راهنمای کامل حالت دادن موی مردانه؛ ۱۰ روش ساده و کاربردی

راهنمای کامل حالت دادن موی مردانه
راهنمای کامل حالت دادن موی مردانه

کافی است با دقت به زیباترین و کاریزماتیک‌ترین چهره‌های مردانه دقت کنید تا بدانید که یکی از مهم‌ترین رازهای جذابیت چهره آقایان، مدل موی آن‌ها است! حالت دادن مو مردانه مطابق با فرم صورت و اندازه موها، انقلابی در استایل شما به‌وجود می‌آورد؛ اما چطور می‌توان بدون نیاز به هزینه‌های دائمی آرایشگاه، مو را حالت داد؟ چه ابزارهایی برای این کار لازم است و چه ترفندهایی برای مرتب‌کردن موی مردانه وجود دارد؟ در ادامه پاسخ تمام سوال‌هایتان را خواهید گرفت و با ۱۰ روش حالت دادن مو مردانه آشنا خواهید شد!

روش‌های حالت دادن مو مردانه مطابق فرم صورت

گاهی مدل‌ موی مردانه شما با شکل صورتتان همخوانی ندارد. جای هیچ شکی نیست که هر فرم از صورت مردانه، با نوع خاصی از مدل مو، جذابیت بیشتری خلق می‌کند. ابتدا فرم صورتتان را بشناسید، سپس با ما همراه شوید تا از متناسب‌ترین مدل مو برای خودتان، سر دربیاورید:

راهنمای کامل حالت دادن موی مردانه

مدل مو مناسب فرم صورت مربعی

صورت مربعی یکی از ایده‌آل‌ترین فرم‌های صورت برای آقایان به‌حساب می‌آید. خبر خوش اینکه مدل موهای زیادی برای جذاب‌شدن شما وجود دارد! بااین‌حال، اکثر متخصصین فشن توصیه می‌کنند که مردان صورت مربعی، بهتر است موهای خود را نسبتاً کوتاه نگه دارند. البته پیشنهاد می‌شود که از کوتاه‌کردن بیش‌ازاندازه موها خودداری کنید.

مدل مو صورت بیضی

برای اینکه بتوانید به اوج جذابیت چهره خود دست پیدا کنید، لازم است که برخی نکات جزئی را رعایت کنید تا گیرایی چهره شما چند برابر شود. اصلی‌ترین نکته برای مردهایی با صورت بیضی این است که سراغ مدل‌های چتری نروند و موهایشان را از روی پیشانی، کنار بزنند. فرق‌های کج برجسته و کوتاهی مو با حجم زیاد، مدل‌های مناسبی برای صورت بیضی به‌شمار می‌روند.

حالت دادن مو مردانه با فرم صورت کشیده یا مستطیلی

صورت کشیده، نیاز به وسواس بسیاری برای آرایش مو دارد. برای اینکه بتوانید صورت کشیده خود را متعادل‌تر نشان بدهید، لازم است که از مدل‌هایی با سایه‌های محو در اطراف سر، دوری کنید. بهتر است فرق کج با موهای کوتاه و موهای بلند، پرحجم و شانه‌شده به عقب را روی سر خود پیاده‌سازی کنید.

مدل موی مناسب برای فرم صورت گرد

روش حالت دادن مو مردانه با زاویه‌های زیاد، می‌تواند در فرم صورت گرد، جادو کند! برای رسیدن به این هدف، باید تا جای ممکن روی حجم مو تمرکز کنید؛ یعنی با اضافه‌کردن حجم به بالای سر و کم‌کردن حجم اطراف آن، حالتی زاویه‌دار به چهره خود ببخشید.

حالت دادن مو مردانه برای فرم صورت الماسی یا لوزی

داشتن صورت الماسی به این معنی است که می‌توانید با خیال راحت از انواع چتری‌های نامرتب و موهای مورب، استفاده کنید. راز زیبایی موی مردانه در صورت لوزی این است که موها را نسبتاً بلند و لایه‌لایه نگه دارید و زاویه‌ها را نرم کنید! با این کار می‌توانید هماهنگی خوبی با خطوط کشیده و زاویه‌دارِ صورتتان ایجاد کنید.

مدل موی مناسب فرم مثلثی

می‌توانید برای ایجاد تعادل و گیرایی به چهره خود، از موهایی پرحجم در قسمت بالای سر خود استفاده کنید. مدل پامپادور حجیم، موهای پرپشت و برجسته می‌تواند سطح جذابیت شما را به‌راحتی ارتقاء بدهد.

موی مناسب صورت قلبی

افرادی با صورت‌های قلبی‌شکل، معمولاً چانه تیزی دارند و مدل موهای باریک‌، این تیزی را بیشتر در صورت آن‌ها نمایان می‌کنند؛ بنابراین اگر دوست ندارید که این تیزی به‌وضوح در چهره شما دیده شود، می‌توانید موی خود را با مدل‌های نیمه‌بلند و مورب، حالت بدهید و با فرم موهای تیز و زاویه‌دار، خداحافظی کنید!

وسایل موردنیاز برای حالت دادن به موی مردانه در خانه

وسایلی که برای دیزاین موی مردانه خود نیاز دارید، به مدل مدنظر شما، جنس موها و سلیقه شخصی‌تان بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی می‌توانید با ساده‌ترین ابزارها که از فروشگاه های معتبری همچون نگان شاپ خریداری کردید، چندین روش حالت دادن مو مردانه را روی سر خود پیاده کنید:

وسایل حالت‌دهی مو:

  • سشوار؛

  • اتو مو؛

  • شانه؛

  • برس.

وسایل حفظ حالت مو:

  • ژل؛

  • موس؛

  • اسپری تثبیت‌کننده.

وسایل مراقبتی:

  • روغن؛

  • کرم مو؛

  • ماسک مو.

چه فاکتورهایی در حالت دادن مو مردانه تأثیرگذار هستند؟

یادگیری انواع روش‌ حالت دادن مو مردانه، فراتر از یک تصمیم ساده است که در مسیر آن، به پنج عامل کلیدی برمی‌خورید و با درنظرگرفتن این عوامل، می‌توانید چهره‌ای کاریزماتیک و فریبنده برای خود رقم بزنید:

تأثیر فرم صورت در حالت دادن به موی آقایان

همان‌طور که پیش‌‌از این توضیح داده شد، فرم صورت هر شخص، طول و عرض صورت، برجستگی گونه‌ها و خط فک در انتخاب مدل مو، تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد.

تأثیر جنس مو در مدل فرم‌دهی به مو

موی لَخت و نازک، حالت‌دهی متفاوتی با موی ضخیم و مجعد دارد و هر بافت خاصی از مو، فرم‌دهی ویژه خود را می‌طلبد. ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که جنس موی شما در کدام دسته جای می‌گیرید؟ آن‌وقت برای حالت دادن به آن اقدام کنید.

تاثیر سبک زندگی بر مدل موی مردان

مدل موی ایدئال، آن مدلی است که با سبک زندگی شما همخوانی داشته باشد؛ یعنی اگر فعالیت‌های حرکتی بسیاری در طول روز دارید، طبیعتاً لازم است که مدل موی راحت و کم‌دردسری را انتخاب کنید. اگر به‌دنبال ظاهری ترند هستید و می‌خواهید در مرکز توجه باشید، به‌سراغ مدل‌های جسورانه بروید. در یک کلام، سبک زندگی شما در انتخاب نهایی مدل مویتان تأثیر بسزایی دارد.

معرفی ۱۰ ترفند برای حالت دادن مو مردانه

با یادگیری روش‌های موجود در این قسمت، می‌توانید به‌سادگی موهای خود را حالت بدهید و از تماشای چهره جدید و جذاب مردانه خود لذت ببرید!

راهنمای کامل حالت دادن موی مردانه

  • حالت کلاسیک با ژل: موهایتان را با شامپو بشوئید و به‌طور کامل خشک کنید. مقداری ژل مو را به کف دست خود بمالید. از جلوی سرتان شروع کنید و موها را به جهتی که می‌خواهید، با انگشتانتان حالت بدهید. می‌توانید در آخر برای حالت‌دهی منظم به موی سر، از شانه‌ای با دندانه‌های بزرگ استفاده کنید.

  • حالت‌دهی با روغن مو: روغن را روی دست خود اسپری و به‌طور مساوری بین تارهای موی خود پخش کنید. از سشوار با حرارت ملایم برای حالت‌دادن به موهایتان استفاده کنید و در نهایت با سرانگشتان خود، فرم نهایی به جلوی سرتان بدهید. در این روش، بهتر است که حالتی راحت و نامنظم را برای مویتان انتخاب کنید.

  • حالت دادن موی مردانه با اسپری فیکس: موی خود را با برس‌ گرد و سشوار از قسمت ریشه به بالا شانه کنید و به دسته‌های موی خود، حجم دلخواهتان را بدهید. سپس اسپری فیکساتور را بردارید و از فاصله معینی آن را رو موی خود اسپری کنید تا ساعت‌ها به‌شکل ثابت،‌ باقی بماند.

  • حالت‌دهی به موی فر با ژل و سشوار سری‌دار: موهای خود را با شامپو مناسب موی فر بشورید و کاملاً خشک کنید. ژل مو را به انگشتان خود بزنید و دسته‌های مویتان را به‌آرامی در مُشت بگیرید و چنگ بزنید تا حالت طبیعی و منظم فر به خود بگیرد. از دیفیوزر (سشوار سری‌دار) با کمترین حرارت و سرعت باد، برای خشک‌کردن مو استفاده و دست‌آخر با کرم یا فوم موس، وز مویتان را کنترل کنید.

  • فرم‌دهی به موی بلند با سشوار: اگر موهای ضخیمی دارید، آن را دسته‌دسته جدا کنید. واکس مو را به دستتان بزنید و به‌صورت یکنواخت و با حرکات ظریف دست، آن را به‌صورت لایه‌لایه روی دسته‌های موها بزنید تا به تمامی قسمت‌ها نفوذ کند. سپس موی خود را باز کنید تا حالتی باز و کژوال به خود بگیرد.

  • صاف‌کردن موی مردانه با اتو مو: از یک برس یا شانه دانه‌درشت استفاده کنید تا موی خود را منظم و صاف کنید. از سرم محافظت از مو استفاده کنید تا آسیبی به تارهای مو نرسد. درجه اتو مو را با توجه به جنس موهایتان تنظیم کنید و به‌صورت یکنواخت آن را روی دسته موی خود حرکت دهید. از حرکات تند و پرفشار خودداری کنید. در نهایت می‌توانید با استفاده از اسپری مو، صافیِ آن را فیکس کنید.

  • حالت‌دادن موی کم‌پشت مردانه با پودر فیبر: با استفاده از پودر فیبر مو (محصولی که تارهای موی مصنوعی را به موی طبیعی شما اضافه می‌کند) در قسمت کم‌پشت سر، حجم و تراکنش موی خود را افزایش دهید. سپس موهای طبیعی خود را با برس و سشوار حجم بدهید و به‌سمت قسمت‌های کم‌پشت‌تر هدایت کنید.

  • فرکردن موی مردانه: از بابلیس (ابزاری برقی برای فرکردن یا موج‌دادن مو) استفاده کنید. موهایتان را به دسته‌های کوچک تقسیم‌بندی کنید. هر قسمت از مو را دور لوله بابلیس بپیچید و به‌مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه نگه دارید. در آخر بابلیس را به‌سمت پایین و ساقه مو حرکت دهید تا باز شود و فرهایتان شکل بگیرد. این روش برای مردانی که موی فر می‌خواهند، روشی سریع و آسان است.

راهنمای کامل حالت دادن موی مردانه

  • فرم‌دهی به موهای ضخیم با ماسک مو: ماسک مو می‌تواند محصولی مناسب برای موهای پرپشت باشد. با استفاده از ماسک، درخشش و نرمی را به موهایتان بدهید و سپس این موی نرم و درخشان را از ریشه به قسمت پشت سر شانه کنید. در نهایت با اسپری آن را فیکس کنید تا به حالت وز و ضخیم خود برنگردد.

  • حالت‌دادن با چسب مو: از مقدار کمی چسب مو استفاده کنید و در صورت نیاز،‌ به‌تدریج به آن اضافه کنید تا باعث سنگینی بیش‌ازحد موها نشود. هر مدلی (صاف، گوجه‌ای، فرق کج و…) را روی موی خود ایجاد کنید. سپس چسب مو را به دستتان زنید و از حرکات ملایم انگشتان استفاده کنید و چتری‌هایتان را به‌سمت بالا و عقب بکشید تا ثابت شود.

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند که چه چهره‌ای دارید؛ کافی است به معجزه مدل مو ایمان بیاورید و اطلاعات کافی درباره فرم‌دهی موی خود کسب کنید تا بتوانید در چهره مردانه خود، جادو کنید. در این مقاله، مدل موهای مناسب انواع فرم صورت (مربعی، بیضی، مستطیلی، گرد، الماسی، مثلثی و قلبی) را مطالعه کردید. همچنین فاکتورهای مهم در فرم‌دهی موهایتان را شناختید و با ۱۰ روش حالت دادن موی مردانه با استفاده از محصولاتی مانند واکس مو، چسب مو، اسپری فیکساتور، اتوی مو، بابلیس و… آشنا شدید. حالا می‌توانید با تسلط بر این اطلاعات کامل، مدل مویی مطابق صورت و سلیقه‌تان انتخاب کنید و از تماشای استایل جذاب خود در آینه لذت ببرید.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *