درس و مدرسهسبک زندگی

انشا در مورد گفتگوی مادر و فرزند – کلاس ششم

همه ما گاهی اوقات نیاز داریم با یک نفر درد و دل کنیم. با کسی که بدون قضاوت های نا به جا پای صحبت مان بنشیند و دلسوزمان باشد.

چه کسی بهتر از مادر می تواند هر لحظه بدون منت آغوش خود را برایمان باز کند و به حرف هایمان گوش دهد؟ چه کسی بهتر از مادر می تواند با توصیه ها و راهنمایی هایش راه درست را به ما نشان دهد و اجازه ندهد به بی راهه کشیده شویم؟

بهترین دوست هرکسی مادر اوست. این مادر است که بدون سو استفاده راز های ما را در سینه خود نگه می دارد و مورد اعتماد ترین فرد زندگی ماست. ما بدون این که از فاش شدن رازمان ترسی داشته باشیم یا نگران مورد قضاوت قرار گرفتن و خشم مادرمان شویم می توانیم با او حرف بزنیم و گره کار هایمان را به دست او باز کنیم.

مادر یک محبت بی پایان است و حرف هایش مانند نت های موسیقی بر جان های ما طنین می نوازند. مادر هیچ گاه بد فرزندش را نمی خواهد و کاری نمی کند که فرزندش از اینکه به او اعتماد کرده پشیمان شود.

گاهی اوقات از ترس این که مادرمان ممکن است عصبانی شود یا ما را سرزنش کند خیلی چیز ها را به او نمی گوییم اما این اشتباه ترین کار ممکن است چون مادر خوب می داند در هر لحظه چه واکنشی نشان دهد که به صلاح ما باشد.

او می داند که در دل ما چه می گذرد. تنها کسی که در این دنیا ما را بهتر و بیشتر از خودمان می شناسد مادرمان است پس بهترین کسی است که می تواند با حرف هایش راهنمای ما باشد و سنگ صبوری باشد برای حرف هایمان.

مادر هیچ گاه کاری  نمی کند که به ضرر فرزندش تمام شود یا حرفی نمی زند که دل فرزندش را بشکند. گویی او مامور شده است که مواظب دل های ما باشد و زخم هایمان را التیام بخشد. او می داند در هر لحظه چه چیز می تواند فرزندش را خوشحال کند و چه حرف هایی را برای بهتر کردن حال او بزند.

گفتگو با مادر یک موهبت است. صحبت کردن با او همچون آبی خنک آتش دلمان را خاموش می کند و راه درست را نشانمان می دهد.

مادر نعمت بزرگی است که همچون نوری بر زندگی هایمان می تابد و قلبمان را روشن نگه می دارد پس هیچ گاه از صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف با او امتناع نکنیم و هر لحظه او را بهترین و نزدیک ترین دوست خود بدانیم.

انشاهای پیشنهاد شده دیگر

انشا در مورد حس و حال شنیدن صدای باران – کلاس هشتم

انشا در مورد طراوت باران در یک جنگل

انشا در مورد عشق مادر به فرزند – کلاس ششم

انشا در مورد مادر برای کلاس سوم ابتدایی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *