روش شستن لباس های کاموایی + اصولی که برای شستن این لباس باید بدانید

روش شستن لباس های کاموایی + اصولی که برای شستن این لباس باید بدانید

شستن لباس های بافتنی و کاموایی خیلی سخت نیست و می توانید با رعایت نکاتی این لباس های کلفت کاموایی را بشویید که در ادامه این اصول و نکات را برای شما توضیح می دهیم.

لباس های بافتنی جزو لباس های ضروری و پر کاربرد در فصل سرما می باشند و مانند بقیه لباس ها نیاز به شستشو و لکه گیری دارند ولی روش شستن لباس کاموایی با شستن لباس های دیگر تا حدودی تفاوت دارد و نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد.

روش شستن لباس کاموایی

باید بدانید که با شروع فصل زمستان لباس های زمستانی بسیار طرفدار پیدا می کنند. لباس هایی مانند پولیورهای پشمی، یقه اسکی ها و بافتنی ها بسیار پرطرفدار می شوند و در این فصل بسیار پر استفاده می شوند و البته باید بدانید که کثیف شدن این لباس ها هم زیاد است و باید روش شستن آنها را بدانید.

خیلی از لباس های زمستانی با شستن و نگهداری نامناسب شکل زیبای خود را از دست خواهند داد طوری که لباس یا کوتاه و یا تنگ خواهد شد. پس برای اینکه لباس ها عمر بیشتری داشته باشند و ظاهر خود را حفظ کنند باید نکات مهمی را رعایت کنید.

دستورالعمل شستشوی لباس های کاموایی

به صورت کلی شستشوی لباس کاموایی هم از طریق دست و هم از طریق ماشین لباسشویی ممکن است که در ادامه به صورت کامل دستورالعمل شستن این نوع لباس را توضیح داده ایم:

شستشوی لباس با دست

بهترین روش برای شستن لباس های بافتنی و پشمی که باعث افزایش عمر لباس هم می شود، شستن لباس کاموایی با دست است که برای انجام دادن آن باید مراحلی که در ادامه بیان کرده ایم را انجام بدهید:

در ابتدا باید ظرفی بزرگ و تمیز را از آب ولرم با دمای 35 درجه سانتی گراد پر کنید و مقدار کافی مایع لباسشویی در آن حل کنید.

لباس بافتنی را به آرامی در ظرف آب قرار دهید و اجازه بدهید که چند دقیقه خیس بخورد. با ماساژ دادن لباس و دست کشیدن روی سطح آن، لباس را تمیز کنید و لازم به ذکر است که از چنگ زدن لباس و مالیدن سطح آن به هم خودداری کنید.

برای آبکشی لباس باید ظرف را به صورت کامل تخلیه کنید و باز با آب تمیز با دمای مشابه جایگزین کنید. سپس با ماساژ دادن آرام و استفاده از آب تمیز لباس را آبکش کنید.

روش شستن لباس های کاموایی

برای خشک کردن لباس به هیچ عنوان لباس را چاله نکنید زیرا چلاندن لباس باعث بهم ریختن بافت لباس می شود. لباس را روی حوله ای تمیز پهن کنید و لباس را با هم لوله کنید سپس خیلی آرام حوله را فشار دهید و با انجام این کار سعی کنید که رطوبت لباس را به حوله منتقل کنید.

روش شستن لباس های کاموایی

شستشوی لباس با ماشین

باید توجه داشته باشید که در تگ داخلی بعضی از لباس های بافتنی قید شده که می توان برای شستن آنها از ماشین لباسشویی استفاده کرد به صورت کلی بعضی از ماشین لباسشویی های پیشرفته مدل شستشوی ویژه ای برای لباس های کاموایی دارند که با نام Wool مشخص شده است. توصیه می شود که از شستن لباس های کاموایی با لباسشویی باید خودداری کنید ولی در صورت تمایل می توانید از این مدل شستشو استفاده کنید. در این صورت بهتر است که گزینه خشک کن ماشین را غیر فعال کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *