فواید رازیانه در بارداری و مضرات مصرف کردن آن

فواید رازیانه در بارداری و مضرات مصرف کردن آن

دوره بارداری برای هر خانمی حساس و آسیب پذیر است و به همین جهت باید احتیاط های لازم را انجام دهند. در ادامه در مورد مزایای و معایب مصرف رازیانه در بارداری توضیحاتی را ارائه کرده ایم.

استفاده از بعضی از گیاهان دارویی می تواند برای عملکرد بدن تاثیرگذار باشد. برای جلوگیری از ابتلا به بعضی از بیماری ها تا تعیین جنسیت جنین می توان از بعضی از گیاهان دارویی استفاده کرد که رازیانه از دیگر گیاهان دارای فواید درمانی می باشد که با تاثیرگذاری بر روی هورمون های زنانه می تواند تاثیر بسزایی در سلامتی جنین قائل گردد. در ادامه با تاثیر مصرف رازیانه در بارداری آشنا می شویم.

تاثیر مثبت مصرف رازیانه در بارداری

استفاده از رازیانه در دوران حاملگی به مزان خیلی کم پیشنهاد می شود زیرا که باعث میزان جریان خون پریودی در اوایل بارداری می شود و در نهایت باعث سقط جنین می شود. با کنترل مقدار مصرف این داروی گیاهی می توانید خیلی راحت از تاثیرات اعجاب انگیز آن بهره مند شوید. باید توجه داشته باشید که اگر پوست شما حساس است باید از مصرف رازیانه در بارداری اجتناب کنید زیرا در بعضی از مواقع می تواند باعث تشدید آلرژی در افراد شود.

تاثیرات مثبت مصرف

  • این گیاه دارویی در کم کردن دردهای ناشی از اجتماع گاز و سوزش سر دل در طی حاملگی تاثیر گذار است.
  • برخی خانم‌های حامله در این زمان به دردهایی مبتلا می‌شوند که با خوردن چند دانه رازیانه می توان به درمان این عارضه بپردازید.
  • برای درمان بسیاری از بیماری ها قابل استفاده می باشد.
  • از بروز حالت تهوع در صبح و سه ماه اول بارداری پیشگیری می کند.
  • خاصیت ضد نفخ را دارا می باشد که برای درمان سوء هاضمه بسیار تاثیرگذار است.

فواید رازیانه در بارداری و مضرات مصرف کردن آن

عواقب مصرف رازیانه

استفاده از گیاهان دارویی در زمان بارداری باید با احتیاط انجام شود زیرا زیاده روی در استفاده از هر یک از آنها می تواند باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری شود. بعضی از عواقب مصرف رازیانه را در ادامه توضیح داده ایم.

  • مصرف بیش از اندازه این گیاه سبب خشکی پوست می گردد.
  • همچنین خانم هایی که سابقه سقط جنین دارند بایستی این گیاه را با مطلع شدن از وضعیت خود مصرف نمایند.
  • به طور کلی رازیانه گیاهی قاعده آور است که این خطر جدی برای سقط جنین به حساب می آید.
  • ترکیبات موجود در رازیانه به کم شدن انعقاد خون می‌پردازد و افراد دارای اختلالات زمینه باید با احتیاط کامل آنرا استفاده نمایند.
  • استفاده از رازیانه در حاملگی می‌تواند به ایجاد عواقب بسیاری پس از زایمان برای کودک به وجود آورد.

فواید رازیانه در بارداری و مضرات مصرف کردن آن

 

خطر سقط جنین با مصرف این گیاه

میزان تاثیر این گیاه برای سقط کردن جنین تا به حال مشخص نشده است ولی بعضی از افراد چنین باور دارند که مصرف رازیانه به میزان زیاد باعث ایجاد تاثیرات جبران ناپذیری روی جنین می شود زیرا که این گیاه در گروه داروهای قاعده آور قرار دارد و در زمان های طبیعی مصرف نیز استفاده از رازیانه باعث زود پریود شدن خانم ها می شود. از این روز امکان دارد که مصرف آن در بارداری خطر برای سقط جنین به شمار آید، همچنین هیچ سند علمی برای این قضیه وجود ندارد اما خوب است که برای کم شدن احتمال خطرات از مصرف این گیاه در دوره بارداری اجتناب کنید.

بعضی از مردم چنین عادت دارند که بعد از هر وعده غذایی برای هضم بهتر غذا آن را مصرف کنید ولی خوب است که این گیاه را در حالت متعادل استفاده کنید و در صورتی که پزشک آن را برای شما تجویز نکرده است، مصرف نکنید. اگر به بیماری صبحگاهی و سوء هاضمه مبتلا هستید می توانید میزان کمی از آن استفاده کنید. در این شرایط هم خوب است که با پزشک مربوط مشورت داشته باشید.

مقدار مصرف آن در حاملگی

میزان مصرف روزانه رازیانه به طور متوسط 5 گرم یا 1 تا 3 گرم استکان عرق گیاهی رازیانه است. پیشنهاد می شود، خانم های حامله به میزان کمتر از این دانه استفاده کنید. به صورت مثال یک قاشق چای خوری دانه رازیانه در بعضی روزها مشکلی ایجاد نمی کند و به صورت کلی با وجود اینکه مصرف این دانه به میزان کم هیچ ضرری ندارد ولی با گنچاندن آن در بارداری به برنامه غذایی خود باید توجه ویژه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *