کابینت مناسب آشپزخانه شما کدام است؟

کابینت مناسب آشپزخانه شما کدام است؟

در انتخاب کابینت مناسب آشپزخانه، موارد زیادی مدنظر قرار داده می‌شوند. با توجه به میزان فضای موجود درآشپزخانه، طرح، رنگ و نقش مورد نظر برای ساخت کابینت، توسط کاربر انتخاب خواهد شد. از جمله نکات مهم در انتخاب کابینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع سبک مورد نظر بر اساس چیدمان و دکوراسیون منزل : کابینت‌ها به دو سبک‌ مدرن و کلاسیک طبقه‌بندی می‌شوند. با توجه به سبک چیدمان منزل، مدل کابینت مشخص می شود.
  • تعیین رنگ بر اساس تم منزل: بهتر است در انتخاب رنگ کابینت دقت شود. انتخاب رنگ بستگی به اندازه و بزرگ و کوچک بودن آشپزخانه و رنگ دکوراسیون منزل دارد.
  • هماهنگی با رنگ گاز، ماشین لباس‌شویی و یخچال
  • تناسب و هماهنگی با رنگ و طرح کاشی‌های بین کابینتی
  • توجه به موقعیت آشپزخانه در منزل و میزان نوردهی و روشنایی آن
  • و …

جنس کابینت مناسب آشپزخانه

یکی از عناصر بسیار مهم و پرکاربرد که نقش حیاتی در آشپزخانه دارد، کابینت می‌باشد. امروزه تنوع متریالی که در ساخت کابینت به کار می‌رود، بسیار زیاد ‌است. همین امر طرح‌های بسیار متنوعی را برای کابینت آشپزخانه به وجود آورده‌ و دست خریداران را در انتخاب باز گذاشته است. انتخاب کابینت مناسب به دلیل این تنوع بالا کمی گیج کننده به‌نظر می‌رسد. جنس کابینت بر اساس سلیقه، نیاز خریدار و نوع دکوراسیون آشپزخانه او تعیین‌ خواهد شد. در این مقاله در نظر داریم، در مورد جنس کابینت و انواع آن توضیحاتی در اختیار شما قرار دهیم تا بدین‌ترتیب انتخاب برایتان ساده‌تر شود.

کابینت مناسب آشپزخانه های کوچک

در آشپزخانه‌های کوچک همواره مشکل کمبود جا وجود دارد.  بنابراین چنانچه در انتخاب کابینت مناسب آشپزخانه‌ های کوچک دقت کافی انجام شود، از فضا استفاده بهینه شده و محیط آن‌ها بزرگتر به‌نظر می‌رسند. برای آشپزخانه‌های کوچک، پیشنهاد ما انتخاب کابینت هایگلاس با رنگ‌ روشن می‌باشد. استفاده از رنگ‌های تیره، سبب کوچک‌تر نشان‌دادن فضای آشپزخانه خواهد شد.

با استفاده از کابینت هایی با طرح‌های مدرن، ساده و رنگ روشن و با یک طراحی بهینه، آشپزخانه‌ای با فضایی به‌ظاهر بزرگ‌تر و جذاب خواهید داشت. داخل کابینت‌ها باید به‌اندازه‌‌ای جادار باشد که مجبور به قرار دادن وسایل بر روی کابینت‌ها نباشید. شلوغ بودن روی کابینت‌ها،  آشپزخانه را به‌هم‌ریخته و کوچک نشان می‌دهد.

کابینت مناسب آشپزخانه شما کدام است؟

 کابینت به سبک مدرن و رنگ روشن، برای آشپزخانه کوچک

 

کابینت مناسب برای آشپزخانه‌­های بزرگ

آشپزخانه‌های دارای فضای بزرگ ، دست طراح و خریدار را در انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه باز خواهند گذاشت. استفاده از هر نوع طرح، رنگ و جنس برای کابینت در آشپزخانه‌های بزرگ امکان‌پذیر می‌باشد. چنانچه تناسب خوبی بین طرح و رنگ کابینت وجود داشته باشد، آشپزخانه‌ تبدیل به محیطی بی‌نظیر و لذت‌بخش خواهد شد. استفاده از رنگ‌های شاد، اشتهاآور و مکمل در کابینت‌، زیبایی خیره‌کننده­ای به آشپزخانه بزرگ شما خواهد بخشید.

بسته به نوع طراحی، کابینت‌ها را در سه دسته کلی کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک تقسیم‌بندی می‌کنند. در ادامه به معرفی سبک کلاسیک و مدرن و بیان مشخصات آن‌هاخواهیم پرداخت:

کابینت آشپزخانه کلاسیک

همان‌گونه که از اسم این مدل پیداست، در پیاده‌سازی و ساخت آن از طرح‌های قدیمی و سنتی استفاده می‌شود. کابینت کلاسیک در سه دسته: کابینت چوبی، کابینت روکش چوب( طرح چوب) و کابینت ممبران تقسیم‌بندی می‌شود. این مدل کابینت‌ها با الهام از طبیعت ساخته شده و فضای آشپزخانه را لذت بخش خواهند کرد.

در میان این طرح‌ها، کابینت کلاسیک روکش چوب و کابینت وکیوم، از نوع چوبی آن پرکاربرد تر بوده و طرفداران بیشتری در بین مردم پیدا کرده‌است. این محبوبیت  به دلیل هماهنگی آن با دکوراسیون داخلی و مبلمان خانه می‌باشد.

کابینت مناسب آشپزخانه شما کدام است؟نمونه ای از کابینت‌های طرح کلاسیک

 

کابینت طرح چوب – روکش چوب

درب کابینت طرح چوب، از جنس ام دی اف بوده که توسط دستگاه‌های مخصوص و تحت حرارت، روکش طرح چوب بر روی آن کشیده شده و پرس می‌شود.. این کابینت‌ها از مقاومت خوبی برخوردار بوده و به دلیل روکش طرح چوب، شباهت زیادی به کابینت‌های چوبی دارند. تنوعی که در رنگ و طرح روکش‌ این نوع کابینت وجود دارد ، سبب هماهنگی آن با هر دکوراسیونی می‌شود.

کابینت ممبران

چنانچه به‌دنبال کابینت‌هایی با درب‌های لبه‌ گرد و انعطاف‌پذیر هستید، بهترین گزینه برای شما کابینت ممبران یا وکیوم می‌باشد. درب کابینت وکیوم، از ام دی اف بوده که به وسیله دستگاه CNC ابزار خورده و طرح‌ دلخواه را می‌گیرد. کابینت ممبران در طرح و نقش، هیچ‌گونه محدودیتی ندارد. ام دی اف پس از ابزار خوردن، در دستگاه وکیوم و به کمک حرارت و چسب، با روکش PVC وکیوم می شود. کابینت‌های ممبران از زیبایی چشم‌نوازی برخوردار هستند و به دلیل نامحدود بودن طرح‌های پیاده‌سازی شده در تولید آن‌ها، با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ بوده و فضای آشپزخانه را به فضایی بسیار زیبا و مطلوب تبدیل خواهند کرد.

کابینت آشپزخانه ، مدرن

این نوع کابینت در دسته به‌روزترین و جدیدترین نوع کابینت قرار داده می‌شود. کابینت‌ مدرن، مناسب کابینت آشپزخانه های کوچک می‌باشد. این نوع کابینت، طرح و ساخت بسیار ساده و فانتزی دارد و همان‌گونه که گفته شد، سبب بزرگ‌ و خاص نشان‌دادن آشپزخانه‌های کوچک خواهد شد.

به دلیل آن‌که این نوع کابینت دارای قیمت بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه‌ای می باشد، در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به طوری که کابینت‌های کلاسیک و قدیمی، جای خود را به این کابینت‌های مدرن داده‌اند. کابینت‌های مدرن در دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند: کابینت هایگلاس و کابینت ملامینه که در ادامه توضیحات مختصری در مورد آنها داده خواهد شد.

کابینت مناسب آشپزخانه شما کدام است؟نمونه ای از کابینت‌های طرح مدرن

 

کابینت ‌هایگلاس

کابینت ام دی اف که دارای روکش براق یا مات باشد، در دسته کابینت هایگلاس قرار داده می‌شود. این روکش‌ها در سه نوع ، اکریلیک، پلی­گلاس و پلی­لاک موجود می‌باشد. ورق‌های ام دی اف دارای روکش هایگلاس، هم خارجی هستند و هم ایرانی. هر دو نوع این ورق‌ها در بازار موجود بوده و به‌ فروش می­رسند ورق‌های هایگلاس ترکیه ای با نسبت قیمت به کیفیت مناسب تر می باشند.

کابینت‌های ملامینه

ظریف‌ترین و سبک‌ترین نوع کابینت ، درب‌هایی از جنس ام دی اف با روکش ملامینه می‌باشد. در آشپزخانه‌های کوچک و به سبک مدرن، از این نوع کابینت بسیار استفاده می‌شود. این کابینت مناسب آشپزخانه­های کوچک و بزرگ است. کابینت‌های ملامینه هم قیمت بسیار مناسبی دارند، هم وزن سبک. روکش ملامینه موجود بر روی سطح این کابیت‌ها، دارای برجستگی‌های قابل لمسی می‌باشد. همین امر طرح‌های ملامینه با طرح چوب را به نقوش طبیعی نزدیک‌تر کرده است. این کابینت‌ها با سادگی و تنوع طرح‌ و رنگ، باهر دکوراسیونی هماهنگ و سازگار خواهند شد.

مجموعه ماهر چوب با دارا بودن پرسنل مجرب و دستگاههای بروز طراحی، تولید و اجرای انواع کابینت سبک کلاسیک و نیوکلاسیک و مدرن را با جنس ممبران ، هایگلاس و ام دی اف را با دقت و کیفیت بسیار بالا در تمامی شهرهای ایران انجام می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *