پاپاراتزی چیست؟ پاپاراتزی چه کسانی هستند؟

پاپاراتزی چیست؟ پاپاراتزی چه کسانی هستند؟
پاپاراتزی چیست؟ پاپاراتزی چه کسانی هستند؟

در این پست از مجله روز به سوالات پاپاراتزی چیست؟ پاپاراتزی چه کسانی هستند؟ پاسخ می دهیم و معنی کامل پاپاراتزی را باهم یاد میگیریم و به بررسی پاپاراتزی چه کسانی هستند می پردازیم.برای دیدن اطلاعت بیشتر در این مورد در ادامه این مطلب همراه مجله روز باشید.

پاپاراتزی چیست؟

پاپاراتزی ها به عکاسانی گفتی می شود  که افراد مشهور و سلبریتی ها را در هر کجا که می روند دنبال می کنند تا از آنها برای روزنامه ها و مجلات عکس بگیرند.

کلمه پاپاراتزی (paparazzi) از نام شخصی به نام پاپاراتزی که نقش تایپ روزنامه نگار را در یک فیلم ایتالیایی بازی می کند گرفته شده است.درحقیق پاپاراتزی یعنی خبرنگار یا گزارشگری که بدون اطلاع از زندگی خصوصی افراد تحقیق می کند و زوایای پنهان و اسرار آنها را فاش می کند و یک برنامه تلویزیونی می سازد.

پاپاراتزی چه کسانی هستند؟

این عبارت از دهه 60 میلادی و پس از نمایش فیلم زندگی شیرین ساخته فدریکو فلینی بر روی زبان ها افتاد. این فیلم کلاسیک، شخصیتی وجود داشت که با الهام از شخصیت عکاس واقعی به نام تازیو سکیارولی (1925-1998) باز سازی شده بود و کارگردان نام آن را پاپاراتزی نهاده بود. در آن زمان پاپاراتزی کلمه ای بود که در گویش های محلی ایتالیایی به معنای پشه های سمج و مزاحم به کار می رفت.

پاپاراتزی چیست؟ پاپاراتزی چه کسانی هستند؟
پاپاراتزی چیست؟ پاپاراتزی چه کسانی هستند؟

عکاسی پاپاراتزی که به فتوژورنالیسم افشاگرانه معروف است،عکاسان زیرکی هستند که درگرفتن عکسهای خبری از اشخاص معروف به طور مخفیانه مهارت دارند.

این عکاسان همیشه در کمین سیاستمداران، خوانندگان وافراد مشهور باقی می‌مانند تا از آنها عکس مخفیانه بگیرند. البته رعایت حریم شخصی در این نوع عکاسی لازم است. به طور مثال عکاس قصد ندارد وارد خانه کسی بدون اجازه شود وعکس بگیرد . اما اگر کسی پنجره را باز گذاشته بود وعکسی از او گرفته شد این دیگر مشکل همان فرد است.

پاپاراتزی ایرانی امین فردین

یکی از همین پاپاراتزی های مجازی ایرانی امین فردین می باشد.وی متواد 29 شهریور 1370 در شهر اهواز است و خبرنگار سابق صدا و سیما و عضو باشگاه خبر نگاران جوان بود که در بازه زمانی 88 تا 90 جوایز متعددی از جمله بهترین خبرنگار سال را دریافت کرده بود اما پس از مهاجرت ناگهانی خود به آلمان، وبسایت و صفحات اجتماعی متعددی را با تیترها و عناوین جذابی مانند «افشاگریﻫﺎی مستند» و «پشت پرده» طراحی ﻣﻰکند.

پاپاراتزی ایرانی امین فردین
پاپاراتزی ایرانی امین فردین
5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *