ساس از چی بدش میاد (۱۰ روش خانگی که ساس را فراری میدهد)

ساس از چی بدش میاد (۱۰ روش خانگی که ساس را فراری میدهد)

اگر با ساس به مشکل برخورده اید و سعی دارید تا از شر آنها خلاص شوید در این پست به شما خواهیم گفت که ساس از چی بدش میاد. 10 روش خانگی برای خلاص شدن از شر ساس ها در این نوشته معرفی شده است.

ساس ها یکی از گونه حشراتی هستند که از خون انسان و حیوان تغذیه می کنند. آن ها حشراتی کوچک و بیضی شکل و به رنگ قهوه ای هستند. آنها قادر به پرواز نیستند اما در عوض سرعت بالایی دارند و روی دیوار ها، سقف و کف به سرعت راه می روند. ساس ها از بیرون به خانه راه پیدا می کنند. امکان دارد این حشرات از راه چمدان، لباس، تخت، کاناپه و وسایل دست دوم به خانه راه پیدا کنند. به دلیل جثه کوچک و بدنه صافشان در فضاهای کوچک، لای دیوار ها و درز ها مخفی میشوند. در ادامه این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد که ساس از چی بدش می آید و شما می توانید از این موارد به عنوان راه حل برای خلاص شدن از ساس ها و دور کردن آن ها کمک بگیرید.

ساس ها از چه چیزی بدشان می آید

1. الکل

یکی از مواردی که ساس ها از بوی آن متنفرند الکل است. شما می توانید با اسپری کردن الکل در جاهایی که فکر می کنید ساس ها در آن جا هستند از شر آن ها خلاص شوید. مطالعاتی که در این مورد انجام شده است نشان می دهد که الکل می تواند بدن ساس ها را تحریک کند. بیشتر محصولات مراقبت پوستی دارای الکل هستند و شما با استفاده از این موارد می توانید ساس ها را دور نگه دارید. الکل قادر است که بدن ساس را خشک کند و بعد از مدتی ساس می میرد. الکل یکی از بهترین گزینه ها برای خلاص شدن از ساس است زیرا بویی که از الکل بلند می شود باعث می شود که ساس دیگر قادر به تخم گذاری در آن محل نباشد.

2. روغن درخت چای

اگر شما آن دسته از افرادی هستید که به الکل حساس هستید می توانید از روغن درخت چای به عنوان راه حل دیگر برای دفع ساس استفاده کنید. زیرا این روغن برای مبارزه با باکتری ها و آکنه بسیار مفید است و می تواند کمک خوبی برای از بین بردن ساس می باشد. اگر روغن درخت چای در خانه دارید، می‌توانید آن را در جایی که ساس‌ها فعال هستند اسپری کنید.

3. روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی است که به عنوان یک دافع حشرات شناخته می شود. شما می توانید با اسپری که این روعن در اطراف خانه از ورود ساس و خلاص شدن آن ها استفاده کنید. اسطوخودوس را روی تخت خود اسپری کنید تا از شر همه ساس های پنهان شده در بین ملحفه ها خلاص شوید. همچنین می توانید از محصولات مراقبت از پوست حاوی اسطوخودوس استفاده کنید. این به شما کمک می کند از نیش ساس جلوگیری کنید.

4. نعناع تازه

ساس ها از بوی نعنا بدشان می آید و آن ها نمی توانند بوی نعناع را تحمل کنند. به طور کلی نعنا یک گیاه دور کننده حشرات است و بوی تند نعناع باعث می شود تا حشرات احساس ناراحتی کنند. بوی نعنا بر سیستم عصبی ساس تأثیر می گذارد. این کار کشتن آنها را برای شما آسان می کند. بهترین راه برای استفاده از نعناع، ​​جوشاندن آن در یک قابلمه آب است. این کار بوی قوی نعنا را آزاد می کنند تا در کل خانه پخش شود.

5. سیر، ساس را فراری می دهد

عطر سیر در خانه شما می تواند ساس ها را واقعا ناراحت کند. برای از بین بردن ساس در خانه می توانید، چند حبه سیر را در نزدیکی قسمت هایی که در آن ساس ها مخفی شده اند له کنید. جوشاندن سیر در آب و پخش شدن بوی آن را در فضا باعث دور شدن ساس خواهد شد. همچنین میتوانید پس از جوشیدن، مایع را صاف کرده و در قسمت هایی که ساس ها پنهان شده اند بریزید. مایع را در یک بطری اسپری بریزید و آن را روی چارچوب تخت، قرنیزها و سایر وسایل اتاق خواب اسپری کنید.

6. پودر دارچین

پودر دارچین یکی دیگر از مواد خوب است که می توانید برای از بین بردن ساس های خانه خود از آن استفاده کنید. هنگامی که از این پودر استفاده میکنید، مطمئن باشید ساس ها بوی آن را تحمل نخواهند کرد.

7. لیمو

بوییدن رایحه مرکبات مانند لیمو خوب است، اما برای ساس، مرگ است. برخی از ساس ها نمی توانند در برابر بوی آب لیمو مقاومت کنند. برای از بین بردن ساس‌ها باید از آب لیموی تازه استفاده کنید زیرا برای آفت مضر است. اگر لیمو در خانه دارید، با اسپری کردن آن در اطراف محل و خانه، از آن برای دور نگه داشتن ساس استفاده کنید.

8. نعناع فلفلی

یکی از راه حل های مورد تحقیق برای دور نگه داشتن ساس ها، نعناع فلفلی است. این گیاه بویی دارد که ساس ها و سایر آفات از آن متنفرند.

9. چای گردوی سیاه

گفته می شود که چای گردوی سیاه خاصیت دفع ساس دارد. قرار دادن چای کیسه ای استفاده شده در سرتاسر خانه می تواند به از بین بردن تخم ساس و خود ساس کمک کند.

10. خاک دیاتومه

یکی از رایج ترین مواد دافع ساس، خاک دیاتومه است. این خاک خواص سایشی دارد و با جذب چربی ها و روغن های محافظ آب از لایه بیرونی اسکلت خارجی ساس آن را از بین میبرد.

3.7/5 - (35 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *