیه این افزونه دانلود و بصورت مستقیم نصب خواهد شد و سپس پیغام ذیل را مشاهده خواهید نمود که هیچ اهمیتی در این افزونه ندارد و می توانید آنرا با ببندید.قدم پنجم؛ هم اکنون آیکون افزونه الکسا در قسمت بالا سمت راست مرورگر شما اضافه شده است. از این رو برای مشاهده رتبه هر سایتی می بایست در ابتدا وارد آن وب سایت شوید و سپس همانند تصویر ذیل بر روی آیکون الکسا کلیک کنید.قدم ششم؛ از آنجاییکه شما برای اولین بار است که این افزونه را نصب کرده اید، پیغامی حاوی نکات استفاده از این ابزار برای شما نمایش داده خواهد شد که بعد از مطالعه گزینه Accept and Enable را باید انتخاب نمائید.قدم هفتم؛ هم اکنون افزونه الکسا برای شما بصورت کامل فعال شده است و با کلیک بر روی آن در هر وب سایتی می توانید رتبه بندی و سایر اطلاعات را در مورد سایت مدنظر مشاهده نمائید.

بیشتر بخوانید »
چگونه با گوشی و کامپیوتر ایمیل بفرستیم؟! + به زبان ساده

چگونه با گوشی و کامپیوتر ایمیل بفرستیم؟! + به زبان ساده

چگونه ایمیل بفرستیم؟ایمیل مخفف Electronic Mail به معنای نامه الکترونیک است که بی شک یکی از بزرگترین و مهم ترین اختراعات بشر در طول دهه ها و صده های گذشته است که این روزها کاربرد و اهمیت آنرا متوجه می شویم. قبل از ایمیل اگر شخصی قرار بود تا نامه ای را به دست کسی برساند، یا فرستاده ای انتخاب می نمود که وی باید چندین روز و هفته برای رساندن نامه در صحرا مسافرت می کرد و یا از پرنده های نامه بر استفاده می شد که هر دو آنها ریسک بودند چرا که در روش اول، ممکن بود سارقان به آنها حمله کنند و در روش دوم، طعمه غذایی دیگران!از این رو ایمیل نقش موثر در زندگی هر یک از ما دارد و این در صورتی می باشد که شاید اکثر ما به آن توجه کافی نداشته باشیم. ارسال ایمیل بیشتر در محیط کاربری Gmail انجام می شود که متعلق به شرکت بزرگ گوگل است و هر یک از ما یک حساب کاربری در آن داریم. به همین دلیل ما قصد داریم شما را با نحوه ارسال ایمیل در جیمیل بصورت مرحله به مرحله آشنا سازیم. همراه ما باشید.توجه : اگر قصد دارید تا با حساب کاربری یاهو خود ایمیل بفرستید بر روی این لینک کلیک کنید تا آموزش کامل را ببینید.نحوه ارسال ایمیل با گوشیدر اولین قدم از این آموزش ما قصد داریم شما را با پاسخ سوال «چگونه با گوشی ایمیل بفرستیم» آشنا سازیم که حتما برای مبتدیان ممکن است سوال باشد. از این رو حتما مرحله به مرحله پیش بروید تا بتوانید ایمیل مدنظر خود را ارسال کنید؛1- وارد برنامه ایمیل خود شوید و سپس اطلاعات کاربری خود که شامل آدرس ایمیل و پسورد است را وارد کنید تا همانند تصویر ذیل وارد حساب کاربری جیمیل شوید.2- اینک شما وارد کاربری جیمیل خود شده اید. در انتهای صفحه همان گونه که مشخص شده است، یک علامت + رنگی جای دارد. بر روی آن کلیک کنید.3- در قدم سوم پنجره ای جدید برای شما باز خواهد شد که می توانید به سادگی تمام اقدام به نوشتن ایمیل کنید. اما باید یک سری موارد را رعایت و پر کنید که در ادامه با استفاده از اعداد و جای آنها می توانید اقدام کنید؛آدرس ایمیل خودتان است که اگر شما چند ایمیل داشته باشید، می توانید در این قسمت آدرس ایمیل خودتان را مشخص کنید.آدرس ایمیلی که قصد ارسال ایمیل به آنرا دارید که باید بصورت کامل نوشته شود( برای مثال hsdg--@gmail.com )موضوع ایمیل را مشخص کنید.متن ایمیل خود را در این قسمت شروع به تایپ کنید.نهایتا بر روی علامت مشخص شده کلیک کنید تا پیام شما ارسال شود. توجه داشته باشید که قبل از فشردن این گزینه، حتما متن و داده های ایمیل نوشته شده را بررسی کنید.نحوه ارسال ایمیل با کامپیوتراینک در این مرحله قصد داریم شما را با پاسخ سوال «چگونه با کامپیوتر ایمیل بفرستیم» آشنا کنیم. ارسال ایمیل با کامپیوتر نیز کار آسان و ساده ای همانند روش بالا می باشد. با این وجود در ادامه این بخش شما را بصورت مرحله به مرحله آشنا خواهیم ساخت؛1- ابتدا وارد آدرس " accounts.google " شوید و نام کاربری جیمیل خود را وارد کنید تا جیمیل شما بر روی مرورگرتان Sign in شود. سپس بر روی Next کلیک کنید.2- پسورد ایمیل خود را در این مرحله باید وارد کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید.3- اینک شما وارد جیمیل خود شده اید که تمام ایمیل های دریافتی خود را می توانید مشاهده کنید. در سمت چپ صفحه نمایشگر کامپیوتر خود می توانید گزینه Compose را مشاهده کنید که در تصویر ذیل هم مشخص شده است. بر روی آن کلیک کنید.4- سپس پنجره کوچکی در انتهای صفحه نمایشگر برای شما باز خواهد شد که باید یک سری موارد را وارد کنید و این موارد عبارتند از؛آدرس ایمیل شخصی که قصد ارسال ایمیل به آنرا دارید را باید بصورت کامل وارد کنید.موضوع ایمیل را وارد کنید.در این مرحله باید متن ایمیل خود را تایپ کنید.پس از انجام مراحل بالا و تمام شدن کارتان، بر روی Send کلیک کنید تا ایمیل ارسال شود.نحوه ارسال فایل در جیمیل گاها ممکن است علیرغم ارسال متن در ایمیل، بخواهید یک یا چند فایل را در ایمیل ارسال خود پیوست دهید و برای شخص دریافت کننده ارسال نمائید. اما آیا ارسال فایل در جیمیل ممکن است؟ بله! شما می توانید در انتهای متن پیام خود یک یا تعدادی فایل را انتخاب و ارسال کنید. اما به دلیل آنکه ما به شما نحوه ارسال ایمیل در گوشی و کامپیوتر را آموزش داده ایم، نحوه ارسال فایل در جیمیل هر دو روش بالا را آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید؛ارسال فایل با ایمیل با گوشیبرای ارسال فایل در ایمیل با گوشی، زمانیکه به مرحله آخر رسیدید، یک سنجاق کوچک را در قسمت بالا مشاهده خواهید کرد که این تنها برای پیوست فایل مختلف به ایمیل است که بصورت مستقیم به فایل های داخل گوشی خود دسترسی پیدا خواهید کرد و می توانید به سادگی انتخاب کنید.ارسال فایل با ایمیل با کامپیوتردر کامپیوتر نیز کارتا همانند روش بالا آسان است، چنانکه شما در مرحله آخر همانند تصویر بالا یک سنجاق را در کنار دکمه Send مشاهده می کنید که با فشردن آن به فایل های داخل کامپیوتر خود دسترسی کامل پیدا خواهید کرد و سپس با انتخاب آنها می توانید به ایمیل پیوست کنید. همچنین می توانید از drag and drop استفاده نمائید.

