خواب سکسی (خواب جنسی) به چه معناست؟

خواب سکسی (خواب جنسی) به چه معناست؟
خواب سکسی (خواب جنسی) به چه معناست؟

در حالی که افراد زیادی در مورد خواب سکسی (خواب جنسی) صحبت نمی کنند، اما رویاهای جنسی بسیار رایج هستند.در واقع، نتایج یک نظرسنجی که در مجله Psychology & Sexuality منتشر شد، نشان داد که 2907 نفر در آلمان بین سنین 16 تا 92 سال گفتند که از هر 5 خواب، 1 خواب جنسی است.

ترزا چونگ ، نویسنده متخصص خواب و رویا که بیش از 25 سال در مورد این موضوع تحقیق کرده است، توضیح می دهد که خواب های جنسی نه تنها طبیعی هستند، بلکه سالم هستند.

چونگ توضیح می‌دهد: «رویاهای جنسی به کنجکاوی شما اجازه می‌دهد تا خود را به شکلی بی‌خطر بیان کند، اما به روشی امن که به هیچ‌کس صدمه نمی‌زند». «تنها زمان نگرانی این است که بیشتر شب‌ها رویاهای جنسی مکرر می‌بینید و همچنین به خیانت کردن و داشتن رابطه جنسی دائم در طول روز فکر می‌کنید. اگر چنین است، برای مشاوره به دنبال درمانگر خود باشید.»

در این مقاله، برخی از خواب های جنسی متداول و مطالعاتی را خواهید یافت که به بررسی معنای خواب های جنسی شما پرداخته اند.

رایج ترین خواب سکسی (خواب جنسی)

اگر رویاهای وابسته به عشق شهوانی دیده‌اید، احتمالاً از خود می‌پرسید که آیا رویاهایتان رایج هستند یا خیر. به احتمال زیاد، شما تنها نیستید زیرا بسیاری از افراد تمایل دارند رویاهای مشابهی ببینند. بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین رویاهای جنسی بیندازیم.

خیانت به شریک زندگی در خواب سکسی (خواب جنسی)

اگر تا به حال خواب دیده اید که در آن متوجه شده اید در حال خیانت به طرف مقابلتان هستید، نگران نباشید. این خواب در واقع بسیار رایج است و چه متاهل و چه مجرد ممکن است رخ دهد.

اگر این خواب را می بینید، این امکان وجود دارد که حسادت یا عدم صمیمیت با شریک زندگی خود داشته باشید.

شاید تعجب آور نباشد که در یک مطالعه رویایی دیگر، افرادی که از نظر حسادت عاشقانه نمرات بالاتری کسب کردند، رویاهای بیشتری دیدند که در آن شریک زندگی آنها به آنها خیانت می کرد.همچنین ممکن است مردان در جایی که به شریک زندگی خود خیانت می کنند رویاهای بیشتری ببینند.

مطالعه دیگری که بر روی 470 مرد و 575 زن انجام شد، که همگی در یک رابطه عاشقانه بودند، نشان داد که مردان بیشتر احتمال دارد که خواب شخصی غیر از شریک زندگی خود، به ویژه یک آشنا را گزارش کنند.

همچنین نشان داد که رضایت بیشتر از رابطه باعث می‌شود که افراد در روابط بیشتر در مورد شریک زندگی خود رویاپردازی کنند، و کسانی که در روابط کوتاه‌مدت با میزان رضایت پایین‌تر هستند، بیشتر احتمال دارد رویاهایی ببینند که یک شریک سابق را نشان می‌دهد.

رابطه جنسی با یک رئیس یا شخصیت اقتدار

به گفته بنیاد خواب، رویاهایی که در مورد داشتن رابطه جنسی با یک رئیس یا فردی مسئول است، می تواند به این معنی باشد که شما به دنبال تایید آنها هستید.اگر زمان زیادی را با آن شخص سپری می کنید، یا حتی اگر مجبور هستید زمان زیادی را صرف فکر کردن به آن شخص کنید، استرس ناشی از نیازهای او در شغل شما می تواند باعث شود که او ظاهر شود.

رویاهای همجنس گرا

چونگ توضیح می‌دهد که در حالی که رویاهای همجنس‌گرا می‌توانند باعث سردرگمی شوند، اگر به طور معمول مجذوب رابطه جنسی خود نباشید، اما کاملاً طبیعی هستند.

چونگ می گوید: «آنها بسیار رایج و کاملاً عادی هستند. “تعبیر در این است که زن یا مرد دیگری در خواب شما چه چیزی را برای شما نشان می دهد.”

چونگ توضیح می‌دهد که وقتی مردم چیزهایی را در خواب می‌بینند که برایشان غیرمعمول است، می‌تواند نشانه‌ای از تمرکز مغزشان بر ویژگی‌هایی باشد که آرزو می‌کنند خودشان آن‌ها را داشته باشند. چونگ می‌گوید: «عاشقان رویاها می‌توانند جنبه‌هایی از خودتان را نشان دهند که باید [در زندگی‌تان] ادغام کنید تا رشد کنید».

شرکای متعدد در خواب سکسی (خواب جنسی)

با توجه به آکادمی پزشکی خواب آمریکا، 5 نفر از هر دو جنس خواب های بیشتری را گزارش کردند که شامل چندین شریک به طور همزمان بود. چونگ از این مطالعه نیز استناد کرد و توضیح داد که این منطقه ای است که در آن کلیشه های جنسیتی می توانند وارد عمل شوند.

چونگ توضیح می‌دهد: «کلیشه‌های جنسیتی شاید به انتخاب همسر رویایی منتقل می‌شوند، با زنانی که تمایل دارند در مورد رابطه جنسی به شیوه‌ای صمیمی‌تر و شخصی‌تر رویا ببینند، به این معنی که عاشق رویاهای آنها به اندازه جنسیت رویایی مهم است. اما مردان تمایل دارند بیشتر بر روی جنسیت رویایی تمرکز کنند تا اینکه با چه کسی در خواب رابطه جنسی برقرار می کنند، بنابراین مردان بیشتر در مورد رابطه جنسی با غریبه ها یا چندین شریک زندگی می بینند.

همچنین اگر نگران این هستید که شریک زندگیتان رویاهایی در مورد داشتن رابطه جنسی با چندین شریک داشته باشد، این نکته خوبی است که به یاد داشته باشید. احتمالاً نشان دهنده این است که آنها بیشتر بر اجزای فیزیکی رویاها متمرکز هستند تا جنبه های شخصی.

رابطه جنسی با یک سابق

این نه تنها رایج است، بلکه معمولاً چیزی نیست که شما نگران آن باشید. به خصوص اگر در رابطه دیگری هستید، ذهن شما می تواند تجربیات مشابه گذشته را با هم جمع کند.

چونگ می‌گوید که رویاهای جنسی در مورد یک سابق ممکن است نشان دهد که شما از آن‌ها فاصله گرفته‌اید و آماده‌اید از درس‌هایی که از آن رابطه آموخته‌اید در رابطه جدیدتان استفاده کنید.

در حالی که او همچنین تأکید می کند که رویاهای داشتن رابطه جنسی با یک فرد سابق لزوماً ربطی به رابطه فعلی شما ندارد، اگر ثابت باشد ممکن است ارزش بررسی آن را داشته باشد.

چونگ می‌گوید: «این می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که چیزی در رابطه فعلی شما کم است، اما ممکن است به سادگی این باشد که شما زمان کافی با کیفیت شخصی را با هم نمی‌گذرانید و نیازهای صمیمیت‌تان برآورده نمی‌شود». این رویا همچنین می‌تواند ربطی به روابط نداشته باشد و چیزی را در دیگر بخش‌های زندگی شما گم کرده باشد، شاید یک حس ماجراجویی.

نظریه های رویا

نظریه‌های رویا مهم هستند زیرا آنها تحقیقاتی را منعکس می‌کنند که هدف آن تعیین اینکه آیا رویاها ارتباطی با مسائل زندگی واقعی دارند یا خیر. اساساً، آنها امیدوارند به مردم کمک کنند تا درک کنند که چرا ممکن است همان موضوعات تکرار شونده را در رویاهای خود داشته باشند، و این مضامین می تواند در مورد زندگی آنها به آنها بگوید.

نظریه تداوم

نظریه تداوم نشان می دهد که طرز فکر و عمل افراد در رویاها ادامه رفتار آنها در زندگی واقعی است. این موضوع در مورد برخی از مضامین رایج و چهره های آشنا از زندگی بیداری افراد نیز صادق است.

اساساً، همه این چیزهای آشنا زمانی که مردم خواب می بینند ظاهر می شوند. حتی یک مطالعه نشان داد که نحوه واکنش مردم به یک رویداد در خواب با نحوه واکنش آنها به آن رویداد در صورت وقوع در زندگی واقعی همخوانی دارد.

این نظریه همچنین می گوید که حتی اگر وقایع در رویا دور از ذهن یا غیر واقعی باشند، واکنش بیننده رویا با آنچه در زندگی واقعی هستند مطابقت دارد.

نظریه عدم تداوم

این زمانی است که رویاها کمی دیوانه کننده تر می شوند. نظریه عدم تداوم 5 اگر رویاهای شما شروع به نشان دادن افراد تخیلی کنند یا خطوط زمانی زندگی شما به نحوی در هم آمیخته شود، وارد عمل می شود.

نمونه ای از خوابی که این نظریه را نشان می دهد این است که فردی در خواب ببیند که با کسی (مثلاً رئیسش) رابطه جنسی داشته باشد که هرگز در زندگی واقعی با او رابطه جنسی نداشته باشد، چه به دلیل عدم جذابیت یا ناتوانی (مانند با یک شخص معروف).

برخی از کارشناسان بر این باورند که عدم تداوم راهی برای مغز ما برای تثبیت خاطرات با ادغام خاطرات قدیمی با خاطرات جدید است تا به راحتی در دسترس باشد.

دیگران فکر می کنند که این نوع رویاها می تواند به افراد کمک کند تا در مورد الگوهای کارهایی که به طور مداوم در زندگی واقعی انجام می دهند، ارتباط های بالقوه مهمی ایجاد کنند.

به عبارت دیگر، اگر از نحوه پاسخ دادن به چیزی در زندگی واقعی ناامید شده‌اید و متوجه می‌شوید که دائماً در مورد آن رویا می‌بینید، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که باید در زندگی روزمره خود روی آن کار کنید.

چرا این نظریه ها اهمیت دارند؟

روانشناسان فکر می کنند که هر دوی این نظریه ها نقش مهمی در سلامت روان ما دارند. آنها ارتباط شناختی و قطع ارتباط بین رویاهای ما و زندگی واقعی را نشان می دهند.

توجه به این نکته مهم است که هیچ یک از این تئوری های رویا بیان نمی کند که رویاهای شما بازتاب دقیقی از خواسته های شما هستند. در واقع، آنها فقط می توانند بازتابی از سطح استرس شما یا نیاز مغز شما به خلاقیت باشند.

رویاها و استرس

ممکن است متوجه شده باشید که اگر استرس دارید، رویاهای شما ممکن است کمی به بیرون برسند. این در یک مطالعه که دانشجویان کالج را در روزهای منتهی به امتحانات نهایی آنها دنبال می کرد، تأیید شد.

این مطالعه نشان داد که استرس عاطفی یکی از دلایل رایج رویاهای مکرر و مکرر است. در واقع حتی نشان داد که دانش‌آموزان در روزهای منتهی به امتحانات نهایی بیشتر از روزهای بعد رویا می‌بینند. این قطعاً نشان می‌دهد که موارد استرس می‌تواند روی رویای ما تأثیر بگذارد.

نتیجه گیری در مورد دیدن خواب سکسی (خواب جنسی)

در حالی که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، سعی کنید اجازه ندهید رویاهای شما منبع دیگری از استرس در زندگی شما شود. در حالی که رویاهای شما ممکن است گاهی تمایل به موقعیت‌های خارج از چارچوب را نشان دهد، اغلب اوقات رویاها فقط روشی هستند که مغز شما را از بین می‌برد و جای نگرانی نیست.

3.6/5 - (5 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *