این عادات بد میگرن را تحریک می کنند و سردرد بیشتر می شود!

این عادات بد میگرن را تحریک می کنند و سردرد بیشتر می شود!

با این عادت ها میگرن شما تحریک خواهد شد

قند خون یا هیپوگلیسمی می تواند وقتی که شما گرسنه هستید اتفاق بیفتد و باعث انبساط و یا انقباض رگ های خونی شود که این شرایط می تواند محرک یک میگرن باشد.

اگر تا به حال میگرن نداشته اید از یک نکته آگاه می شوید و بهتر است از آنها پرهیز کنید. عادات روزانه شما می توانند باعث بروز علائم میگرن شوند.

در شرایطی که بعضی از محرک های شناخته شده برای میگرن وجود دارند، آگاهی از این که کدام یک بر شما بیشتر اثرگذار هستند، بسیار اهمیت دارد زیرا محرک ها از فردی به فرد دیگر می توانند تفاوت داشته باشند. در این مطلب بعضی از عادات شایع که می توانند باعث میگرن شوند را معرفی می کنیم.

 

احساس استرس باعث میگرن می شود

استرس یک عامل کلیدی بزرگ و به عنوان یک محرک شایع برای میگرن است. ساعت های کار زیاد و انجام کاری که باعث استرس در شما می شود، ممکن است که محرک و یا تشدید کننده یک سردرد باشند.

برای خیلی از افراد مبتلا به میگرن، استرس به عنوان محرک شماره یک باعث بروز این شرایط می شود.

صحبت درمانی و داروهای ضد افسردگی گاهی وقت ها می توانند باعث کاهش استرس و پیرو آن، تعداد سردردهایی شوند که شما تجربه می کنید، کمک می کنند، آما فراگیری چگونگی مدیرت استرس و واکنش بدن شما به آن گزینه ای کاربردی تر نسبت به تلاش برای خلاص شدن از این مشکل محسوب می شود. می توانید فعالیت های تسکین دهنده استرس مانند مدیتیشن ذهن آگاه، یوگا، تصویر سازی ذهنی هدایت شده و تکنیک های تن ارامی را امتحان کنید.

 

تحریک میگرن

نادیده گرفتن رژیم غذایی استرس را تشدید می کند

بعضی از مواد غذایی مانند مونوسدیم گلوتامات، طعم دهنده ای که در سوپ ها و غذاهای پردازش شده یافت می شود، شکلات، کافئین، سویا، پنیر کهنه، گوشت های فرآوری شده و شیرین کننده های غیرمغذی مانند آسپارتام، می توانند میگرن را تحریک کنند.

باید مواد غذایی محرک مشکوک را مصرف نکنید و از رژیم غذایی خود حذف کنید و شراط را بررسی کنید که ایا تغییری در بروز میگرن ها حاصل می شود یا خیر. کارشناسان البته توصیه می کنند که مواد غذایی را به صورت همزمان از برنامه غذایی خود نباید حذف کنید. هدف شما باید شناسایی محرک های خاص باشد و به ناگاه خیلی از مواد غذایی را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید.

نوشیدنی های الکلی، به صورت ویژه شراب قرمز، برای افراد بسیاری یک محرک برای میگرن محسوب می شود. البته این شرایط به میزان حساسیت هر فرد به الکل ربط دارد.

تحریک میگرن

جا انداختن وعده های غذایی و عدم مصرف مایعات کافی

هیپوگلیسمی یا قند خون پایین می تواند زمانی که بسیار گرسنه هستید، رخ داده و موجب انبساط یا انقباض رگ های خونی شود که این شرایط می تواند محرک یک میگرن باشد. افزون بر این، گرسنگی به سطح استرس بدن اضافه می کند.

کم آبی بدن هم باعث فشار خون پایین می شود و محرک برای میگرن است، از این رو، نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز با اهمیت است. تامین آب مورد نیاز بدن می تواند با خستگی مبارزه کند که حین یا پس از یک میگرن شایع است.

 

حضور در محیطی با نور زیاد، سر و صدای بلند، و روایح قوی

افرادی که مستعد ابتلا به بیماری میگرن هستند، ممکن است به نور، صدا، بوی خاص مانند انواع بوهای شیمایی، عطر و لوسیون حساسیت داشته باشند.

بعضی از افراد پس از ورود به یک فروشگاه بزرگ و در مواجهه با نور و غرفه های عطر فروشی نیاز به ترک محل را حس می کنند. اگر این قبیل شرایط باعث تحریک شما می شوند بهتر است از آنها دوری کنید.

 

وقت گذرانی بیش از حد در برابر نمایشگرها

نوری که از نمابشگر دستگاه و صفحات الکترونیکی منتشر می شود می تواند میگرن را تحریک کند. برای کار با این دستگاه ها، نور نمایشگر را کم کنید و یا از فیلترهای نور آبی استفاده کنید.

اما این فقط نور نیست که مشکل آفرین می شود. گاهی اوقات وضع اندامی نامناسب افراد در هنگام استفاده از دستگاه ها می تواند باعث بروز مشکل شود. تا حد امکان نمایشگر را هم سطح با چشمان خود نگه دارید و از نگاخ کردن به سمت پایین باید پرهیز کنید.

گاهی اوقات مشکلات گردن و شانه محرک اصلی سردرد افراد محسوب می شوند.

 

خواب نامنظم برای میگرن مضر است

خواب خیلی زیاد و یا خیلی کم هم می تواند میگرن را تحریک کند. افرادی که برنامه خواب منظم حتی در روزهای آخر هفته را دنبال می کنند، می توانند احتمال بروز میگرن ناشی از شرایط نامناسب خواب را کم کنند.

کیفیت خواب بسیار اهمیت دارد. اگر میرن بر کیفیت خواب شما تاثیر می گذراد، این شرایط می تواند خطر میگرن های بیشتر را افزایش دهد.

برای بهبود کیفیت خواب بهتر است پیش از خوابیدن در محیط تاریک قرار بگیرید و از نمایشگرهایی مانند تلویزیون و گوشی هوشمند استفاده نکنید.

 

دندان قروچه 

اختلالات مفصل گیجگاهی‌زیرواره‌ای (TMJ) و دندان قروچه می توانند باعق فک درد و محرک تنش و یا سردردهای میگرنی شود. گاهی اوقات، افراد اختلالات مفصل گیجگاهی زیرواره ای را در نتیجه استرس تجربه می کنند.

اگر به دندان قروچه چه هنگام خواب یا طی روز به عنوان محرکی برای میگرن مشکوک هستید باید با پزشک مشورت کنید.

 

چه زمانی نیاز به کمک اضطراری است؟

در شرایطی که میگرن خیلی دردناک است و باعث اخلال در زندگی روزانه شما می شود، اگر سدرد شما مانند دیگر سردردها نیست و با مشکلات جدی روبرو می شوید ممکن است نیاز به توجه پزشکی فوری داشته باشید. این قبیل سردردها گاهی می توانند به شرایط جدی تری مانند سکته مغزی یا مننژیت باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *