کدام گربه ریزش مو ندارد (۸ نژاد گربه با کمترین ریزش مو)

کدام گربه ریزش مو ندارد (۸ نژاد گربه با کمترین ریزش مو)

اگر نگران ریزش موی گربه ها در خانه هستید حتما دوست دارید بدانید کدام نژاد گربه ریزش مو ندارد یا ریزش موی کمتری دارد. 8 نژاد گربه با کمترین ریزش مو را به شما معرفی می کنیم.

زمانی که می‌ خواهیم مسئولیت نگهداری از یک گربه را بر عهده بگیریم، باید جنبه‌ های مختلفی را در نظر داشته باشیم. باید گربه‌ ی ایده‌آل خود را بر اساس شخصیت، فضای خانه و همچنین وقت و فضایی که می‌ توانیم به آن اختصاص دهیم، انتخاب کنیم. به عنوان مثال، برخی از گربه‌ ها، ریزش موی شدیدی دارند و برای جلوگیری از مشکلات سلامتی و رعایت نظافت منزل حتماً باید برس کشیده شوند. با این وجود، برخی از نژادهای گربه کمتر دچار ریزش مو می‌شوند و به مراقبت ساده‌ تر و سریع‌ تری نیاز دارند. در ادامه خواهیم گفت کدام نژاد گربه ریزش موی کمتری دارد و 8 نژاد گربه با ریزش موی کم و یا بدون ریزش مو را به شما معرفی می کنیم.

در این مقاله، 8 نژاد گربه که ریزش مو کمتری دارند را معرفی خواهیم کرد. 

با این وجود، باید تاکید کنیم که چون گربه‌ای ریزش مو کمتری دارد، لزوماً برای افراد دارای آلرژی به موی گربه مناسب نیست. حدود 80 درصد از واکنش‌ های آلرژیک از پروتئین Fel D1 حاصل می‌شود (این پروتئین اکثراً در پوست و بزاق گربه وجود دارد) و نه لزوماً به خاطر موی گربه. 

1- گربه‌ های بدون مو

گربه بدون مو
گربه بدون مو

گربه‌ های به اصطلاح طاس یا گربه‌ های بدون مو اغلب احساسات بسیار متناقضی را در افراد به وجود می‌ آورند.اما هیچ‌کس نمی‌ تواند انکار کند که این گربه‌ ها هر کجا که می‌روند، توجه‌ ها را به خود جلب می‌کنند. برای برخی از افراد، زیبایی منحصر به فرد بی‌ نظیر آن‌ها درخورد تحسین ماست. اما بسیاری از افراد به دلیل ظاهر فیزیکی بسیار خاص و بدون مویی که این نژاد گربه دارد، ممکن است در برخورد با آن‌ها بترسند یا غافلگیر شوند. علیرغم این که این گربه‌ ها به عنوان گربه‌های بدون مو یا طاس شناخته می‌ شوند، آن‌ها در واقع لایه‌ی بسیار نازکی از موهای بسیار نرم و کوتاه دارند که میزان و شدت ریزش این موها در مقایسه با گربه‌های دارای موهای بلند بسیار کمتر است. 

گربه اسفینکس، شناخته‌شده‌ ترین گربه‌ی بدون مو جهان است. اما در واقع شش نژاد دیگر از گربه‌ های بدون مو نیز وجود دارند:

  • گربه الف
  • گربه بامبینو
  • گربه دانسکوی
  • لوکوی اوکراینی
  • گربه پیتربالد
  • گربه کوهانا (نژادی از گربه متعلق به هاوایی که تنها گربه‌ی کاملاً بدون مو محسوب می‌شود و هنوز به رسمیت شناخته نشده است).

علیرغم شکنندگی ظاهری، این گربه‌ها بسیار قوی و انعطاف‌پذیر هستند و عضلات خوبی در سراسر بدن دارند. اگرچه هر گربه و نژادی دارای شخصیت منحصر به فردی است، گربه‌ های طاس معمولاً برای خلق و خوی متعادل و مهربان بودن شناخته می‌شوند. لازم به ذکر است که گربه‌های بدون مو نیاز به توجه‌ی ویژه در زمینه‌ی نظافت و مراقبت از پوست دارند. 

با این وجود، باید تاکید کنیم که گربه‌های اسفینکس در میان گربه‌ هایی که منجر به واکنش‌ های آلرژیک نمی‌ شوند، قرار ندارند. به همین دلیل است که نگهداری از آن‌ها برای بچه‌ ها و افراد بالغ دارای بیماری‌ های تنفسی و آلرژی‌ های پوستی توصیه نمی‌شود. 

2- گربه با ریزش موی کم: سیامی

نژاد گربه بدون ریزش مو

محبوبیت گربه سیامی در سراسر جهان تصادفی نیست بلکه به خاطر ویژگی‌ های دوست‌ داشتنی و متنوع این نژاد گربه می‌باشد. گربه سیامی علاوه بر داشتن زیبایی غیر قابل انکار و چشمان بزرگ و گیرا، یکی از باهوش‌ ترین، فعال‌ترین و مهربان‌ترین نژاد گربه در جهان به شمار می‌رود. علاوه بر این، آن‌ها یکی از نژادهای گربه با کمترین ریزش مو هستند. در مجموع می توان گفت یکی از بهترین نژاد های گربه برای نگه داری در خانه است.

3- گربه آنگورای ترکی

گربه خانگی بدون ریزش مو

گربه‌ های آنگورا یکی از قدیمی‌ ترین و زیباترین نژادهای گربه در جهان محسوب می‌شوند. اگرچه موی سفید یکی از رایج‌ ترین مشخصات این گربه به شمار می‌رود اما گربه‌های آنگورای کمتر شناخته شده‌ای با موی خاکستری هم وجود دارند. 

این گربه‌ ها بسیار فعال و خوش‌ خلق هستند و از بازی کردن، پریدن و به اشتراک گذاشتن لحظات خوب با خانواده‌شان لذت می‌برند. از آنجایی که نسبت به صاحبان خود بسیار مهربان و وفادار هستند (و با آن‌ها پیوند بسیار نزدیکی ایجاد می‌کنند)، در صورت عدم تربیت و آموزش درست، تملک‌گرا می‌شوند. در نتیجه، لازم است تا زودتر ارتباط با سایر حیوانات، انسان‌ها و اسباب‌بازی‌ها را یاد بگیرند. 

4- گربه سیبرین

گربه بدون ریزش

موهای بلند و فراوان گربه سیبرین باعث می‌شود که فکر کنیم ریزش مو زیادی دارد. با این وجود، به دلیل چربی طبیعی زیاد، موی این گربه‌ ها به آسانی نمی‌ ریزد. علاوه بر این، گربه‌های سیبرین از جمله نژادهایی هستند که منجر به واکنش‌ های آلرژیک نمی‌ شوند. 

علیرغم خلق و خوی آرام و متعادل، گربه‌ های سیبرین از بازی کردن و چرت زدن در کنار صاحبان خود لذت می‌ برند. آن‌ها همچنین بسیار مهربان و وفادار هستند و عادت دارند به استقبال عزیزان خود بروند و آن‌ها را در خانه دنبال کنند. 

بیماری های گربه به انسان

5- گربه کورنیش رکس

کدام گربه ریزش مو ندارد

این نژاد زیبا از گربه‌ سانان در دهه‌ی 60 در انگلستان به وجود آمد. علیرغم موهای موج‌دار و فراوانش، گربه کورنیش رکس دارای موهای کوتاهی است که محکم به پوست چسبیده‌اند و به آسانی نمی‌ریزند. 

این گربه‌ها بسیار پرانرژی هستند و نیاز به توجه‌ی بسیار زیادی از سوی صاحبان خود دارند. زمانی که به خوبی از آن‌ها مراقبت شود و توجه‌ی لازم را دریافت کنند، همراهان عالی برای خانواده‌های دارای فرزند محسوب می‌شوند. با این وجود، اگر برنامه‌ی روزانه‌ی بی‌ تحرکی داشته باشند یا ساعات زیادی را به تنهایی سپری کنند، ممکن است دچار مشکلات رفتاری مختلفی شوند. 

6- گربه تونکینس

کدام گربه ریزش مو ندارد (۸ نژاد گربه با کمترین ریزش مو)

گربه تونکینس متعلق به کانادا و نواحی از ایالات متحده آمریکاست و از ترکیب دو نژاد سیامی و برمه‌ای به وجود آمده است. علاوه بر مهربان و وفادار بودن، این گربه‌ها برای هوش بالا و توانایی به خاطر سپردن شهرت دارند. این ویژگی‌ ها باعث شده‌اند تا خیلی زود یاد بگیرند. 

همچنین ببینید: اسم کیوت برای گربه

7- گربه نژاد دون رکس

کدام گربه ریزش مو ندارد (۸ نژاد گربه با کمترین ریزش مو)

این نژاد گربه دارای موهای کمی است و منجر به واکنش‌های آلرژیک نمی‌شود. آن‌ها همچنین بسیار فعال، مهربان و بازیگوش هستند. دون رکس نیاز دارد تا انرژیش را تخلیه کند و برای حفظ سلامتی و خلق‌ و خوی متعادل خود باید ذهنش را مشغول نگه دارد. در نتیجه، به توجه‌ی بسیار زیادی از سوی صاحبان خود در زمینه‌ی فعالیت فیزیکی و ذهنی نیاز دارد. آن‌ها همچنین از دریافت محبت و بازی کردن با صاحبانشان برای مدت زمان طولانی لذت می‌برند. 

8- گربه لاپرم

کدام نژاد گربه ریزش مو ندارد

گربه‌های لاپرم در واقع یک نژاد محبوب به حساب نمی‌آیند. با این وجود، آن‌ها بسیار زیبا هستند و ریزش مو کمی دارند؛ همچنین، در میان نژادهایی قرار می‌گیرند که منجر به واکنش‌های آلرژیک نمی‌شوند. این گربه‌های زیبا با موهای مجعد عاشق وقت گذراندن با صاحبان خود هستند و بیش از اندازه مهربان به شمار می‌روند. در نتیجه، نیاز به توجه‌ی بسیار زیاد دارند و برای کسانی که به دنبال یک حیوان خانگی مستقل می‌گردند، توصیه نمی‌شوند. 

آیا گربه شما نیز دچار ریزش مو می‌ شود؟

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا موی گربه‌ها می‌ریزد؟ ریزش مو در گربه‌ها ممکن است به خاطر کمبود مواد مغذی، استرس یا بیماری پوستی باشد. در نتیجه، اگر فکر می‌کنید که ریزش مو گربه‌تان بیشتر از حد معمول است، سریعاً به دامپزشک مراجعه کنید. 

با این وجود، چندین اقدام پیشگیرانه نیز برای کاهش شدت و مقدار ریزش مو گربه‌تان وجود دارند که می‌توانید امتحان کنید؛ از جمله:

  • مرتباً موی گربه‌تان را برس بکشید و از محصولات مناسب برای آن مو استفاده کنید. 
  • یک رژیم غذایی کامل و متعادل برای گربه‌ی خود در نظر بگیرید. 
  • محیطی آرام و مثبت برای گربه‌ی خود فراهم کنید به طوری که گربه در آن احساس امنیت کند و سالم و قوی شود. 
  • به سلامت گربه‌ی خود توجه کنید؛ به عنوان مثال، مرتباً او را به دامپزشک ببرید و واکسیناسیون و کرم‌زدایی را سر موقع انجام دهید. 
Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *