اسباب بازی‌های باکیفیت در نیکی نی‌ نی

اسباب بازی‌های باکیفیت در نیکی نی‌ نی
اسباب بازی‌های باکیفیت در نیکی نی‌ نی

اسباب بازی‌ها سبب افزایش رشد و یادگیری ذهنی کودکان می‌شوند و از هر نوعی که باشند، باتوجه به ظاهر جذاب و چشم‌نواز خود، ساعت‌ها فرزند دلبند شما را سرگرم می‌کنند. از نظر بسیاری از روانشناسان غذای روانی کودکان، داشتن اسباب‌بازی و بازی مداوم با آن‌هاست. در واقع اصرار کودک به خرید اسباب‌بازی متعدد، نشان‌دهنده سلامت عقل و نشانه هوشیاری اوست.

به همین دلیل این وسایل ضروری، امروزه به طرز چشم‌گیری تولید و روانه بازار شده‌اند. همچنین این وسایل در شکل، طرح و رنگ‌های متنوع، برای جنس مختلف، یعنی هم پسر و هم دختر طراحی و تولید شده‌اند. در ادامه مقاله جهت بررسی انواع مختلف اسباب بازی پسرانه، اسباب بازی دخترانه و خرید اسباب بازی باکیفیت و مرغوب از سیسمونی نیکی نی‌ نی، به‌عنوان یکی از بهترین عرضه‌کننده‌ها با ما همراه باشید.

اسباب بازی‌های باکیفیت در نیکی نی‌ نی

اسباب بازی

کودکان در هر سنی که باشند، به راحتی اسباب بازی مورد علاقه خود را پیدا و با آن مشغول به بازی می‌شوند. چنانچه والدین از تأثیر این وسایل بر ذهن و خلاقیت کودک خود آگاهی لازم را داشته باشند، به هیچ‌عنوان آن‌ها را از کودک دریغ نمی‌کنند و از خرید آن‌ها غافل نمی‌شوند. کودکان سرمایه‌های ما هستند، پس بهتر است در همان ابتدا از کلیه توان خود جهت رشد و پرورش فکری، روانی و جسمانی عالی آ‌ن‌ها، استفاده کنیم. در ادامه مقاله با بررسی انواع اسباب بازی پسرانه و دخترانه، تأثیری که بر رشد بچه‌ها می‌گذارند، با ما همراه باشید.

بازی‌های محرک رشد ذهنی کودکان

همانطور که ذکر شد، علاقه و تمایل کودکان به بازی و جنب و جوش در هر شرایطی، از نشانه‌های سلامت ذهنی و جسمانی کودک است. به بیان ساده‌تر کودکان در صورت سلامتی کامل، هیچ‌گاه دوست ندارند بی‌تحرک باشند؛ به‌طوری‌که به گفته برخی از والدین عده‌ای از آن‌ها از ابتدای روز تا پایان شب در حال تحرک و بازی هستند. این موضوع نه‌تنها نگران‌کننده نیست، بلکه تأثیر به‌سزایی در پرورش فکری، عاطفی و حتی جسمی آن‌ها دارد؛ چراکه کودکان در جریان این بازی‌ها برای حضور در اجتماع بزرگ‌تر آماده می‌شوند. همچنین بازی، سبب تخلیه کامل فشار و استرس‌های عصبی می‌شود که این عامل نیز در نهایت درک بهتر جهان اطراف را در بر دارد. در ادامه به معرفی ماهیت اسباب‌بازی پسرانه و اسباب بازی دخترانه خواهیم پرداخت.

اسباب بازی‌های باکیفیت در نیکی نی‌ نی

اسباب بازی‌های سازمان یافته

این نمونه اسباب بازی‌ها سبب می‌شوند که قدرت خلاقیت کودک تقویت شود و معمولا جهت رسیدن به هدف خاصی ساخته شده‌اند. به‌طور مثال ماشین، عروسک یا کلیه وسایلی که صدا تولید می‌کنند، با هدف جلب توجه کودک تولید شده‌اند و تمرکز حواس و هماهنگی بین شنوایی و بینایی را تقویت می‌کنند. امروزه این وسایل در انواع مختلفی در بازار موجودند که برخی از آن‌ها دخترانه و برخی مختص به پسربچه‌ها هستند.

اسباب بازی سازمان نیافته

این اسباب بازی هم مثل نوع اول برای تقویت خلاقیت بچه‌هاست. لازم به ذکر است که این نمونه اسباب‌بازی‌ها نیز همانند نمونه اول، تقویت و هماهنگی بین اندام‌های حرکتی و حواس پنجگانه را سبب می‌شوند. از میان آن‌ها می‌توان به پازل یا جورچین‌ها اشاره کرد که برای مدت طولانی کودک را به تفکر مشغول ساخته و ضمن تقویت هوش آن، سبب هماهنگی بین دست، چشم و مغز او می‌شود.

تنوع اسباب‌بازی سازمان نیافته خیلی بالاست، به‌طور مثال اسباب بازی دخترانه شیک مانند لگوها، مکعب‌هایی مثل روبیک و همچنین بعضی بازی‌های مختص پسران مانند جورجین‌های زمین فوتبال را شامل می‌شود.

اسباب بازی‌های عروسکی

بچه‌ها و به‌خصوص دخترها، علاقه خیلی زیادی به عروسک‌بازی دارند. آن‌ها مدت زمان زیادی را در نقش مادر عروسک فرورفته و بازی می‌کنند و این جریان، سبب تقویت حس مسئولیت‌پذیری و ابراز محبت در آن‌ها می‌شود. توصیه می‌شود که اگر فرزند دختر دارید، هیچ‌وقت این اسباب بازی را دست کم نگیرید و حتما عروسک مورد علاقه‌ کودک را تهیه کنید.

اسباب بازی شخصیت‌های کارتونی

همانطور که همه می‌دانند کودکان علاقه خیلی زیادی به تماشای تلویزیون و کارتن‌ها دارند. گاهی آنچنان شدت علاقه بالاست که دوست دارند لباس یا ماکت شخصیت کارتونی محبوب خودشان را خریداری کنند و با استفاده از آن، بیشتر به آن نقش نزدیک شوند. برخی از این شخصیت‌ها، معمولا قهرمان داستان هستند و کودک با جا زدن خود در نقش آن‌ها، حس قهرمانی و اعتمادبه‌نفس را در خود تقویت می‌کند. این نوع اسباب‌بازی نیز هم برای دختران و هم برای پسران در طیف بسیار گسترده و متنوع تولید و روانه بازار شده است.

وسایل نقلیه

این ابزار که بیشتر در ردیف اسباب‌بازی‌های پسرانه قرار دارند، جذابیت بسیار بالایی را شامل می‌شوند که می‌توانند برای مدت طولانی آن‌ها را مشغول بازی کرده و سرگرم سازد. خیلی از بچه‌ها از کودکی علاقه شدیدی به وسایل نقلیه دارند. امروزه در برخی فروشگاه‌های معتبر، مانند سیسمونی نیکی‌ نی‌ نی، ماکت کلیه ماشین‌ها که کاملا شبیه به نمونه واقعی آن‌هاست، وجود دارد.

اسباب بازی‌های باکیفیت در نیکی نی‌ نی

ویژگی‌های یک اسباب بازی خوب

حال، ضمن آگاهی از ماهیت انواع مختلف این ابزار، بهتر است برای خرید اسباب‌بازی ایده‌آل، با ویژگی‌های هر یک نیز آشنا باشید. در ابتدا باید بدانید که اسباب بازی دخترانه و اسباب‌بازی پسرانه، هر دو باید با روحیات فرزندتان سازگاری و در عین حال متناسب با سن آن‌ها باشد. بعضی از ویژگی‌های مهم این وسایل عبارت‌اند از:

  • تقویت حس کنجکاوی در کودک

  • واقع‌گرایی و سازگار با حقیقت

  • باعث ایجاد تحرک در کودک

  • تقویت حواس پنجگانه

  • ظاهری باکیفیت و جذاب

  • تقویت قوای فکری

کمک به رشد همه جانبه کودک

از دید کلیه روانشناسان و کارشناسان کودک، این ابزار نقش به‌سزایی در فراهم کردن کودک برای جامعه‌پذیری و زندگی در اجتماع دارند؛ لذا بهتر است با دقت هرچه تمام‌تر اقدام به خرید آن‌ها کرد. با تغییر سبک زندگی، دیگر والدین به اندازه کافی فرصت گذراندن اوقات خود با کودک را ندارند.

همچنین به دلیل برخی محدودیت‌ها، مانند بیماری‌هایی مثل کرونا و امثال آن، کودکان همانند گذشته نمی‌توانند در محیط همسالان خود حاضر شوند. پس این کمبودها، باید توسط اسباب‌بازی و سرگرم شدن کودکان با آن‌ها جبران شود. کودکی فرصت طلایی برای یادگیری بهتر است؛ پس والدین در این فرصت باید با تمام سعی و تلاش، به این یادگیری کمک کنند. در این مقاله به بررسی و تأثیر ابزار بازی، در رشد و پرورش سالم کودکان پرداختیم تا در مواقع نیاز از این مطالب بهره بگیرید.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *