۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)

۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)

در این مطلب به معرفی 10 تا از بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن) می پردازیم.

در این مطلب به معرفی 10 تا از بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن) می پردازیم. سلمان خان نه تنها ستاره بالیوود است بلکه یکی از بهترین بازیگران جهان است. او در فیلم های موفق هندی بسیاری بازی کرده است. فیلم هایی که در نهایت رکورد باکس آفیس را شکستند. این بازیگر تاریخ ساز سینمای هند طرفداران زیادی هم دارد. راحت تر بگویم! تمام هندی ها وتمام فیلم هندی دوستان به گونه ای طرفدار پر و پا قرص سلمان خان هم هستند. طرفداران به معنای واقعی کلمه اکتینگ «بهای جان بالییود»، سلمان خان را دوست دارند. حالا فرقی ندارد این اکت کمدی یا اکشن باشد! سلمان خان در نقش پسری عاشق پیشه باشد یا وفادار! سلمان خان هر نقشی که بازی کند عالی خواهد بود!

مطالب پیشنهادی: بیوگرافی سلمان خان

بهترین فیلم های سلمان خان

تعداد فیلم های عالی این ستاره بی شمار است و کار من هم در این مطلب سخت! با من همراه باشید تا بهترین فیلم هایی که این بازیگر در آنها نقش آفرینی کرده را با هم بررسی کنیم.

1. من برای تو چه کسی هستم؟ (1994)

۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)

یکی از فیلم های همیشه سبز سینمای هند که تا ابد برای هر طرفدار هندی تازه و دوست داشتنی می ماند «من برای تو چه کسی هستم؟» است. این فیلم رمانتیک درام موزیکال به کارگردانی سوراج آر بارجاتیا بوده و ستارگان مطرحش هم مادهوری دیکسیت، سلمان خان، موهنیش بال و رنوکا شاهانه هستند.  این فیلم به عنوان مطرح ترین فیلم عصر مدرن در باکس آفیس شناخته شده و برنده 4 جایزه در فستیوال های مختلف فیلم شده است؛ از جمله بهترین فیلم!

از داستان فیلم برایتان بگویم. «من برای تو چه کسی هستم» داستان پرم و نیشا است که در مراسم ازدواج راجش و پوجرا عاشق هم می شوند. اما پوجرا می میرد و بچه اش بی مادر می ماند و نقطه عطف داستان از همین جا شروع می شود. خانواده برای ازدواج راجش و نیشا برنامه می ریزند تا بچه پوجرا بی مادر نماند. اتفاقاتی که در ادامه می افتد زیبایی های فیلم را رقم میزند.

2. برادر باجرانگی (2015)

۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)

یکی از بهترین فیلم های سلمان خان، برادر باجرانگی است که در سال 2015 اکران شد. این فیلم یک اثر هنری از ژانر کمدی-جستجوگرانه است که به کارگردانی کبیر خان به تصویر درآمده. شخصیت های اصلی در این فیلم سلمان خان، هارشالی مالهوترا، ناوازودین سیدیکیو و کارینا کاپور هستند. این فیلم هم موفقیت های زیادی به دست آورده و البته برنده جوایز زیادی شده است؛ از جمله نشنال فیلم اوادرز و جایزه پرطرفدارترین فیلم.

این فیلم در مورد مرد هندی است به نام پاوان. او در تلاش است که دختری پاکستانی را که شش سال است خانواده اش را در پاکستان ندیده به آغوش گرم خانواده باز گرداند.

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های شاهرخ خان

3. دلدادگان (1999)

۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)
دلدادگان (1999)

دلدادگان فیلمی دارم-رمانتیک و موزیکال، به کارگردانی سانجای لیما بهانسالی است. هنرپیشگان این فیلم هم سلمان خان، آشواریا رای، اجای دوگن و زهرا سهگال هستند. این فیلم هم یکی دیگر از رکورد شکنندگان باکس آفیس بود و 4 جایزه ملی برنده شد.

پلات اصلی دلدادگان را مثلث عشقی تشکیل می دهد. ثمیر (سلمان خان) و ناندینی (آشوارای رای باچان) یکدیگر را دوست دارند. اما ناندینی با ونراج ( آجای دوگن) ازدواج می کند. اتفاقات ما بین این سه تن داستان اصلی فیلم را می سازند. اگر به دنبال تماشای، بهترین فیلم سلمان خان هستید، دلدادگان را از دست ندهید.

مطالب پیشنهادی: بیوگرافی آیشواریا رای

4. من عاشق شدم (1989)

۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)

من عاشق شدم اولین فیلم سلمان خان در نقش اصلی است. این فیلم هم یک نمونه رمانتیک موزیکال عالی به کارگردانی سوراج آر بارجاتیا بوده و بازیگرانش را سلمان خان، آلوم ناث، راجیو ورما و بهاگیاشری تشکیل می دهند. این فیلم سوپر رکورد شکن در زمان اکرانش 6 جایزه را به نام خودش ثبت کرده و بهترین فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فیر اوادرز شد.

داستان این فیلم هم یک داستان عشقی ساده بین پرم (سلمان خان) و سومان (بهاگیاشری) است. عشق آنها مورد تایید خانواده شان نیست و پرم هم برای اثبات عشقش به خانواده دختر هر کاری از دستش بر می آید می کند.

5. سلطان (2016)

۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)
سلطان (2016)

فیلم سلطان (2016)، یکی از فیلم های برتر سلمان خان محسوب میشود. سلطان فیلمی ورزشی رمانتیک به کارگردانی علی عباس ظفر است. سلمان خان، کبرا سایت و آنوشکا شارما از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم هم یکی دیگر از آثار هنری تاریخ ساز سرزمین هندوستان است.

سلطان در مورد کشتی گیری است که درست پس از مرگ پسرش دست از کشتی گرفتن بر می دارد. داستان بازگشت این قهرمان به میادین کشتی پلات اصلی فیلم است.

6. هر کس سبک خود را دارد (1994)

۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)

این فیلم یکی از تکرارنشدنی ترین فیلم های کمدی در تاریخ سینمای هند و یکی از بهترین فیلم های کمدی سلمان خان است. راجکومار سانتوشی کارگردان این فیلم و ستارگانش سلمان خان، امی رخان، راوینا تاندون و کاریسما کاپور هستند.

داستان هم در مورد عامر (امیر خان) و پرم (سلمان خان) است که هر دو از خانواده ای متوسط هستند. اینکه چطور این دو جوان سعی می کنند راویینا (راویننا تاندون) را تحت تاثیر قرار دهند تا مال و املاکش را صاحب شوند قصه اصلی فیلم است.

7. تایگر زنده است (2017)

تایگر زنده است (2017)

یکی از بهترین فیلم های اکشن سلمان خان همین فیلم است. در واقع داستان این فیلم ادامه فیلم Ek Tha Tiger در سال 2012 بوده و کارگردانش هم علی عباس ظفر است. بازیگران این فیلم را سلمان خان، کاترینا کایف، آنوپریا گونکا و پارش راول تشکیل می دهند. «تایگر زنده است» یکی از پردرآمدترین فیلم های هندی هم است.

داستان فیلم در مورد مامور مخفی به نام تایگر است که سلمان خان نقشش را بازی می کند. او و زویا با کمک هم قصد دارند گروهی از پرستاران هندی-پاکستانی را که در عراق گروگان گرفته شده اند آزاد کنند.

مطالب پیشنهادی: بیوگرافی شاهرخ خان

8. فیلم به نام تو (2003)

فیلم به نام تو (2003)

فیلم سینمایی به نام تو، از بهترین فیلم های عاشقانه سلمان خان، این ستاره هندی محسوب می شود. طرفداران سلمان خان باور دارند که نقش آفرینی او در این فیلم تکرار نشدنی و از هر فیلم دیگری بهتر است. کارگردان این فیلم ساتیش کائوشیم است و سلمان خان و بهومیکا چاولا بازیگران نقش اول آن هستند.

سلمان خان در این فیلم نقش پسری به نام رادهی موهان را بازی می کند که عاشق دختری به نام نیرجارا شده است. نیرجارا (بهومیکار چاولا) در ابتدا از او متنفر است. داستان اینکه چطور او هم عاشق رادهی می شود پلات اصلی این فیلم را تشکیل می دهد.

9. فیلم نترس (2010)

۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)

از بهترین فیلم های اکشن سلمان خان می توان به فیلم سینمایی ترس که در سال 2010 اکران شد اشاره کرد. نترس یک فیلم اکشن درام است که در سال 2010 پردرآمد ترین فیلم هندوستان شده است. این فیلم جوایز زیادی هم دریافت کرده است از جمله 6 جایزه فیلم فیر، و یک جایزه برای بهترین فیلم در فستیوال نچنال فیلم اوادرز. ابهیناو کاشیاپ کارگردان این فیلم و بازیگرانش هم سلمان خان، سوناکشی سینها، سونو سود و ارباز خان هستند.

سلمان خان در این فیلم نقش یک پلیس را بازی می کند به نام چولوبول پاندی. این کارکتر یکی از محبوب ترین شخصیت ها در هند است.

10. فیلم دوقلوها (1997)

۱۰ بهترین فیلم های سلمان خان (عاشقانه، کمدی و اکشن)
فیلم دوقلوها (1997)

دوقلوها فیلمی اکشن کمدی است که حتی امروز هم بینندگان و طرفداران خاص خودش را دارد. دیوید دهاوان کارگردان این فیلم و بازیگرانش را سلمان خان، کاریزما کاپور، رامبها، کادر خان و سایرین تشکیل می دهند. سلمان خان در این فیلم دو نقش بازی می کند.

داستان در مورد دو برادر دوقلو است که پس از تولد از هم جدا می شوند. نقش هر دو برادر را هم خود سلمان خان بازی می کند. داستان دیدار دوباره آنها و اتفاقاتی که پس از آن می افتد پلات اصلی فیلم را تشکیل می دهد.

اگر هر کدام از فیلم های بالا را ندیده اید وقت تلف نکنید. این لیست بهترین فیلم های سلمان خان است که نباید ندیده بماند!

4.2/5 - (5 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *