چگونه اول هفته پر انرژی و خوبی داشته باشیم؟

چگونه اول هفته پر انرژی و خوبی داشته باشیم؟

طبق نظر خیلی از روانشناسان نحوه شروع روز اول هفته می تواند در تعیین کیفیت کل روزهای هفته پیش روی شما موثر باشد و افرادی که بتوانند آغاز هفته را با انرژی و به خوبی شروع کنند، انگیزه بیشتری برای روزهای بعد خواهند داشت.

شاید برای بعضی شروع اول هفته سخت باشد و به پایان رسیدن تعطیلات آنها را بی انگیزه کند و این می تواند میزان کیفیت و اثربخشی افراد را در روز اول هفته کاهش بدهد پس شما می توانید با انجام بعضی از فعالیت ها انگیزه بیشتری بیشتری در اول هفته داشته باشید و هفته ای پر انرژی داشته باشید.

شروع اول هفته پر انرژی

خیلی از افراد روز هفته را به بدترین نحو شروع می کنند در صورتی که با چند روش مناسب و مفید می توانید این روز را بسیار با انرژی شروع کنید. در ادامه شما را با چند ترفند مناسب برای شروع هفته ای پر انرژی آشنا می کنیم.

 

داشتن برنامه ریزی درست

برای داشتن شروع هفته پر انرژی باید برنامه ریزی درستی داشته باشید  و به همین جهت، الویت هفته تان را درون دفترچه یادداشت کنید و هر کاری که انجام دادید را تیک بزنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ یکی از کارهایتان جا نمانده است.

 

اعتماد به خدا

خدا بهتر از هر کسی صلح کار بنده های خود را می داند در صورتی که به آنچه می خواهید رسیده اید خدا را شکر گذار باشید و اگر هم به چیزی می خواستید نرسیدید به حکمت خدا رضایت دهید و شکر گزار او باشید. زیرا، طبق تحقیقات انجام شده آن دسته از افرادی که به خداوند تیکه دارند آرامش بیشتری را در زندگی تجربه می کنند.

چگونه اول هفته پر انرژی و خوبی داشته باشیم؟

مثبت اندیش بودن

برای داشتن شروع هفته پر انرژی بهتر است که به کارهایی که قرار است انجام بدهید نگاه مثبتی داشته باشید زیرا این کار می تواند تاثیر زیادی در موفقیت زندگی شما داشته باشد.

داشتن استراحت و تفریح

در برنامه خود تفریح و استراحت هم را قرار دهید زیرا باعث افزایش سطح انرژی در بدن می شود و در نتیجه هفته پر انرژی را شروع می کنید.

 

لبخند زدن به محض بیدار شدن

از دیگر راهکارهای مفید برای شروع کردن یک هفته پر انرژی لبخند زدن به محض بیدار شدن است زیرا طبق تحقیقات انجام داده شده لبخند زدن فواید زیادی برای بدن دارد و همچنین باعث افزایش سطح انرژی بدن و تقویت بدن می شود. اگر لبخند زدن در اول صبح برای شما کمی سخت است خودتان را مجبور کنید که بخندید.

 

انجام نرمش های کششی

پس از خواب انجام دادن نرمش های صبحگاهی را به یاد داشته باشید زیرا باعث افزایش انرژی در بدن می شود و جریان خون به ماهیچه ها را بیشتر می کند و با انجام دادن حرکات نرمشی خود را برای شروع یک هفته پر انرژی آماده می کنید.

 

انجام کارهای ساده  آسان

برای شروع کردن روز نخست هفته و کاهش بی انگیزگی می توانید کارهای ساده و راحت را شروع کنید تا انرژی شما بیشتر حفظ شود. برای انجام دادن کارهای پیچیده شما نیاز به تمرکز دارید پس سعی کنید که این کارها را در اواسط هفته و یا در ساعات پایانی روز شنبه انجام دهید و انجام دادن یک کار ساده به طور کل به شما احساس آرامش بیشتری می دهد.

انجام فعالیت های چالش انگیز

فعالیت هایی که چالش انگیز هستند و دارای تنوع هستند به شما انگیزه بیشتری می دهند. این فعالیت ها دارای قدرت پتانسیل می باشند و باعث تحرک و عدم بی حوصلگی می شوند. فعالیت های چالش انگیزی را انتخاب کنید که دور از تنش و استرس باشند.

 

دور شدن از خستگی در طول روز

این روش را می توانید در تمام روزهای هفته به کار بگیرید. عمل کردن به آن در نخستین روز از هفته می تواند تاثیرات مطلوب تری داشته باشد از روش های مختلفی برای مقابله با خستگی در طول روز استفاده کنید و در کنار کار کردن، تفریحات و برنامه های نشاط بخش برای خود داشته باشید تا به کاهش استرس، خستگی و بی حوصلگی شما کمک کند. استرس باعث می شود که در نخستین روز هفته تنش هایی را برای فرد به وجود آورد. مدیریت و کاهش استرس و یا روش های موثر شما را برای زندگی بهتر هدایت می کند.

 

شنبه را مثل روزهای دیگر تصور کنید

چنانچه شما این نگرش را داشته باشید که کل روزهای هفته مانند یکدیگرند و فقط شما هستید که می توانید این تفاوت را در کیفیت روزها ایجاد کنید راحت تر اولین روز هفته را شروع کنید. افکار مثبت نسبت به این روز را در خود ایجاد نمایید تا بهره وری بیشتری در این روز داشته باشید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج کامنت