بیشتر بخوانید »
گزارش سالانه تریبون، اولین گزارش حوزه رپورتاژ آگهی در ایران

گزارش سالانه تریبون، اولین گزارش حوزه رپورتاژ آگهی در ایران

اولین گزارش حوزه رپورتاژ آگهی در ایرانمجموعه تریبون که به تازگی نیز دو ساله شده است، در گزارش خود به بررسی و تحلیل رفتار کاربران تبلیغ کننده در برنامه ریزی و انتشار کمپین های رپورتاژ آگهی شان و نیز بررسی رسانه های فعال در این حوزه پرداخته است. در حال حاضر بیش از 1000 رسانه و بیش از 8000 کسب وکار از پلتفرم تریبون برای مدیریت و انتشار کمپین های خود استفاده می کنند. طبق این گزارش، تقاضای رپورتاژآگهی در تریبون در سال گذشته، 436٪ رشد داشته است.هدف از گردآوری این گزارش، ایجاد شفافیت در آمار موجود در حوزه رپورتاژ آگهی به منظور کمک به کسب وکارها برای اجرای موفق تر و هدفمندتر کمپین های رپورتاژ آگهی شان است. در صورت تمایل می توانید فایل کامل گزارش سالانه تریبون را دانلود و مطالعه کنید.این گزارش شامل 5 فصل است و در فصل های مختلف آن عملکرد تریبون، رفتار کاربران، محتوای رپورتاژها و رسانه های تریبون بررسی شده است و به سوالاتی از جمله سوالات زیر پاسخ می دهد:در سال گذشته کدام حوزه ها فعال تر بوده اند و حوزه های مختلف رپورتاژهای خود را با چه برنامه زمانی منتشر می کنند؟موضوعات و نحوه لینک سازی رپورتاژها چگونه بوده است؟انکرتکست های پرتکرار هر حوزه چه بوده است؟فاکتورهایی سئویی و دسته بندی موضوعی یک رسانه در تقاضا و درآمد آن رسانه چه تاثیری دارد؟نگاهی بر عملکرد تریبون در سال 9916 میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه، معادل 49 بار انتشار رپورتاژ در کل رسانه های تریبونبا شیوع کرونا، تریبون تصمیم گرفت تا در حد توان خود از کسب وکارهای دیگر حمایت کند. در این راستا، 761 رپورتاژ و مبلغی به ارزش 953,339,631 تومان در سال 99 به شرکت های خلاق و دانش بنیان و بسیاری از کسب وکارهای کوچک هدیه داده شد. با انجام فعالیت های مشابه تریبون توانست مبلغی معادل 16 میلیارد تومان در هزینه کاربران خود صرفه جویی کند.128 سال صرفه جویی، زمان کافی برای خواندن 933 کتاب 50 هزار کلمه ایدر سال گذشته تریبون توانسته با ایجاد بستری راحت و سریع برای پیگیری و مدیریت کمپین ها و نیز ارائه خدماتی مثل پایش خودکار لینک های رپورتاژ، زمانی به اندازه 128 سال برای کاربران تبلیغ کننده خود ذخیره کند.3 میلیارد بازدید با سرویس جایگاه خبری تریبون در سال گذشتهتریبون در کنار انتشار رپورتاژ آگهی، در راستای پاسخ به نیاز کاربران، به خصوص برای کمپین های از جنس روابط عمومی و نیز کمک به برندینگ مجموعه ها، سرویس جایگاه خبری خود را معرفی کرد و در طول سال گذشته چندین بار آن را ارتقا داد. در سال 99، تبلیغاتِ قرار گرفته در این جایگاه ها بیش از 3 میلیارد بار بازدید داشته اند. در این میان تبلیغاتی که در حوزه‎های بورس و سرمایه گذاری، پزشکی و سلامت، گردشگری و تفریح بوده اند، بیشترین جذابیت را برای خوانندگان داشته اند.رشد 436 درصدی با انتشار بیش از 23000 رپورتاژ آگهیتریبون در سال گذشته با انتشار 23111 رپورتاژ و مدیریت 8687 کمپین، رشد 436 درصدی در تعداد رپورتاژهای منتشر شده اش را تجربه کرد. طبق آمار به دست آمده از روند ثبت نام تبلیغ کنندگان در تریبون، دیده می شود که در طول زمان کسب وکارهای بیشتری با این حوزه آشنا شده و به دنبال بستری برای مدیریت و انتشار کمپین هایشان بوده و هستند.87 درصد رشد درآمد بین دو نیمه سالمیانگین درآمد ماهانه رسانه های تریبون در نیمه دوم سال 99 به نسبت نیمه اول سال، با رشد 87درصدی به عدد 3,697,438 تومان برای 874 رسانه فعال رسید.این مجموعه که از ابتدای فعالیت خود، شعار به صرفه ترین پلتفرم انتشار آگهی را برگزیده در تلاش است تا با ایجاد بستری مناسب و ایجاد شفافیت در قیمت ها و ساخت یک ارتباط بی واسطه میان کسب وکارها و رسانه ها، برای کاربران خود ارزش آفرینی کند.

بیشتر بخوانید »
اصول طراحی وب برای غیر طراحان

اصول طراحی وب برای غیر طراحان

اصول طراحی وب سایتاگر شما طراح نیستید اما می خواهید ساخت وب سایت خود را انجام دهید، این پست برای شما مناسب است.برای شما که طراح نیستید، ساختن وب سایت یک اقدام بزرگ است. در قدم اول حتی ممکن است احساس گم شدن کنید.ساخت سایت با وردپرس بسیار آسان است. به گونه ای که همه می توانند این کار را انجام دهند. این روش، نه تنها ابزاری است که توسط طراحان حرفه ای بلکه توسط همه افراد و مشاغل نیز برای داشتن یک وب سایت انتخاب می شود.حال اگرچه وردپرس چالش فنی سایت شما را برطرف می کند، ساخت سایت به معنای ورود به دنیای طراحی و ارتباطات تصویری است. و طراحی می تواند کمی ترسناک به نظر برسد، نه؟نترسید! اگر نمی دانید از کجا شروع کنید یا اصول طراحی وب چیست یا کدام عناصر طراحی را برای ساخت یک وب سایت مدرن نیاز دارید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.در این راهنما، می خواهیم به شما کمک کنیم تا یک وب سایت مستقل و حرفه ای طراحی کنید. سایت خود را ساده طراحی کنیدتمرکز اصلی شما در کل مراحل طراحی سایت باید کاهش شلوغی بینایی باشد.این همان چیزی است که در دنیای طراحان به آن فضای سفید می گویند. این یک تاکتیک قدرتمند برای ایجاد یک وب سایت متعادل و زیبا است.فضای سفید سطح خوانایی و درک بهتری از فضا را برای بازدیدکننده فراهم می کند. این ویژگی می تواند توجه بیننده را به خود جلب کند و پیام مورد نظر شما را برجسته و مورد توجه قرار می دهد. بنابراین با استفاده از فضای سفید، نه تنها یک وب سایت تمیز ایجاد می کنید و با مخاطبان خود به خوبی ارتباط برقرار می کنید، بلکه وب سایتی بسیار سریع و به روز ایجاد کرده اید. روند طراحی سایت کرج در سال 2021 بر روی سادگی تاکید دارد.یک طرح اولیه ایجاد کنیدنکته دیگری که برای طراحی وب سایت شما بسیار مهم است، ایجاد یک طرح اولیه است. داشتن یک الگوی کار اولیه به شما کمک می کند تا آنچه در ذهن دارید را بر روی کاغذ یا یک برنامه نظیر Illustrator یا Wireframe پیاده کنید. این یک طرح اولیه از سایت شما است که عناصری را که در هر صفحه استفاده می کنید، برجسته می کند.خواه طرح خود را روی کاغذ نگه دارید یا به صفحه منتقل کنید، هدف شما از این مرحله، ایجاد یک طرح کلی از محتوای خود است. بنابراین پس از این مرحله، پیش از شروع، دقیقا می دانید که چه چیزی نیاز دارید.یک سبک تجاری قابل استفاده ایجاد کنیدبزرگ یا کوچک، اندازه وب سایت شما مهم نیست. هنگامی که سایت خود را بارگزاری کردید، یک مارک هستید. این بدان معنی است که می توانید با رهبران تجارت خود رقابت کنید. به شرطی که برخی از قوانین طلایی در طراحی برند را رعایت کرده باشید. شخصیت:ویژگی یا شخصیت تجارت خود را معرفی کنید.صدا:به درستی انتخاب کنید که جهان شما را چگونه ببیند.اکنون می توانید به دنبال الگوها، فونت ها، رنگ ها، نمادها و لوگو های متناسب با شخصیت برند خود باشید تا وب سایت خود را به آن آراسته کنید. می توانید از شرکت طراحی سایت یزد کمک بگیرید و یا یک طراح لوگو استخدام کنید. هنگامی که لوگوی خود را در سایت خود قرار دادید، می توانید برند خود را در تمام سیستم عامل های بازاریابی خود معرفی کنید.تصاویر با کیفیت بالااستفاده از تصاویر با کیفیت بالا برای تبلیغ محتوا، محصولات، آیکون ها، آرم ها و حتی آواتارهای شبکه های اجتماعی به سادگی می تواند وب سایت شما را در معرض دید گسترده قرار دهد.یک تصویر با کیفیت نشان می دهد شما یک مارک مدرن هستید و اگر تصاویر درستی ایجاد کنید، مخاطبان شما آن ها را به اشتراک نیز می گذارند. این یعنی تبلیغات رایگان!برای داشتن تصاویر باکیفیت نیازی به دوربین های حرفه ای ندارید، می توانید از وب سایت هایی مانند Unsplash استفاده کنید.پیام خود را با رنگ منتقل کنیدانتقال مفاهیم با رنگ های متناسب با بازار تجارت شما یکی دیگر از اصول طراحی سایت است. همچنین دقت کنید با انتخاب رنگ های کمتر، سادگی را در سایت خود دنبال کنید.یک طراح وب سایت حرفه ای همچون طراحی سایت دیجی تک می تواند نسخه های مختلفی از هر صفحه را در سایت شما ایجاد کند تا متناسب با دستگاه کاربر باشد. این مفهوم امروزه به طور خاص به معنای سازگار بودن سایت برای تلفن همراه است.طراحی وب سایت با یک شرکت طراحی سایتوب سایت شما بخش بزرگی از مارک تجاری شما و هویت بصری تجارت الکترونیک شماست. ایجاد یک سایت به کمک یک شرکت طراحی سایت حرفه ای آن چیزی است که مشتریان از شما می بینند. از آن جایی که طراحی وب سایت اولین قدم شما در دنیای تجارت آنلاین است، بنابراین مهم است که بتوانید یک طراحی سایت با Asp.net اختصاصی متناسب با نوع کسب و کار خود ایجاد کنید.دیجی تکدیجی تک یک شرکت طراحی وب سایت است که خدمات طراحی سایت را برای انواع کسب و کارها در شهرهای مختلف کشور ارائه می دهد. دیجی تک با دارا بودن نیروهای مجرب و کارآزموده می تواند علاوه بر طراحی سایت، انواع خدمات حرفه ای در زمینه سئو و بهینه سازی سایت را نیز انجام دهد. 

بیشتر بخوانید »
تولید محتوای یونیک چیست؟

تولید محتوای یونیک چیست؟

عامل بالا رفتن ترافیک ارگانیکسئو یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین مورد ها برای بالا رفتن بازدید از سایت ها می باشد. در ارتباط با آموزش Seo یکی دیگر از مورد های مهم و اساسی تولید محتوای یونیک می باشد. در واقع باید اینم طور گفت که هر چه یک متن از نظر محتوا و نوع مطلب خاص تر و جالب تر باشد قطعا بازدید بیشتر و به همان تناسب طرفدار های بیشتری نیز خواهد داشت. حال ممکن است که این سوال برای شما ایجاد شود که اصلا تولید محتوای یونیک چیست ؟ چه مشخصاتی می تواند داشته باشد؟تولید محتوای یونیک چیست؟تولید محتوای یونیک از نوع محتوا های بازنویسی شده به چه صورت است؟تولید محتوای یونیک ار نوع محتواهای نو و تازه به چه صورت است؟نکات مهم در مورد تولید محتوای یونیک چیست؟تولید محتوای یونیکوقتی که در ارتباط با محتوای یونیک و سئو صحبت می کنیم به این منظور است که محتوالی یونیک شامل دو بخش می باشد. یک بخش متن هایی که به صورت کپی شده از یک سایت بر می داریم و آن را کپی می کنیم. دیگر این که متن هایی که تازه اند و خلق شده از ذهن خود انسان می باشد. بخش اول یعنی متن هایی که از سایت های مختلف آن ها را کپی می کنیم و به متن خود اضافه می کنیم اصلا هیچ ارزشی از نظر سئو و قانون های آن ندارد. در واقع یک متن تازه و یا به عبارتی دیگر تولید محتوای سئو کمک می کند که یک سایت از ارزش بالایی برخوردار باشد. علاوه بر ارزش می توان به رتبه بندی شدن آنها نیز توجه کرد که عاملی بسیار مهم است. متن یونیک را می توان اینطور تعریف کرد که به هر نوع متن تازه نوشته شده به صورتی که حتی یک جمله ی آن کپی شده از سایت ها و یا منبع های دیگر نباشد تولید محتوای یونیک گفته می شود. محتوای یونیک را می توان به دو دسته تقسیم کرد. محتواهایی که بازنویسی شده اند و محتواهایی که از صفر و نو و یا تازه نوشته شده اند.تولید محتوای یونیک از نوع محتوا های بازنویسی شدهدر این مورد باید گفت در تمامی این نوع از متن ها متن داخل سایت های دیگر خوانده شده و مفهوم کلی ای که نویسنده از آن دریافت می کند را به یک لحن و موضوع دیگر تبدیل کرده است.تولید محتوای یونیک از نوع محتواهای نو و تازهاین نوع از محتواها نیز همان طور که از اسم آن ها مشخص است به آن دسته از متن ها و محتوا هایی گفته می شود که نویسنده با داشتن اطلاعات کمی هم در ارتباط با ان موضوع یک متن جدید و بدون کپی و کاملا بداهه تولید کند. سایت ایلین وب یکی بهترین سایت ها در ارتباط با تولید محتوا ی یونیک می باشد. که می توان در ارتباط با تولید محتوای یونیک کمک گرفت و اطلاعات سودمندی را در ارتباط با آنها کسب کرد.نکات مهم در مورد تولید محتوای یونیکحال نکته ی بعدی که خیلی حائز اهمیت می باشد و الان به ان اشاره می کنیم این است که برای این که هر کاری را شروع کنیم به اولین موردی که توجه می کنیم یا بهتر بگویم اولین چیزی که به ذهن شما می رسد این است که چطور باید این کار را انجام داد. در ارتباط با سئو و تولید محتوا ی یونیک نیز این مورد وجود دارد و مستثنا نیست. در ارتباط با چگونگی نوشتن یک متن سئو و یا تولید محتوای یونیک در واقع باید یک سری پیش نیاز داشت. موارد زیر نمونه ای از پیش نیاز ها می باشد که به نوشتن یک متن عالی و یک تولید محتوای یونیک کمک می کند :1.مطالعه کردن : خوب همانطور که میبینید کاملا واضح است که مطالعه کردن از مورد های است که واقعا برای نوشتن نیاز است . چرا که وقتی نویسنده اقدام برای نوشتن می کند باید یک تصویر ذهنی از آن موضوع در ذهنش شکل گرفته باشد و سپس به نوشتن ان متن بپردازد . این طوری می تواند متن را که تولید کرده است را یک نوع تولید محتوای یونیک بداند. در غیر این صورت در صورت کپی کردن متن ها و یا کمک گرفتن از سایت های مختلف در ارتباط با موضوع مورد نظر این متن دیگر تولید محتوای یونیک نام ندارد.2.داشتن خلاقیت و داشتن دانش کافی برای نوشتن متن نو و تازه یا به عبارتی یونیک :در این مورد باید بگوییم که همان طور که نیاز به اطلاعات داریم تا بتوانیم یک تصویر ذهنی از این موضوع را بسازیم و سپس برای نوشتن آنها اقدام کنیم بعد از همهمه ی این مرحله ها باید توجه داشت که خلاقیت نکته ی مهمی است. ذوق و استعداد و داشتن خلاقیت در کار ها می تواند به بهتر شدن نتیجه بسیار کمک کند و نتیجه ی مطلوب را برای شما به ارمغان بیاورد. برای همین هم است که می گویند اگر به یک کار علاقه دارید و خلاقیت و استعداد آن را در خودتان می بینید به سراغ آن بروند.

بیشتر بخوانید »
تاریخ روز جهانی طراحان وب و جزئیات شغل وب دیزاینرها

تاریخ روز جهانی طراحان وب و جزئیات شغل وب دیزاینرها

روز جهانی طراحان وب و آشنایی با شغل این افراد31 ماه می و روز جهانی طراحی وب، روزی است که در آن شغل طراحی وب و اقداماتی که این طراحی ها در جهان مدرن دارند را جشن می گیرند. بسیاری از افراد به طراحی وب سایت ها دقت ندارند. در صورتی که آن را به صورت روزانه می بینند و نمی دانند که تیمی از طراحان با استعداد پشت صحنه این طراحی ها قرار گرفته اند. طراحی نیازمند خلاقیت و مهارت است و این روز برای پاس داشتن استعداد و توانایی های این افراد مشخص شده است. شاید این روزها افراد زیادی به عنوان طراح وب شناخته شوند، زیرا مفهوم طراح وب اغلب یک برچسب فشرده شده برای همه آنهایی است که وبسایت طراحی می کنند اما حقیقت کمی پیچیده تر است.در حقیقت درست کردن یک وب سایت نیاز به برنامه ریزی، تولید محتوا، انجام اقدامات هنری، کدگذاری و استخدام متخصص دارد. طراحان وب همان متخصص ها هستند اما نقش آن ها در کل این فرآیند بسیار حساس تر و خاص تر از بقیه موارد است.اگر به دنبال این هستید که یک طراح وب باشید یا می خواهید یک طراح وب استخدام کنید، بسیار مهم است که خودتان هم با کار دقیق طراحان وب آشنایی پیدا کنید؛ وگرنه زمان و پول خود را هدر می دهید. خب در این بخش از نمناک قصد داریم مسئولیت های متداول طراح وب را به شما معرفی کرده و روند کار آن ها را توضیح دهیم.طراحی وب چیست؟طراحی وب فرآیند زیبایی شناسی روی صفحه وب است و مواردی مثل چگونگیِ نظم محتوا، چگونگی طراحی عوامل اجرایی را شامل می شود. طراحان وب معمولاً روی “front-end” وبسایت تمرکز می کنند، یعنی بخشی از وب سایت که در معرض دید کاربران و تعامل آن ها قرار می گیرد و متضاد مفهوم “back end” است. طراحان وب مسئول ایجاد طراحی های بصری صفحه وب هستند، یعنی آن ها همه موارد مختلف از جمله عکس ها و تصاویر، فونت، شکلِ زبان، رنگ، دکمه ها و چگونگی تناسب همه این ها در کنار یکدیگر را انتخاب می کنند. همچنین از نرم افزار های طراحی مانند فتوشاپ یا اسکچ برای ایجاد ماک اپ یا ارائه موضوعات به شکل تصویر استفاده می کنند. طراحان وب معمولاً مسئولیتی برای ساخت یا کار وب سایت ندارند و  تمرکز آن ها روی طراحی بصری است . سازندگان وب سایت کد هایی را می نویسند که باعث کار کردن وبسایت می شود و مهارت های آن ها با طراحان وب متفاوت است. طراحی وب و افراد مرتبط به این رشتهبرای اینکه متوجه شویم طراح وب چه کاری انجام می دهد، باید به طور خلاصه رایج ترین نقش های درگیر در مراحل ایجاد یک وب سایت را به شما معرفی کنیم. استراتژیست وب سایتاین فرد، تحقیقاتی در مورد مارکت به صورت عمیق، ایجاد اهدافِ بیزینس و ایجاد صفحات کلی و فردی وبسایت را انجام داده و آن ها را مدیریت می کند.طراح گرافیکاجزای بصری برند ازجمله لوگو، رنگ و تایپوگرافی را ایجاد می کند که آیکون ها و شکل ها را شامل می شود و روی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. کپی رایتراین فرد همه محتوای نوشته شده از جمله عنوان ها تا بدنه متن را در کل وب سایت ایجاد می کند. طراح تجربه کاربریاین فرد روی نیاز های کاربر و طراحی اسکلت پیج و صفحه تمرکز می کند که تمام انتظارات و رفتار های کاربر را بهینه سازی می کند. طراح رابط کاربریموارد تعاملی مانند دکمه ها و فرم ها را طراحی می کند.طراح وبروی همه عوامل بصری وب سایت تمرکز می کند و در نهایت طراحی صفحه را به اتمام می رساند. سازنده وب front endاو هم از زبان و کد گذاری های فرمت مانند جاوا اسکریپت، HTML و CSS برای اجرای طراحی وب روی مرورگر وب استفاده می کند. سازنده وب back endاو نیز از زبان کدگذاری برای ایجاد عملکرد های پیچیده در پشت صحنه یک صفحه وب استفاده می کند. پس همان طور که مشاهده کردید، متخصصان زیادی برای ایجاد یک وب سایت نیاز هستند که طراحان وب هم شامل آن ها می شوند.کمی درباره وظایف و کار طراحان وببه طور خلاصه باید گفت که یک طراح وب به اهدافی رجوع می کند که توسط استراتژیست وب سایت و طراح تجربه کاربری ایجاد شده اند و سپس محتوا را از طراحی گرافیک ، کپی رایتر و طراح رابط کاربری برای ایجاد ماک آپ نهایی صفحه ترکیب می کند. سپس سازندگان، فایل طراحی شده ماکاپ را می گیرند و آن را جدا می کنند، جزئیات گرافیکی را انتقال می دهند و از کد ها برای تبدیل آن ها به یک صفحه وب زنده استفاده می کنند. همه این ها به این معناست که اگر به دنبال استخدام یک طراح وب هستید، باید استراتژی خودتان را داشته باشید. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، بسیاری از افراد از واژه طراح وب به طرز بسیار گسترده تری استفاده می کنند، زیرا طراحی وب برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد اما به طور کل طراحی وب می تواند نقش هایی از جمله طراحی وب سایت برای قسمت تحقیقاتی طراحی، گرافیک، تجربه کاربری و حتی تعدادی از سازندگان وب سایت را هم شامل شود اما این مفهوم برای کمپانی ها یا مشتری ها و ترکیب نقش و مسئولیت های این افراد رواج ندارد. پس همیشه قبل از شروع یک پروژه انتظارات خود را از نقش مورد نظر بشناسید. مسئولیت طراح وب چیست؟در این قسمت همه مسئولیت های عمومی یک طراح وب را به شما معرفی می کنیم. اقداماتی که یک طراح وب انجام می دهد، شامل موارد زیر است:صفحه آرایی و طراحی بصری اغلب با استفاده از نقشه ها و فرم های سایت ایجاد می گردد. سفارشات مرتبط با طراحان سایت و تنظیم محتوای وب سایت برای بهینه سازی ارتباط بصری و زیبایی شناسی و سلسله مراتب.طراحی برای موبایلطراح وبسایت همچنین ظاهر وب را داخل گوشی موبایل و تبلت به شکل مناسب طراحی می کند. فایل های ماکاپطراح وب همچنین فایل هایی از تصاویر را ایجاد می کند که نشان دهنده ظاهر نهایی صفحه وب است. موارد قابل انتقال  طراحان وب همچنین فایل های ماک اپ را پوشش می دهند تا از طریق آن بتوانند هر کدام ازجزئیات صفحه را به راحتی جدا کنند و آن را در اختیار سازندگان قرار دهند. ویرایش عکسطراحان وب سایت معمولاً باید قادر باشند تا رسانه ها، عکس ها و تصاویر را که روی صفحه نمایان می شوند را ویرایش کنند. فرمت بندیطراحان وب همچنین باید از زبان فرمت بندی مخصوصاً HTML و CSS برای اجرا و آزمایش طراحی هایشان در مرورگر های وب استفاده کنند. اقداماتی که طراحان وب انجام نمی دهندبرخی از اقدامات وجود دارد که برخلاف تصور ما جزو کارهای انجام شده توسط طراحان وب نیستند ، مثل : کدینگطراحان وب معمولاً روی ویژگی های بصری تمرکز می کنند و مسئول کدگذاری وبسایت نیستند. نوشتنطراحان وب مسئولیت نوشتن هیچ کپی از وب سایت را ندارند. برند سازیطراحان وب مسئولیت ایجاد لوگو یا انتخاب ویژگی های بصری برند را به طور گسترده ندارند. عکاسیطراحی وب و فتوگرافی دو مورد از ویژگی های متمایز هستند. اگر مشتری عکاس استخدام نکرده باشد، طراحی وب سایت می تواند عکس های جذابی را به طراحی اضافه کند که البته مجوز آن ها باید خریداری شده باشد. انیمیشنانیمیشن ها نیز  راه تعاملی و تخصصی مربوط به خودشان را دارند. تحقیقات مربوط به بازاردرست است که بعضی از تحقیقات رقابتی برای طراحی توسط طراحان وب انجام می شود اما آن ها به همه دیتاها و آنالیزگر ها دسترسی ندارند و کارشان بر اساس اطلاعاتی است که به آن ها داده می شود. طراح وب باید چه مهارت هایی داشته باشد؟طراحی وب نیازمند یادگیری مهارت های مختلفی است. اگر قصد دارید به یک طراح وب تبدیل شوید، باید مهارت های مورد نیاز را در این زمینه بشناسید. مدرک دانشگاهیمدرک یک ایده بسیار خوب برای طراحان وب محسوب می شود. البته این افراد می توانند در کلاس های خصوصی و آزاد هم شرکت کنند. اطلاعات مربوط به طراحی گرافیکطراح وب یک طراح است. شاید لوگو درست نکند اما باید بداند که چگونه متن ، کپی، تصاویر و رنگ را با یکدیگر ترکیب کند که از لحاظ بصری راضی کننده باشد. همچنین باید بداند که چگونه قوانین طراحی را به صورت استراتژیک به کار بیندازد تا تاثیر خوبی برای کاربر به وجود بیاورد  همچنین باید اطلاعاتی در مورد تاریخچه، طراحی، انواع ترفند های طراحی و کاربردی داشته باشد. تمرینات صنعتیطراحی وب در دو دهه گذشته به یک روال مجزا تبدیل شده است و این افراد باید قوانین استانداردسازی را در مورد شغلشان بشناسند. از آن جا که وبسایت ها یک نوع نرم افزاری هستند که توسط کاربر استفاده می شود، بنابراین بسیار مهم است که انتظارات کاربر برآورده شود و ابعاد هنری هم به کار گرفته شود. آن ها می توانند تمام این موارد را از طریق تجربه شرکت کردن در کنفرانس های صنعتی و مذاکرات و از طریق آموزش های دیگر فرا بگیرند. مهارت های نرم افزاریاگر چه اساس صفحه آرایی صفحه وب با مداد و کاغذ آغاز می شود اما طراحان وب در نهایت باید از نرم افزار برای ایجاد فایل ها استفاده کنند. فتوشاپ رایج ترین نرم افزاری است که برای طراحی وب مورد استفاده قرار می گیرد. اطلاعاتی در مورد ساخت وباگرچه کد گذاری معمولاً بر عهده سازنده وبسایت است اما ایجاد یک وب سایت یک کار تکنیکی و فنی محسوب می شود و فرقی ندارد که چگونه می خواهید آن را شروع کنید. طراحان وب باید توانمندی های فنی بالایی داشته باشند و با مسئله کد گذاری نیز آشنا باشند.

بیشتر بخوانید »
مقایسه اجمالی سوییچ های سیسکو

مقایسه اجمالی سوییچ های سیسکو

تکنولوژی FlexStack و FlexStack-PlusFlexstack نام تکنولوژی stacking است که برای سری سوییچ های اترنت 2960-S می باشد (تنها این سوییچ از این تکنولوژی استفاده می کند) Flexstack-Plus نیز برای سوییچ های کاتالیست سری 2960-X و 2960-XR استفاده می شود. هر دو تکنولوژی Flexstack و Flexstack-Plus نیاز به یک ماژول اکسترنال خاص برای استک شدن با یکدیگر و همینطور کابل Flexstack برای ارتباط با ماژولها دارند، که بدون این ماژول stacking عمل نمی کند.اتصال سوئیچ ها به یکدیگر از طریق اتصال به وسیله این ماژول مخصوص، باعث می شود که سوئیچ های درون استک به صورت یک سوئیچ واحد عمل می کنند. تکنولوژی FlexStack و FlexStack-Plus با استفاده از ساختارهای درونی، مانند 1+N Redundancy، دسترسی بالا (HA) و قابلیت پیش تنظیمی، میتوانند مجموع هزینه ها را کاهش دهند، که در سوئیچ هایی که به صورت standalone استفاده می شود، وجود ندارد.ویژگی های HA مثل EtherChannel و FlexLinks که بین اعضای یک استک کار می کند، موجب بالا رفتن طول عمر و اتصالات شبکه می شود. FlexStack-Plus بر پایه FlexStack است. FlexStack، در سال 2010 در سری سوئیچ های 2960-S و تکنولوژی FlexStack-Plus در سال 2013 با ماژولهای سری 2960-X و 2960-XR از سری سویچ های اترنت (کاتالیست) سیسکو معرفی شد.FlexStack-Plus به نوعی بهبود یافته FlexStack است.پهنای باند آن به دو برابر افزایش یافته و اجازه می دهد تعداد سوییچ های بیشتری عضو استک شوند. پهنای باند FlexStack-Plus برای اعضای یک استک تنها 4Gbps در مقایسه با 20Gbps برای FlexStack می باشد. شما می توانید از طریق تکنولوژی FlexStack-Plus، 8 سوئیچ 2960-x یا 2960-XR و در FlexStack، تنها 4 سوئیچ 2960-S را عضو یک استک کنید.نکته مهمی که در ارتباط با سری های XR وجود دارد اینست که لایسنس های OS  میتواند در برخی از پارت نامبر ها از لایه سوم ((IP Basedپشتیبانی کند.معرفی محصول سوییچ سیسکو WS-C2960S-48LPS-Lقابلیت HA و Redundancyاتصالات پرسرعت تکنولوژی Flexstack، ارتباطات پایدار (Redundant) را از هر عضو استک به عضو دیگر فراهم می آورد. در معماری stacking، مسیر داده اضافی (data path redundancy) قرار داده شده است.به این شکل که بین هر 2 عضو درون استک، 2 مسیر فیزیکی از طریق کابل استک قرار داده می شود که اتصال سوییچ های درون یک استک با کابل استک، یک مسیر redundant را فراهم می کند.قابلیت stacking، در دسترس بودن سوییچ های اترنت را به وسیله قابلیت redundancy برای هر دو سوییچ فیزیکی و پورت های uplink ایجاد می کند. (یعنی یک ارتباط همیشگی پایدار فراهم می کند.) زیرا، تمام اجزای استک با لینک مستقل به سوییچ لایه بالا متصل می شوند و با از دست رفتن (قطع شدن) یکی از سوییچ ها یا یکی از اینترفیس های uplink، از دردسترس بودن شبکه جلوگیری به عمل نمی آید. یا در کل شبکه down نمی شود.از آنجاییکه هر سوییچ logical چندین پورت uplink دارد، سوییچ logical هنوز هم متصل به شبکه است زیرا حداقل یک پورت uplink فعال دارد.معرفی سوییچ سیسکو WS-C2960X-48TD-L Mixed FlexStackFlexstack-plus با نسخه های پیشین 2960-S و Flex-stack سازگار است. ترکیب 2960-X و 2960-S به عنوان اعضای یک Stack شدنی است. هنگامیکه درون یک اسنک اعضایی مانند 2960-X و 2960-S وجود داشته باشند، Flexstack-Plus توانایی های خود را در حد یک Flexstack پایین می آورد طوری که پهنای باند استک به 40Gbps می رسد و بیشینه اعضای یک استک به 4 عضو می رسد.در این متن منظور از 2960، سوییچ های سری 2960-X و 2960-XR و 2960-S است مگر در جایی به طور ویژه نمونه خاصی نام برده شود تفاوت Flexstack و Flexstack-Plus در جدول زیر مشخص شده است.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره 2960-X و 2960-XR به بخش Campus LAN Access Switchesدر سایت cisco.com مراجعه کنید.Flexstack و Flexstack-Plus به عنوان بخشی از معماری شبکه توسعه پذیر، به راحتی و سریع امکان تدارک و مدیریت تعداد بیشماری سویچ را در هر مقیاسی به ما می دهد.Why Stack Ethernet Switches؟استک کردن سویچ های اترنت، مجموع هزینه های مدیر شبکه و هزینه های نگهداری شبکه را کاهش می دهد، زیرا دستگاه های کمتری برای مدیریت وجود دارند و همچنین، زمان دردسترس بودن (uptime) شبکه به وسیله قابلیت redundancy افزایش می یابد. شکل 1 دو روش توسعه سوییچ های اترنت در لایه access را نشان می دهد.در هرکدام از موارد، 4 سویچ اترنت به سویچ core (6509switch) متصل شده اند.سناریوی توسعه داده شده در سمت چپ، 4 سویچ را نشان می دهد که با کابل های مشابه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛ اما در یک استک نیستند. (به صورت standalone هستند) هر سویچ standalone در سمت چپ، 2 پورت uplink در لایه distribution دارد که در یک گروه Etherchannel با یکدیگر ترکیب شده اند و 4 سویچ در شکل سمت راست با تکنولوژی Flexstack-Plus با یکدیگر استک هستند. (لینکهای Flexstack-Plus به رنگ قرمز در شکل نشان داده شده اند.) استک، 4 پورت uplink در لایه distribution دارد، زیرا Flexstack از قابلیت Etherchanneling اینترفیس های اترنت قرار گرفته درون یک استک پشتیبانی می کند. هنگامیکه تمامی سویچ ها در یک استک هستند، می شود از تمامی مزایای EtherChannel بهره مند شد. وقتی که سویچ ها دورن یک استک قرار می گیرند، تمامی مزایای گروه بندی EtherChannel برای آنها حفظ می شود. که همانطور که در شکل ملاحظه می کنید 4 پورت uplink درون یک گروه Etherchannel با یکدیگر قرار گرفته اند.مقایسه ای کامل تر از انواع سوییچ 2960 را می توانید در شکل زیر ببینید  

بیشتر بخوانید »
تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی

ارتباط کلمه کلیدی و سئویکی از مهمترین مفاهیمی که در یک دوره بازاریابی دیجیتال تاکید بسیاری روی آن می شود، مبحث Keyword Research است. برای داشتن درک درستی از کلمة کلیدی لازم است ابتدا مروری بر تعریف فرایند سئو داشته باشیم.سئو مجموعه ی فرایندها و اقداماتی است که در داخل و خارج از سایت خود انجام می دهیم تا در نتیجه صفحات سایت، برای برخی عبارات، جایگاه بهتری را در نتایج جستجوی مخاطبان گوگل به دست آورند.انواع دسته بندی کلمات کلیدی:دسته ای که قصد داریم هر چه سریع تر در این کلمات به جایگاه بالاتر نتایج گوگل برسیم.دسته ای که در این کلمات رقبای جدی داریم.دسته ای که تصمیم می گیریم در زمان مناسب به این کلمات بپردازیم.روش Linear  یا خطیدر این مدل از پیشنهادات گوگل یا Google suggestion که براساس رفتار قبلی مخاطب انجام می شود، استفاده می کنیم. به این صورت که کلمة مورد نظر را در قسمت سرچ گوگل وارد می کنیم و همزمان لیستی از کلمات باز می شود که معمولاً تا حدود 10 عبارت را نشان می دهد. همچنین با انتخاب هرکدام از این عبارات پیشنهادی، عبارات مرتبط دیگری نیز دیده خواهد شد. روش Semi Linearدر این مسیر ابتدا کلماتی نوشته شده است که به آن کلمات پایه یا Foundational keyword گفته می شود که با استفاده از ابزارهای موجود نسبت به غنی سازی آن اقدام می کنیم. در این روش، این سوال مطرح است که چگونه می توان به جستجوهای مرتبط با عبارات مشابه عبارت انتخابی خود، دست پیدا کرد.Google suggestion  در مورد لیست پیشنهادی گوگل در روش خطی در همین مقاله صحبت کردیم. LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است. مفهومی است که موتورهای جستجو از آن برای کشف ارتباط بین کلمات استفاده می کنند. این عبارت به معنی فهرست بندی معنایی نهفته در کلمات و تشخیص درست کلمات است. Google trendsدر این ابزار می توان یک کلمه یا عبارت را از نظر تواتر یعنی میزان کاهش و افزایش جستجو در یک مقیاس صفر تا صدی بررسی کرد. گوگل ترندز این امکان را دارد که بتوان اطلاعات یک یا چند عبارت را به طور هم زمان از نظر محل جغرافیایی، بازة زمانی و طبقه بندی مشاهده کرد.Keyword Research Toolیکی از ابزارهای نسبتاً خوب برای بررسی کلمات کلیدی است. به دلیل قابلیت های خوب و هماهنگی پنل رایگانش با زبان فارسی، استفاده از این برنامه پیشنهاد می شود. Kw finderابزاری که دارای نسخة رایگان و غیر رایگان است. در نسخة غیررایگان KW Finder محدودیتی وجود ندارد اما در نسخة رایگانش محدودیت بررسی سه عبارت در روز و نمایش اطلاعات پنجاه عبارت در هر جستجو وجود دارد. درباره دوره آنلاین بازاریابی دیجیتالAhrefs Keyword Explorerahrefs Keyword Explorer یکی از بهترین برنامه ها برای Keyword Research است. از ویژگی های خوب آن می توان به پیشنهاد عبارات کلیدی مشابه براساس Phrase Match، Same Terms و مانند آن اشاره کرد.ماز Mozاز Moz هم می توانید برای بررسی عبارات کلیدی استفاده کنید. حجم جستجوی نمایش داده شده در آن مانند دیگر ابزارها دقیق نیست و کاربردش بیشتر برای استفاده از پیشنهاد عبارات مشابه و مقایسه عبارات مختلف با یکدیگر است. از ویژگی های خوب Moz نمایش اعتبار دامنه DA, Domain Authority و اعتبار صفحه PA, Page Authority است. DA و PA در پایین آدرس URL هر صفحه مشخص می شود.Alexa Mangools Ahrefsبا استفاده از این ابزار می توانیم عملکرد رقبا را در کلمات ورودی سایت آن ها ببینیم. اطلاعاتی که برای تحلیل رقبا مورد نیاز است در نسخة پولی Alexa در دسترس است.SEMrushSEMRUSH از ابزارهای خوب بررسی عبارات کلیدی است. در بخش Keyword Magic Tool آن، اطلاعاتی در رابطه با عبارت های مشابه، حجم جستجو، حجم جستجوی جهانی، هزینه تبلیغات کلیکی CPC گوگل، سختی Difficulty عبارت کلیدی و مانند آن در اختیار شما قرار داده می شود.روش Matrixعلاوه بر Linear و Semi-Linear، روش ماتریس Matrix هم از روش های خوب برای تحلیل و پیداکردن عبارت های کلیدی است. روش ماتریس مناسب برای فروشگاه های اینترنتی است.مراحل استفاده از روش ماتریس به صورت زیر است:ابتدا یک فایل اکسل ایجاد کنید.در ستون دوم، عناوین یا دسته بندی های مهم را درج کنید.در ستون سوم، برند محصولات را درج کنید.در ستون چهارم، کلمات 18+ کسب و کار را درج کنید. (کلمات 18+ کلماتی هستند که افراد فعال در هر حوزه روی آن حساسیت دارند و با مشاهده معمولاً روی آن کلیک می کنند.)در ستون اول، کلمات مهم را درج کنید. معمولاً، پیش کلمات فروشگاه ها، کلماتی مانند خرید، بهترین، ارزان ترین و مانند آن است.روش A.methodروش A.Method مانند روش های Linear، Semi-Linear و ماتریس Matrix یکی از روش های تعیین عبارات کلیدی وب سایت است. این روش کمک می کند تا با روشی که قابلیت اعتبار، استناد و ویرایش داشته باشد عبارات کلیدی را مشخص کنیم و در صورت نیاز به آن رجوع و دلایل اشتباه را پیدا کرده و بتوانیم اشتباهات را ویرایش کنیم.در روش های Linear، Semi-Linear و ماتریس Matrix صاحب کسب و کار در زمینة سئو دانش دارد و با استفاده از این روش ها به مشخص کردن عبارات کلیدی می پردازد. اما در روش A.Method صاحب کسب و کار در زمینة سئو دانشی ندارد و برای مشخص کردن عبارات کلیدی  خود از یک سئوکار کمک می گیرد. این روش به طور مفصل در بهترین دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال تدریس شده است. حتماً برای داشتن دانش و اطلاعات کافی لازم است منابع درست را مطالعه کنیم و زمان کافی را برای کسب تجربه در این زمینه صرف کنیم.در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی را از انواع روش ها و ابزار های مورد نیاز برای رسیدن به کلمات کلیدی مناسب بیان کنیم. 

بیشتر بخوانید »
جایگزینی نسل جدید اینترنت پرسرعت ثابت  با تجربه های قبلی

جایگزینی نسل جدید اینترنت پرسرعت ثابت با تجربه های قبلی

آشنایی با نسل جدید اینترنت پرسرعتپاسخ به این پرسش به اطلاعات فنی و تخصصی چندانی نیاز ندارد. همان طور که سرویس های Dial Up در مدت زمان کوتاهی جای خود را به سرویس های ADSL دادند، وقت آن است که این سرویس هم با سرویس های ثابت پرسرعت تر و به روزتر جای گزین شود. این تغییر ناگزیر در همه جای جهان در حال روی دادن است و ما نیز چاره ای جز همراه شدن با این حرکت پرشتاب نخواهیم داشت.شاید تا همین چند سال پیش جست وجو، خواندن بلاگ و مقاله، دنبال کردن اخبار، پرداخت های آنلاین و فرآیندهای بانکی و انجام فعالیت های پژوهشی، پرکاربردترین مصارف اینترنت پرسرعت برای کاربران خانگی بود. اما اکنون کافی ست نگاهی به مصارف روزمره خود و اطرافیان تان بیندازید. تماشای آنلاین فیلم و سریال، مرور صدها ویدیو، فایل صوتی و تصویری در شبکه های اجتماعی، انجام بازی های آنلاین، گفت وگوی ویدیویی با دوستان و نزدیکان و مکالمه های صوتی بر بستر اینترنت، دانلود و ارسال صدها فایل پرحجم و به روزرسانی آنلاین ده ها نرم افزار و اپلیکیشن، پرتعدادترین فعالیت های آنلاین روزانه ی ما را تشکیل می دهند.نیاز به سرعت های بالاتر اینترنت، امروز به مراتب بیش از گذشته برای کاربران اینترنت احساس می شود. یکی از پرکاربردترین راهکارهای افزایش سرعت سرویس های خانگی ارتقا این سرویس ها به VDSL است.ارتقا سرویس های نسل قبلی +ADSL2 به VDSL نیز بسیار سریع و مقرون به صرفه است و تحولی بزرگ در تجربه ی کاربری از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت برای شما ایجاد می کند.کافی ست علاوه بر شرایط یاد شده یک مودم مخصوص اینترنت VDSL در اختیار داشته باشید تا به سادگی از تجربه ارتقا سرویس فعلی خود تا 80 مگابیت بر ثانیه سرعت، لذت ببرید. گرچه بدون داشتن مودم مخصوص هم می توانید با استفاده از همان مودم +ADSL2 تا 20 مگابیت بر ثانیه سرعت را تجربه کنید.ویژگی های اینترنت VDSLده برابر سرعت در مقایسه با روش های قدیمی DSLیک اینترنت بسیار پرسرعت یا VDSL، می تواند تا 80 مگابیت بر ثانیه (80 Mbps) سرعت دانلود را برای تان فراهم کند. این سرعت بیش از 10 برابر سرعت های رایج خدمات DSL است.سرعت بالا در ارسال (آپلود)در اینترنت پرسرعت ADSL سرعت ارسال (آپلود) اطلاعات تقریبا یک هشتم سرعت دریافت آن (دانلود) بود اما در اینترنت پرسرعت VDSL شاتل، سرعت ارسال شما از 1.5 تا 2 مگابیت بر ثانیه به 20 تا 40 مگابیت بر ثانیه رسیده و شما سرعت 10 برابری در ارسال محتوا را تجربه خواهید کرد.تجربه ای دلپذیرتر در تمام فعالیت های آنلاینVDSL می تواند تجربه ای دلچسب تر در همه فعالیت های آنلاین به ویژه تماشای آنلاین ویدیو، انجام بازی های آنلاین، گفت وگوهای تصویری و دانلود و ارسال فایل های پرحجم در اختیار کاربران قرار دهد.دست رسی به سرعت های بالاتر با هزینه ای مقرون به صرفهدر این روش کاربر با هزینه ای مقرون به صرفه در مقایسه با روش های قبلی به سرعت های بسیار بالاتر دست رسی خواهد داشت.اینترنت پرسرعت VDSL شاتل به چه روش هایی ارایه می شود؟ارایه اینترنت VDSL شاتل به 3 روش امکان پذیر است:1.نزدیکی به کابینت های شاتل و ارایه سرویس به روش FTTCیکی از روش های ارایه اینترنت پرسرعت VDSL، قرار دادن کابینت های حاوی تجهیزات در مناطق مختلف شهر است. در این حالت ارایه اینترنت پرسرعت VDSL به کاربرانی که در محدوده ای نزدیک به این کابینت ها قرار دارند، امکان پذیر می شود.2.نزدیکی به یک مرکز مخابراتی مجهز به تجهیزات VDSL  اگر محل دریافت سرویس در محدوده ای نزدیک به یک مرکز مخابراتی مجهز به تجهیزات VDSL باشد، دریافت این سرویس امکان پذیر می شود. 3.برج ها و مجتمع های مسکونیدر برخی از برج ها و مجتمع های مسکونی و اداری هم با نصب کابینت و استقرار تجهیزات ارایه ی سرویس VDSL در قسمتی از فضای مجتمع، ارایه خدمات VDSL امکان پذیر می شود.شاتل سرویس دهنده ای که کیفیت، سرعت و قیمت مناسب را هم زمان برای تان فراهم می کندشاتل، با هدف جلب رضایت مشتریان و هم گام با فناوری های روز جهان، سرویس VDSL را که از آن به عنوان انقلابی در سرعت اینترنت یاد می شود، با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری ها در اختیار کاربران قرار می دهد. این سرویس با راهکارهایی ساده دست رسی به سرعت هایی بسیار بالاتر (10 برابر سرویس های نسل قبلی ADSL) را برای شما فراهم می کند. سرعت تبادل داده در این بستر بسیار چشم گیر (80 مگابیت بر ثانیه) است و همین ویژگی سبب شده است، این راهکار به بهترین گزینه برای رفع نیازهای ارتباطی دهه های آینده کاربران تبدیل شود.علاوه بر این، ارایه سرویس VDSL به روش FTTC نیز  در نقاط مختلف شهرهای تهران، قم و دزفول آغاز شده است و به زودی سایر نقاط کشور نیز به این فهرست افزوده خواهند شد.برای اطلاع از نحوه ی دریافت این سرویس یا تکمیل فرم ثبت نام می توانید به وب سایت شاتل به نشانی www.shatel.ir مراجعه کنید.   

بیشتر بخوانید »
“احراز هویت دو عاملی” یا مرحله ای (two step verification) چیست؟

“احراز هویت دو عاملی” یا مرحله ای (two step verification) چیست؟

احراز هویت دو عاملی چیست؟امنیت حساب های کاربری که هر یک از ما در شبکه های اجتماعی داریم، بسیار مهم و حیاتی می باشد چرا که ما تمام اطلاعات مهم و اصلی خود در این حساب ها بدون آنکه نسخه بکاپ تهیه کنیم، ذخیره می کنیم. به همین دلیل با جستجو ساده در بستر وب می توانید با گزینه های مختلفی روبرو شوید که یکی از این گزینه ها، استفاده از پسوردهای قوی که شامل چندین کارکتر مختلف می باشد. این گزینه کاربرد بسزایی دارد و اما اگر شخص/اشخاصی تصمیم به هک حساب داشته باشند، می توانند خیلی ساده حساب شما را هک کنند.از این رو قابلیت ها و ترفندهای متعددی وجود دارند که شما می توانید از آنها برای افزایش امنیت حساب های کاربری خود استفاده کنید. مهم ترین قابلیتی که شما از آنها می توانید به ساده ترین شیوه ممکن استفاده کنید، احراز هویت دو عاملی یا همان احراز هویت دو مرحله ای است که یک ترفند بسیار جالب و کاربردی می باشد که وقتی اگر چنین قابلیتی در یک برنامه ای وجود داشته باشد، بدین معناست که امنیت حساب کاربری خود را از 50 می توانید به سطح 100 برسانید و این طبیعتا بسیار خوشایند خواهد بود.با این وجود اگر شما با برنامه ای شروع به کار کردید که این گزینه در آن نهادینه بود حتما این گزینه را فعال نمائید تا امنیت حساب کاربری شما افزایش پیدا کند. اما احراز هویت دو عاملی چگونه کار می کند؟ تصور کنید که شما چندین حساب کاربری دارید که در آنها احراز هویت دو مرحله ای فعال می باشد. از این رو ابتدا شماره یا نام کاربری خود را وارد می کنید و سپس رمز یکبار مصرف بهش ما ارسال خواهد شد. بعد از وارد کردن رمز یکبار مصرف، باید رمز جدیدی را وارد نمائید که از قبل خودتان تعیین کرده اید که در اصلی این رمز همانند امضا یا اثر انگشت شما در این برنامه می باشد.اینک شما باید رمزی که از قبل در حین فعال سازی احراز هویت دو عاملی یا two step verification برنامه به خصوص را وارد کرده اید را در این قسمت وارد کنید. لیست برنامه هایی که این روزها از این قابلیت استفاده می کنند بسیار زیاد می باشد که از مهم ترین آنها می توان به تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، گوگل و... اشاره کرد که طبیعتا پیاده سازی این روش امنیتی تنها برای افزایش امنیت کاربران این دست از برنامه ها می باشد. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با نحوه فعال سازی احراز هویت دو عاملی در برنامه های مختلف آشنا خواهیم نمود. همراه ما باشید.احراز هویت دو مرحله ای تلگرامتلگرام یکی از شبکه های اجتماعی در میان کاربران دستگاه های مختلف است که دارای قابلیت های متعددی می باشد و شما خیلی ساده و آسان می توانید از این پیام رسان استفاده کنید. اما اگر شما نیز از کاربران تلگرام هستید و تصمیم به افزایش امنیت حساب کاربری خود دارید، می توانید در طی چند مرحله ساده، اقدام به فعال سازی احراز هویت عاملی تلگرام نمائید که ابتدا باید وارد برنامه مذکور شوید و سپس از بخش تنظیمات، گزینه Privacy and security را انتخاب نمائید. هم اکنون از طریق گزینه two step verification می توانید این قابلیت را در برنامه تلگرام فعال کنید.احراز هویت دو عاملی در اینستاگراماینستاگرام از معروف ترین شبکه های اجتماعی است که این روزها بصورت جهانی میلیون ها کاربر در حال استفاده از آن می باشند و طبیعتا یکی از ابزارهای کسب درآمد و همچنین سرگرم کننده می باشد که شما می توانید خیلی ساده آنرا استفاده کنید. با این وجود لازم به ذکر است که در طی چند سالی که اینستاگرام حضور فعال دارد، تغییرات زیادی را در خود ایجاد نموده است و یکی از تغییرات نیز در امنیت آن می باشد. از این رو اگر امنیت حساب کاربری اینستاگرام برای شما اهمیت دارد، می توانید خیلی ساده احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید.احراز هویت دو مرحله ای گوگلاگر شما از کاربران حوزه وب باشید حتما حساب جیمیل گوگل را دارید که با استفاده از این حساب می توانید در هزاران برنامه و وب سایت مختلف عضو شوید. با این وجود حساب جیمیل بسیار مهم است و نباید امنیت آنرا به خطر بیندازید. یکی از قابلیت هایی که گوگل برای عموم کاربران خود فراهم کرده است، احراز هویت دو عاملی است که نحوه فعال سازی آن بسیار ساده می باشد. از این رو شما خیلی ساده می توانید اقدام به فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای گوگل کنید.احراز هویت دو عاملی واتساپواتساپ نیز همانند سایر برنامه هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد، از معروف ترین پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی است که شما می توانید از آن استفاده کنید. از مهم ترین قابلیت های شبکه اجتماعی واتساپ می توان به ارسال پیام، تماس تصویری، تماس صوتی و... اشاره کرد که نه تنها در کشور ما بلکه بصورت جهانی معروف می باشد. از این رو شما برای فزای امنیت واتساپ می توانید قابلیت احراز هویت دو عاملی واتساپ را بصورت دستی و در چند مرحله فعال سازی کنید.

بیشتر بخوانید »