دلایل کاهش میل جنسی زنان و روش های افزایش آن

دلایل کاهش میل جنسی زنان و روش های افزایش آن

دلایل کاهش میل جنسی زنان و روش های افزایش آن

کاهش میل جنسی زنان می تواند بر روی میزان رضایت زوجین از این روابط اثرات منفی گذاشته و شرایطی بد را به ارمغان آورد بنابراین زمانی که از روابط زناشویی به عنوان یکی از عوامل رضایت از زندگی مشترک یاد می شود بایستی تمام فاکتورها و یا دلایلی که می توانند میل زنان را کاهش دهند را مورد بررسی قرار داد تا بتوان یک راهکار درمانی موثر را انتخاب نمود. این روزها مشکلات جنسی بسیار زیادی میان زوجین وجود دارند که هرکدام شیوع بسیار بالایی داشته و افراد زیادی را در سراسر دنیا می توان مشاهده نمود که با این مجموعه مشکلات درگیر می باشند.

این مشکلات مختص به سن خاصی نبوده و ممکن است در هر سنی اتفاق افتند اما در هر صورت نباید درمان آن ها را نادیده گرفت چرا که در ادامه اثرات منفی بیشتری به همراه دارند. اگر بخواهیم اشاره ای به این مشکلات جنسی داشته باشیم می توان کاهش میل جنسی ، اشکال در ارگاسم ، دردهای لگنی و دخول دردناک را نام برد که هرکدام اهمیت خاص خود را دارند. در این راستا متخصص زنان می تواند با انجام آزمایشات مخصوصی به علت اصلی این اختلالات پی برده و با بهره گیری از روش های درمانی موثر روند بهبود شما را تسریع بخشد بنابراین توصیه داریم مراجعه به این پزشکان را در برنامه خود قرار داده و نسبت به آن بی تفاوت نباشید.

دلایل کاهش میل جنسی زنان و روش های افزایش آن

علت کاهش میل جنسی زنان

کاهش میل جنسی زنان به عنوان شایع ترین مشکلات زناشویی شناخته می شود که این روزها زوجین بسیاری با آن مواجه بوده و به دنبال دریافت درمانی مناسب و سریع می باشند چرا که این موضوع بسیار رنج آور است. در این زمینه می توان با یک متخصص زنان مجرب مشورت نمود تا بتوان درمان های مناسبی را دریافت کرد اما برخی از خانم ها به دلیل مسائل فرهنگی موجود از این کار امتناع می ورزند و همین موجب می گردد تا برای همیشه با این مشکل دست و پنجه نرم کنند.

دلایل مختلفی می توانند زمینه ساز کاهش میل جنسی زنان گردند اما توجه داشته باشید هر علتی می تواند موجب خشکی واژن شده و یک مقاربت همراه با درد را برای شما رقم بزند. از مهم ترین دلایل کاهش میل جنسی زنان می توان به موارد زیر اشاره نمود که نادیده گرفتن هرکدام شرایط بدتری را به دنبال دارد.

  • عدم رضایت از رابطه جنسی و احساس خوب نداشتن
  • عدم برخورداری از ارتباط عاطفی خوب هنگام مقاربت با شریک جنسی
  • داشتن سابقه سوء استفاده های جنسی
  • کاهش میل جنسی مرد و وجود مشکل در نعوظ و انزال
  • مسئولیت ها و خستگی های دوران شیردهی و زایمان
  • کاهش سطح هورمون های زنانه
  • یائسگی
  • ابتلا به بیماری اندومتریوز و ایجاد دردهای لگنی هنگام مقاربت
  • افتادگی مثانه و یا شل شدن بافت لگن
  • سرطان های دهانه رحم و تخمدان
  • دیابت و یا استعمال دخانیات
  • ابتلا به بیماری ها و اختلالات روانی همچون استرس ، اضطراب
  • استفاده از داروهای خاصی همچون ضد افسردگی ، ضد فشار خون و…

دلایل کاهش میل جنسی زنان و روش های افزایش آن

روش های درمانی برای افزایش میل جنسی زنان

با توجه به پیشرفت هایی که تاکنون در حوزه پزشکی صورت پذیرفته اند روش های مختلفی را می توان برای زیاد شدن میل جنسی زنان مشاهده نمود که هرکدام اثرات قابل توجه ای در این زمینه داشته و می توانند به شما در تسریع بهبود کمک های شایانی نمایند. برای درمان کاهش میل جنسی زنان بایستی توصیه ها و یا نکات بسیار مهمی را رعایت نمود که این مجموعه نکات به شریح زیر می باشند.

خود را از هرگونه تنشی خلاص کنید

همان گونه که در بخش های قبل نیز اشاره نمودیم تنش و یا استرس یکی از مهم ترین دلایل کاهش میل جنسی زنان به شمار می رود بنابراین اگر درمان این مشکل برای شما اهمیت دارد توصیه داریم این دسته تنش ها را کنار گذاشته و به اندازه بخوابید تا انرژی لازم برای مقاربت را داشته باشید.

استفاده از غذاهای سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهید

کمبود غذا می تواند کیفیت روابط جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد زیرا غذاهایی که به صورت یکپارچه مصرف می گردند عناصر بسیار مهمی را به همراه دارند که این عناصر می توانند موجب زیاد شدن میل زنان گردند.

ورزش کنید

در حال حاضر افراد کمی هستند که ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار می دهند اما بایستی بدانید ورزش اهمیت بسیار بالایی داشته و می تواند جریان خون را افزایش داده و به این طریق موجب تحریک جنسی گردد. با توجه به مطالبی که بیان شد حتما 20 دقیقه تمرین روزانه را در برنامه های خود قرار دهید.

ورزش یک راه فوق‌العاده برای افزایش میل جنسی است. یک مطالعه به این نتیجه رسید که تمرینات مقاومتی ممکن است میل و هیجان جنسی را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) افزایش دهد. به‌علاوه، ورزش راه بسیار خوبی برای کاهش استرس است که می‌دانیم می‌تواند به تقویت میل جنسی زنان کمک کند.

دلایل کاهش میل جنسی زنان و روش های افزایش آن

برای درمان خود حتما به متخصص زنان مراجعه کنید

در برخی شرایط بایستی برای درمان کاهش میل جنسی زنان از دکتر زنان کمک گرفت زیرا این افراد با تکیه بر دانش و اطلاعات بالای خود می توانند مشاوره های ویژه ای را به شما ارائه نموده و از روش های درمانی مناسبی جهت بهبودی شما استفاده کنند. توصیه داریم در مواردی همچون احساس درد هنگام رابطه جنسی ، احساس تنگی نفس ، قرار گرفتن در معرض جراحی و یا افزایش فشار خون حتما با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

قرص های افزایش میل جنسی زنان

در برخی موارد ممکن است دکتر برای افزایش میل جنسی قرص تجویز کند. هر کدام از قرص های افزایش میل جنسی در موارد خاص خود تجویز می شوند که زیر نظر پزشک باید باشد. بریخ از قرص های افزایش میل جنسی زنان می توان قرص پرووسترا، فیلبانسرین و برملانوتاید را نام برد.

پرووسترا

پرووسترا یک داروی بهبود عملکرد جنسی است که به شکل قرص های ۳۰ عددی در دسترس می باشد.

قرص پرووسترا دارای ترکیب گیاهی است و عملکردی شبیه به ویاگرا دارد ، با این تفاوت که برای استفاده در بانوان طراحی شده است.

قرص پرووسترا با افزایش لغزندگی واژن، روند رسیدن به ارگاسم را تسریع می کند و لذت رابطه ی جنسی را افزایش می دهد.

از مزایای این دارو می توان به کاهش دردهای دوران قاعدگی و تنظیم چرخه ی قاعدگی اشاره کرد.

مصرف پرووسترا در مادران شیرده و خانم های باردار ممنوع است.

نحوه ی استفاده از پرووسترا

باید روزانه یک عدد قرص را حداقل ۳۰ دقیقه بعد از صرف غذا مصرف کنید.

دلایل کاهش میل جنسی زنان و روش های افزایش آن

مراجعه به دکتر زنان به دلیل کاش میل جنسی

دریافت مشاوره های مربوط به زوجین یکی از مهم ترین راهکارها برای درمان کاهش میل جنسی زنان به شمار می رود بنابراین در درجه اول بایستی این مشاوره ها ارائه گردند تا بتوان عامل هایی همچون خستگی ، استرس ، نداشتن خلوت و … را برطرف ساخت. شما برای درمان این دسته از مشکلات خود باید جلسات متعددی را پشت سر بگذارید که این جلسات تحت نظارت متخصصین زنان و زایمان ، روانشناسان و سکس تراپی ارائه می شوند. روانشناسان می تواند با ارائه مشاوره های سودمند به کاهش استرس شما کمک نموده و به این طریق نیازهای جنسی شما را تقویت کنند اما اگر خشکی واژن عامل اصلی کاهش میل جنسی شناخته شود متخصص زنان می تواند با تجویز داروهای مناسب این خشکی ها را برطرف ساخته و به این طریق به درمان شما کمک کند.

پزشک با بررسی مشکلات مختلف جسمی و روحی، دلیل کاهش میل جنسی در زنان را تشخیص داده و راهکارهای موثری را برای افزایش میل جنسی در زنان ارائه می‌دهد. در مهم‌ترین قدم، دکتر زنان به دنبال روش‌هایی برای رفع دلایل ارضا نشدن زن است و این کار را با دارودرمانی، تغییرات سبک زندگی و انجام یک سری مشاوره‌های روان‌شناسی و جنسی انجام می‌دهد.

دلایل کاهش میل جنسی زنان و روش های افزایش آن

افزایش میل جنسی به روش های خانگی

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا اشاره ای به راهکارهای طبیعی برای زیاد شدن میل زنان داشته باشیم که می توانند به شما در این راستا کمک های قابل توجه ای نمایند. از مهم ترین راهکارهای خانگی برای افزایش میل جنسی می توان موارد زیر را تشریح نمود.

  • مصرف میوه را افزایش دهید
  • شکلات بخورید
  • از داروهای گیاهی خاص استفاده کنید
  • اعتماد به نفس خود را افزایش دهید
  • استرس را از خود دور کنید
  • بحث و جدل را قبل از رابطه کنار بگذارید
  • به اندازه کافی بخوابید

درمان های گیاهی

یکی از روش‌های پراستفاده خانگی برای افزایش میل جنسی در زنان، استفاده از برخی داروهای گیاهی است.  Ginkgo یکی از داروها و مکمل‌های گیاهی است که از آن برای افزایش میل جنسی استفاده می‌شود. این ترکیب گیاهی و تقویتی را می‌توان به‌صورت کپسول، عصاره‌های مایع یا برگ‌های خشک مصرف کرد.

خارخاسک نیز یکی از بهترین داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی در زنان است. در یک مطالعه با منبع معتبر تاثیر مصرف این داروی گیاهی بر بهبود میل جنسی زنان و برانگیختگی زنان تایید شده است. به‌هرحال گزینه‌های داروهای گیاهی مختلف می‌تواند به‌عنوان یکی از روش‌های موثر خانگی برای درمان کاهش میل جنسی زنان مدنظر قرار بگیرد.

دلایل کاهش میل جنسی زنان و روش های افزایش آن

دمنوش های افزایش دهنده میل جنسی زنان

برخی دیگر از داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان در قالب انواع چای و دمنوش در دسترس‌اند. این ترکیبات نیز معمولا از مواد طبیعی و از گیاهانی با خاصیت درمانی تهیه می‌شوند. برخی از رایج‌ترین آن‌ها برای تقویت قوای جنسی زنان شامل موارد زیر می‌شود.

مکمل گیاهی تریبولوس

تریبولوس که با نام bindii نیز شناخته می‌شود، یک مکمل گیاهی است که از یک گیاه یک ساله با همین نام که در آب‌وهوای خشک رشد می‌کند، به دست می‌آید. این ترکیب به ادعای تولیدکننده‌های مکمل‌های دارویی و گیاهی تقویت‌کننده قوای جنسی می‌تواند برای افزایش میل جنسی در زنان نیز مورداستفاده قرار بگیرد. بر اساس برخی مطالعات این ترکیب می‌تواند میزان هورمون تستوسترون را افزایش دهد. بااین‌حال برای اثبات تاثیر این ترکیب روی قوای جنسی و میل جنسی افراد به تحقیقات بیشتری نیاز است. این گیاه را معمولا به‌صورت چای یا دمنوش مصرف می‌کنند. در یک مطالعه که در سال 2014 روی 67 زن انجام شد، مشخص شده که این گیاه می‌تواند در زنانی با میل جنسی کم در عرض چهار رفته تاثیرات مثبتی را نشان دهد.

دمنوش جینسینگ قرمز

یکی دیگر از دم‌نوش‌هایی که از آن به‌عنوان داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان استفاده می‌شود، ترکیبی گیاهی است که از جینسینگ قرمز در آن استفاده شده است. این ترکیب نیز می‌تواند میزان میل جنسی در زنان را به‌صورت طبیعی افزایش دهد.

همان گونه که بیان شد درمان کاهش میل جنسی زنان یکی از مهم ترین دغدغه هایی به شمار می رود که این روزها زوجین بسیاری با آن درگیر می باشند چرا که اثرات مستقیمی بر زندگی زناشویی انسان ها دارد. دلایل مختلفی همچون تنش ، استرس ، بیماری های تناسلی و … می توانند زمینه ساز بروز چنین شرایطی گردند که با مراجعه به متخصص زنان می توان ضمن تشخیص دلایل اصلی راهکارهای درمانی موثری را نیز دریافت نمود.

رابطه جنسی مقوله پیچیده‌ای است و عوامل متعددی در میزان لذت بردن زنان و مردان در رابطه جنسی موثر است. برای افزایش میل جنسی در زنان بهتر است ابتدا دلایل به ارگاسم نرسیدن و کاهش میل جنسی در زنان بررسی شده و با بهترین روش‌های ممکن برای رفع دلایل ارضا نشدن زن اقدامات لازم صورت بگیرد. در این زمینه می‌توان فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت و از راه‌حل‌های متفاوتی برای درمان کاهش میل جنسی در زنان استفاده کرد. مصرف برخی داروها، تغییرات سبک زندگی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش‌کردن از مهم‌ترین راه‌حل‌های افزایش میل جنسی در زنان است.

اگر احساس می‌کنید دچار کاهش میل جنسی شده‌اید، می‌توانید در این زمینه از راهنمایی‌های دکتر زنان و همچنین سکس تراپیست و روانشناس استفاده کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان و کارشناسان برای پیداکردن علت کاهش میل جنسی و درمان آن آشنا شوید، با آنها به‌صورت آنلاین یا تلفنی مشورت کنید و در صورت نیاز برای درایفت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

منبع: https://doctoreto.com

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *