از بین بردن بوی بد در مایکروفر با چند کار فوری و موثر

از بین بردن بوی بد در مایکروفر با چند کار فوری و موثر

یکی از مشکلات که در مورد استفاده از مایکروفر ممکن است پیش آید ایجاد شدن بوی نامطلوب و سوختگی است که با بکارگیری راه حل های ساده از بین بردن بوی مایکروفر می توان به راحتی مشکل ایجاد شده را رفع کرد.

از جمله لوازم جانبی آشپزخانه که کاربرد مختص به خود را داشته و امروزه استفاده زیادی هم از آن می شود مایکروفر است ولی مشکل رایج که در موقع بکارگیری این دستگاه وجود دارد، بوی تند و زننده ای است که در موقع تیهه غذا تولید می کند و همین امر به دغدغه ای برای کدبانوی خانه دار تبدیل می شود. در ادامه روش های موثر و فوری برای رفع بوی بد مایکروفر را به شما توضیح می دهیم.

 

روش از بین بردن بوی مایکروفر

بعضی از اوقات ممکن است که در اثر قرار دادن غذا و پختن آن درون مایکروفر بوی سوختگی و خاصی در محیط آشپزخانه به مشام برسد که برای افراد ناخوشایند باشد، در این صورت نیاز است که با استفاده از روش های خاص این بوی بد مایکروفر را حل کرد و از بین برد.

مایکروفر هم مانند دیگر لوازم آشپزخانه نیاز به تمیز کردن دارد. به دلیل فضای بسته ای که دارد و استفاده همزمان از آن امکان دارد داخل آن بوی بدی بگیرد. این وسیله بوی بد سوختگی و همچنین بوی گوشت را به خود جذب می کند ولی با در دسترس داشتن تجهیزات مناسب و با استفاده از راهکار درست حذف این بوها کار سختی نیست که برای انجام دادن این کار بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید تا از ورود مواد شیمایی به داخل غذا جلوگیری کنید. در ادامه چند روش خوب و ساده برای خذف کردن بوی بد مایکروفر را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

از بین بردن بوی بد در مایکروفر با چند کار فوری و موثر

استفاده از سرکه سفید

برای این کار می توانید یک کاسه پر از سرکه سفید کنید و در مایکروفر قرار بدهید و بدون اینکه دستگاه را روشن کنید و تا وقتی که بوی بد رفع نشد منتظر بمانید تا سرکه در همان جا بماند. پس از آن با استفاده از آب و صابون آن را پاک کنید. روش دیگری که می توانید در این مورد به کار بگیرید این است که در آغاز در مایکروفر را با آب و صابون تمیز کنید و سپس با دستمال آغشته به محلول آب و سرکه سفید درون مایکروفر را پاک کنید.

 

استفاده از وانیل

وانیل اسانس خوش بویی است که می توانید برای رفع بوی بد مایکروفر از آن استفاده کنید. برای این منظور یک قاشق چای خوری وانیل را در یک کاسه آب بریزید و سپس مایکروفر را روشن کنید تا محلول به حالت جوش در آید. کمی صبر کنید تا بخار عطر وانیل حدود نیم ساعت در مایکروفر باقی بماند و سپس درون آن را با استفاه از دستمالی تمیز کنید.

 

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین نوعی ماده ضد عفونی کننده قوی است که از خواص آن می توانید برای پاکسازی و از بین بردن بوی مایکروفر کمک بگیرید. برای انجام دادن این کار در ابتدا جوش شیرین و آب را با هم به صورت خمیر در آورید و سپس آن را با استفاده از دستمالی تمیز در مایکروفر استفاده کنید. با پارچه تمیز دیگری جوش شیرین های باقی مانده درون فضای مایکروفر را پاک کنید تا بدین گونه فرآیند بوزدایی مایکروفر به آخر برسد.

از بین بردن بوی بد در مایکروفر با چند کار فوری و موثر

استفاده از محلول لیمو ترش

برای این کار مقداری لیمو ترش را درون ظرف مناسب از آب بریزید و بعد آن را درون مایکروفر قرار دهید. برای پاکسازی و حذف کردن بوی بدن مایکروفر باید محلول مورد نظر را چند دقیقه درون آن قرار دهید تا به حالت جوش در آید. پس از آن با کمک یک دستمال تمیز باقی مواد غذایی را از درون مایکروفر تمیز کنید تا روند بو زدایی مایکروفر تمام شود. می توانید در صورت تمایل چند لیمو نصف شده را هم درون ظرفی در مایکروفر قرار دهید و چند دقیقه آن را روشن کنید تا لیمو تمام بوی بد را جذب خود کند.

 

 

روش از بین بردن بوی پاپ کرن سوخته از مایکروفر

پاپ کردن هم خوراکی خوشمزه است که ممکن است در موقع آماده سازی در مایکروفر بسوزد و بوی بدی تولید کند و برای رفع کردن این بو می توانید از یک فنجان آب و کمی آب لیمو استفاده کنید که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

برای شروع کردن تمیزکاری در ابتدا در پنجره ها را باز کنید تا بوی بد به بیرون برود. این عمل را باید خیلی سریع انجام دهید زیرا اگر بوی سوختگی به فرش و پرده آشپزخانه برسد نیاز به تلاش زیادی بری رفع بود است. در صورتی که بوی ایجاد شده بسیار زننده نباشد می توانید از آب جوش استفاده کنید. برای این کار یک فنجان بزرگ حاوی آب را بردارید و آن را در کاسه مخصوص مایکروفر قرار دهید.

کاسه را در فر قرار دهید و گرم کنید. فن مایکروفر بوی آن را پخش می کند و از راه دریچه های خروجی آن را به بیرون هدایت می کند. در صورتی که بوی سوختگی زننده باشد باید یک فنجان آب را بردارید و آن را با یک لیولن آن و عصاره دو عدد لیمو ترکیب کنید. ترکیب آماده شده را در کاسه مایکروفر قرار دهید و سپس آن را در فر قرار دهید. ترکیب را حداقل دو دقیقه حرارت دهید و اجازه دهید که در فر بماند تا خوب خشک شود.

کاسه مورد نظر را قبل از خنک کردن کامل و پاک کردن مایکروفر برندارید. برای پاکسازی دیوارها، درب و صفحه مایکروفر از پارچه ای نمناک بهره بگیرید. از پارچه زبر یا هر نوع وسیله ای سخت مانند چاقو برای پاک کردن بخش داخلی مایکروفر استفاده نکنید زیرا باعث صدمه زدن جدی به دستگاه می شوید. باید مطمئن شوید که تمام ذرات غذایی را از فر پاک کرده اید تا مطمئن شوید که دستگاه فاقد بو است.

 

روش رفع بوی گوشت از مایکروفر

برای از بین بردن بوی گوشت از مایکروفر نیاز به موادی مانند آب گرم، اسکرابر پلاستیکی، سرکه سفید، جوش شیرین و ظرف صابوت دارید که در ادامه مراحل انجام این کار را شرح می دهیم.

در ابتدا همانگونه که در روش قبل گفته شد مراحل اولیه مانند باز کردن پنجره و … را قدم به قدم انجام بدهید و فن خروجی آشپزخانه را برای تسریع در رفع بود روشن کنید. ظرف مورد نظری که گوشت درون آماده کرده اید با استفاده از آب و صابون بشویید. در صورتی که باز بو وجود داشت ظرف را در آب گرم در حدود یک شب قرار دهید و صبح باز آن را با آب و صابون بشویید. این عمل در از بین بردن ذرات غذایی از ظرف نیز کمک کننده خواهد بود.

در قدم بعد کاسه مخصوص مایکروفر را با آب و سرکه سفید بردارید و درون آن قرار دهید و حدود 20 تا 25 دقیقه بجوشانید. بخار سرکه در واقع بوی گوشت را از مایکروفر خارج می کند. برای رفع بو از فضای خانه به جوش شیرین نیاز است. 2 الی 3 جعبه را در آشپرخانه قرار دهید تا بوی مانده را جذب کند.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *