کبوتر از چی بدش میاد (چه بو یا رنگی کبوتر را میترساند یا فراری می دهد)

کبوتر از چی بدش میاد (چه بو یا رنگی کبوتر را میترساند یا فراری می دهد)

در این پست به شما خواهیم گفت که کبوتر از چه چیزهایی بدش می آید؟ چه رنگ هایی را دوست ندارد و از چه بویی متنفر است.

کبوتر ها در عین حال که زیبا هستند دردسر های زیادی دارند، کبوتر ها مدفوع و پر زیادی از خود باقی می گذارند و باعث می شود که بوی بد در اطراف خانه ایجاد شود. در حقیقت کبوتر ها حس بویایی قوی دارند که از آن برای سفر کردن استفاده می کنند. راه های زیادی برای دفع کبوتر ها وجود دارد آن ها به دلیل داشتن پیاز های بویایی حس بویایی قوی و خوبی دارند آن ها با استفاده از حس بویایی خود راه خانه خود را پیدا می کنند. پس اگر می خواهید کبوتر ها از حیاط و اطراف خانه خود دور کنید در ادامه این مطلب ما به شما توضیح داده ایم که کبوتر از چی بدش می آید و شما می توانید با استفاده از نکات و مواردی که ذکر کرده ایم به عنوان راه کار استفاده کنید.

کبوتر از چه چیزی بدش میاید

کبوترها رنگ سفید را دوست ندارند برای دور کردن و فراری دادن کبوتر می تواند از رنگ سفید استفاده کنید. همچنین نوارهای فلزی که نور آفتاب را منعکس می کنند برای کبوترها خوشایند نیستند و آن ها را می ترسانند. کبوترها از مترسک و عروسک های ترسناک هم میترسند و شما میتوانید از آن ها برای دور کردن کبوتر از محل زندگی خود استفاده کنید. علاوه بر این ها در ادامه خواهیم گفت کبوتر از چه بویی بدش می آید.

1. دارچین

دارچین یکی از مواردی است که کبوتر ها از بوی آن متنفرند. زیرا بوی دارچین باعث تحریک سینوس کبوتر می شود و به همین دلیل کبوتر را دور نگه می دارد اگر شما می خواهید که کبوتر ها را از خانه خود را نگه دارید می توانید پودر دارچین را یا آب ترکیب کنید و داخل بطری اسپری بریزید و در جاهایی که محل رفت آمد کبوتر ها می باشد اسپری کنید.

2. فلفل

یکی دیگر از گزینه هایی که کبوتر ها از بوی آن متنفرند بوی فلفل تند، چیلی و سس تند می باشد. بوی تند برای کبوتر ها زیاد جالب نمی باشد شما می توانید فلفل را خرد کرده و در قسمت هایی که کبوتر ها جمع می شوند قرار دهید این کار را به طور مداوم تکرار کنید.

همچنین می توانید سس تند را با کمی آب مخلوط کرده و داخل بطری اسپری بریزید و از این مایع در قسمت های مختلف حیاط بپاشید.

3. سرکه

سرکه کاربرد های زیادی در خانه دارد و در بیشتر خانه ها موجود است. مردم از سرکه برای اهداف زیادی استفاده می کنند، بنابراین داشتن آن در خانه بسیار مفید است. سرکه نه تنها برای تمیز کردن سطوح کاربرد دارد بلکه به خاطر بوی تندی که دارد برای دفع کبوتر ها هم استفاده می شود.

بوی سرکه حس بویایی کبوتر ها را مختل می کند. سرکه یکی از مواردی است که می توانید بدون این که صدمه ای به کبوتر ها وارد کنید برای دور کردن آن ها استفاده کنید. شما می توانید هم از سرکه سفید و هم از سرکه سیب استفاده کنید اما سرکه سفید نسبت به سرکه های دیگر بوی تند تری دارد.

4. عطر، ادکلن، اسپری مو و …..

یکی دیگر از مواردی که کبوتر را از شما و خانه تان دور می کند انواع اسپری، ادکلن و عطر ها در رایحه های مختلف است زیرا بوی این مواردی که گفته شد به کبوتر ها اخطار می دهد که انسان ها در این نزدیکی هستند.

شما می توانید این موارد را در جاهای که کبوتر ها رفت آمد می کنند اسپری کنید این نکتهن را به یاد داشته باشید که بوی این اسپری ها بعد از مدتی از بین میرود و باید بعد از مدتی دوباره استفاده کنید.

5. اسانس نعنا

نعناع یک گیاه دور کننده حشرات است، کبوتر ها بوی اسانس نعنا را دوست ندارند اگر اسانس نعنا در دسترس دارید می توانید آن را در نزدیکی پنجره ها بریزید و بدین صورت از کبوتر ها خلاص می شوید.

اسانس نعنا هم مانند انواع اسپرس ها برای مدت کمی ماندگاری دارند شما می توانید از رایحه های دیگر که برای دفع پرندگان استفاده می شود استفاده کنید. راه حل دیگری که وجود دارد این است که اسانس نعنا را با آب ترکیب کنید و در نزدیکی پنجره ها و جاهای دیگر اسپری کنید.

6. سیر و پیاز

سیر و پیاز از سبزیجاتی هستند که بوی قوی دارند و برای دور نگه داشتن کبوتر ها کاربرد دارد زیرا کبوتر ها بوی سیر و پیاز را دوست ندارند.

همان طور که در مقاله مارمولک از چی بدش می آید توضیح دادیم می توانید همان کار را برای کبوتر ها استفاده کنید بدین صورت که سیر و پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید و در محل رفت آمد کبوتر ها قرار دهید و کبوتر ها بویی شبیه بوی خود احساس می کنند و دور می شوند.

7. فلفل سیاه

فلفل سیاه از مواردی است که کبوتر ها از بو و طعم تند آن متنفرند. برای این که کارکرد موثر و بهتری داشته باشد می توانید پودر فلفل سیاه را در قسمت هایی که بیشتر کبوتر ها در آن جا هستند و کنار هم جمع می شوند بپاشید. وقتی که آن ها به آن محل رسیدند بوی فلفل را احساس می کنند و از آن محل دور می شوند.

تعدادی ادویه وجود دارد که می توانید برای دفع کبوتر ها استفاده کنید انواع فلفل و زیره بوهای تندی دارند بر حس بویایی کبوتر ها تاثیر منفی می گذارد.

این ادویه ها را هم مانند ادویه هایی که ذکر کرده ایم استفاده کنید می توانید آن ها را با آب ترکیب کنید و داخل بطری اسپری آب بریزید و در اطراف آب اسپری کنید همچنین می توانید پودر این ادویه ها را در مکان های مورد نیاز بپاشید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *