غذای سنجاب جنگلی چیست؟ سنجاب جنگلی چه میخورد؟

غذای سنجاب جنگلی چیست؟ سنجاب جنگلی چه میخورد؟

سنجاب های جنگلی در پیدا کردن غذا بسیار باهوش و زرنگ هستند و در هر فصلی از سال غذای خود را در جنگل و محیط اطراف خود پیدا می کنند. در این مقاله می خوانید که غذای سنجاب جنگلی چیست؟

محیط هایی که میزبان غذای طبیعی فراوان برای سنجاب‌ ها هستند، شامل جنگل‌ هایی می باشد که دارای درختان بلوط بالغ، سنجد، افرا و چنار هستند. همچنین باغ‌هایی که دارای درختان بادام، پسته و میوه ها هستند منبع غذایی مناسبی برای سنجاب ها در جنگل می باشند. باغ‌ها و مزارع حاوی میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها و محصولات دارای غلات مهم ترین منابع غذایی برای سنجاب های جنگلی هستند. در ادامه می خوانید که غذای سنجاب جنگلی چیست؟

سنجاب ها در جنگل چه چیزهایی می خوردند؟

سنجاب ها تغذیه کننده گان فرصت طلبی با رژیم های غذایی متنوع هستند. باتوجه به فصل گرما و یا سرما سنجاب جنگلی غذاهای متفاوتی را می خورد که تغذیه او ممکن است شامل: جوانه ها، برگ های نرم، میوه های وحشی، آجیل و بلوط، تخم پرندگان، محصولات بذری یا حتی پوست درختان می باشد. بسیاری از گونه های سنجاب درختی تکه های غذا را برای مصرف بعدی ذخیره می کنند.

خوراکی مورد علاقه سنجاب ها چیست؟

سنجاب های جنگلی همه چیزخوار هستند، به این معنی که آنها مواد گیاهی و حیوانی را می خورند. دانه‌های درختان مختلف رژیم غذایی آنها را تشکیل می‌دهند، گونه‌های مخروطی مانند کاج اسکاتلندی، صنوبر نروژی و کاج اروپایی از منابع غذایی مهم در بریتانیا هستند. آنها همچنین از گونه های پهن برگ از جمله فندق، بلوط و راش تغذیه می کنند. به غیر از درختان، آنها از جنگل و محیط اطراف خود استفاده کامل را می کنند و در بهار از انواع گل ها، شاخه ها، پیازها و جوانه ها و در پاییز از میوه ها، توت ها و قارچ ها تغذیه می کنند. سنجاب های جنگلی تغذیه کننده های فرصت طلبی هستند و در جنگل خودشان را به خوبی سیر می کنند. همچنین سنجاب جنگلی تخم پرندگان و حشرات را می گیرد و از استخوان ها و شاخ گوزن نیز برای تامین کلسیم استفاده می کند و آنها را می جوند.

مطالب پیشنهاد شده دیگر

غذای همستر چیست؟ همستر چه غذایی را دوست دارد؟

چه گل هایی برای گربه ها ضرر دارد؟ (۲۰ گل مضر برای گربه)

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *