بهداشت و سلامتخواص خوراکی ها

نوشیدن جوش شیرین قبل از خواب در شب

فواید و خطرات نوشیدن جوش شیرین قبل از خواب چیست؟ آیا خوردن جوش شیرین در شب مفید است یا مضر و سمی؟

جوش شیرین مصارف خانگی زیادی دارد، اما بیشتر مردم باید از مزایای سلامتی بالقوه ای که ممکن است دریافت کنند آگاه باشند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن جوش شیرین ممکن است به مشکلات گوارشی کمک کند و پاسخ سیستم ایمنی را بهبود بخشد. استفاده کوتاه مدت معمولا برای اکثر افراد بی خطر است.

اما اگر به بیماری های خاصی مانند بیماری کلیوی، بیماری کبد یا فشار خون مبتلا هستید و یا در دوران بارداری یا شیردهی هستید، باید از مصرف آن خودداری کنید. جوش شیرین برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود. پس بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 جوش شیرین در شب

نوشیدن جوش شیرین در شب

معمولاً نوشیدن نوشیدنی های گرم قبل از رفتن به رختخواب به داشتن خوابی آرام و آرام کمک می کند. یکی از این نوشیدنی ها جوش شیرین است که اغلب از گیاهان طبیعی تهیه می شود. معمولاً برای بهبود طعم این نوشیدنی از لیمو، نعناع، ​​عسل و زنجبیل استفاده می شود.

به طور کلی نوشیدن جوش شیرین استرس و اضطراب را کاهش می دهد و به آرامش ذهن کمک می کند. علاوه بر این، این نوشیدنی باعث کاهش دردهای عضلانی و سردرد می شود. نقش اساسی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد.

بنابراین مصرف این نوشیدنی قبل از خواب می تواند خوابی آرام و عمیق را فراهم کند و کیفیت خواب شبانه شما را افزایش دهد.

جوش شیرین قبل از خواب

جوش شیرین، که شیمیدان ها آن را بی کربنات سدیم می نامند، فواید زیادی برای سلامتی دارد، به خصوص اگر بتوانید این ماده را یک ساعت قبل از خواب با آب گرم مصرف کنید.

همانطور که می دانید جوش شیرین یک ترکیب قلیایی است. به همین دلیل می تواند اسیدیته محیط معده را کاهش داده و اثرات اسید اضافی معده را خنثی کند. بنابراین افرادی که از رفلاکس معده، نفخ و سوزش معده رنج می برند می توانند از این نوشیدنی بهره مند شوند. تنظیم سطح pH بدن نیز می تواند مشکلات سوء هاضمه را برطرف کند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که تنظیم سطح PH معده به تنظیم pH کل سیستم گوارشی از جمله کلیه ها کمک می کند. بنابراین این نوشیدنی برای دفع سموم از طریق کلیه ها نیز مفید است. به این ترتیب فشار خون نیز در حد متوسط ​​است. در نتیجه، این نوشیدنی می تواند اثرات درمانی برای بیماری های مزمن کلیوی داشته باشد.

همچنین کاهش اسیدیته در بدن و افزایش سطح PH در بدن در نتیجه مصرف جوش شیرین می تواند التهاب ناشی از بیماری هایی مانند نقرس و آرتروز را کاهش دهد.

جوش شیرین همچنین در از بین بردن پلاک دندان و سفید شدن دندان ها بسیار موثر است. بنابراین می توان از این ماده به عنوان یک ترکیب ضد عفونی کننده و ضد باکتری در سلامت دهان و دندان استفاده کرد.

این نوشیدنی می تواند از تجمع اسید لاکتیک در عضلات جلوگیری کند و در نتیجه نقش اساسی در کاهش خستگی و ناراحتی عضلانی ایفا می کند. به همین دلیل نوشیدنی های جوش شیرین می توانند استقامت ورزشکاران را در طول تمرینات ورزشی شدید افزایش دهند.

بهترین زمان برای نوشیدن جوش شیرین

نوشیدن جوش شیرین می تواند کیفیت زندگی و فعالیت های روزانه شما را با کاهش سطح استرس و بهبود کیفیت خواب بهبود بخشد. این نوشیدنی گرم را می توان به عنوان یک چای آرامش بخش قبل از خواب مصرف کرد. البته بهترین زمان برای نوشیدن جوش شیرین حدود یک ساعت قبل از خواب است.

مضرات جوش شیرین در درمان سرماخوردگی

گاهی اوقات، مضرات جوش شیرین زمانی ظاهر می شود که افراد از آن برای درمان سرماخوردگی خود استفاده کنند. جوش شیرین با حفظ تعادل قلیایی در بدن می تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند. اما اگر بیش از حد استفاده کنید، ممکن است استفراغ و اسهال را تجربه کنید. این عارضه به دلیل سدیم بالای جوش شیرین است. محتوای بالای سدیم باعث می شود بدن شما سعی کند با کشیدن آب بیشتر به داخل دستگاه گوارش، عدم تعادل را اصلاح کند. همچنین مصرف جوش شیرین در دوزهای بالا می تواند به کلیه ها آسیب برساند و باعث سردرد شدید، حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، تورم خون در پا، کندی تنفس و خون در ادرار شود.

چه مقدار جوش شیرین برای نوشیدن روزانه بی خطر است

میزان دقیق جوش شیرین مصرفی در طول روز کاملاً به شرایط سلامتی فرد و دستورات پزشک بستگی دارد. اما به طور کلی حد مصرف جوش شیرین در طول روز حدود 400 تا 600 میلی گرم است. اما، بهتر است میزان جوش شیرین مصرفی خود را در کمترین میزان تنظیم کنید تا بتوانید با خیالی آسوده از مزایای این نوشیدنی بهره مند شوید.

منبع: eatingbeforebed.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *