هزینه ایمپلنت فوری یا یکروزه ( + نحوه محاسبه )

هزینه ایمپلنت فوری
هزینه ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری یکی از انواع ایمپلنت می باشد که به وسیله آن طول درمان ایمپلنت را می توان در کمتر از یک ماه به مرحله نهایی رساند. در این مقاله قصد داریم درباره هزینه ایمپلنت فوری به عوامل و شرایط آن را بررسی کنیم.

هزینه ایمپلنت فوری

نحوه محاسبه قیمت ایمپلنت فوری

هزینه ایمپلنت فوری دندان به شرایط انجام آن وابستگی دارد. اینکه شما به چه دندانپزشکی برای انجام ایمپلنت فوری مراجعه نمایید در محاسبه هزینه تاثیر زیادی دارد. همچنین امکانات موجود در کلینیک دیگر عاملی است که می‌تواند هزینه ایمپلنت را متفاوت کند. مورد دیگری که می‌تواند هزینه ایمپلنت را برای شما تغییر دهد روشی است که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبیعتاً هرچه روش‌های مدرن‌تر برای این کار مورد استفاده قرار بگیرند، هزینه ایمپلنت بیشتر خواهد شد. روش‌های مدرن قطعات و مهارت بیشتری نیاز دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت دندان فوری، دیجیتال و کامل می توانید از صفحه ( https://markazimplant.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa/ ) دیدن فرمایید.

چه عواملی در محاسبه هزینه ایمپلنت فوری تاثیر گذار هستند؟

هزینه ایمپلنت فوری دندان همانگونه که گفتیم به عوامل مختلفی وابسته است. عواملی که در محاسبه هزینه ایمپلنت اثر می‌گذارند را با هم بررسی می‌کنیم:

کشیدن دندان

برخی افرادی که برای ایمپلنت فوری دندان اقدام می‌کنند ابتدا باید دندان آسیب دیده را بکشند. طبیعتاً این موضوع هزینه‌ای برای آنها به همراه خواهد داشت اما افرادی که دندان آسیب دیده ندارند نیازی به پرداخت هزینه کشیدن دندان نخواهند داشت.

مواد اولیه

اینکه چه مواد اولیه‌ای برای تولید ایمپلنت استفاده شده باشد در کاهش یا افزایش هزینه آن موثر خواهد بود. معمولاً ریشه ایمپلنت‌ها را از آلیاژ تیتانیوم تولید می‌کنند و روکش آن از جنس سرامیک ساخته می‌شود.

تولید کننده

ایمپلنت‌های متعددی در سراسر جهان توسط برندهای گوناگون طراحی و تولید می‌شوند.طبیعتاً اینکه دندانپزشک شما ایمپلنت کدام کشور و کدام برند را مورد استفاده قرار دهد در هزینه نهایی موثر خواهد بود.

تعداد ایمپلنت‌ها

هزینه ایمپلنت فوری دندان به تعداد ایمپلنت‌هایی که باید مورد استفاده قرار بگیرند هم بستگی دارد. همچنین مواردی مثل تعداد مراحل کاشت دندان و مدت زمان لازم برای کاشت ممکن است در تعیین قیمت ایمپلنت موثر باشند.

بهداشت دهان و دندان

یکی دیگر از عواملی که در هزین هبه آن توجه می‌شود سلامت دهان و دندان بیمار است. اگر مشکلاتی مثل بیماری لثه یا عفونت دندان وجود داشته باشد، کار دندانپزشک سخت‌تر می‌شود و او باید جراحی لثه هم انجام دهد. چنین چیزی باعث می‌شود قیمت نهایی ایمپلنت دندان برای بیمار بیشتر شود.

تخصص دندانپزشک چقدر در هزینه ایمپلنت تفاوت ایجاد می‌کند؟

تخصص دندانپزشک از جمله مواردی است که می‌تواند هزینه ایمپلنت فوری را تغییر دهد. هرچه دندانپزشک تخصص، مهارت و تجربه بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتری برای انجام ایمپلنت مطالبه می‌کند. البته طبیعتاً کسی که تخصص و تجربه بیشتری داشته باشد احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت فوری را بالاتر هم می‌برد. به عبارتی می‌توان گفت سپردن کاشت ایمپلنت فوری به یک دندانپزشک متخصص با وجود اینکه هزینه را بالاتر می‌برد کاملاً منطقی است. چنین دندانپزشکی وظیفه خود را به خوبی می‌داند و کاشت ایمپلنت را به بهترین شکل برای شما انجام خواهد داد.

قطعات در هزینه ایمپلنت فوری چه تاثیری می‌گذارند؟

قطعات مختلفی در یک فرآیند ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبیعتاً این قطعات در هزینه ایمپلنت فوری تاثیر بسیار زیادی دارند. با قطعات تاثیرگذار در هزینه ایمپلنت بیشتر آشنا خواهیم شد:

قطعات در هزینه ایمپلنت فوری چه تاثیری می‌گذارند؟

فیکسچر

یکی از مهمترین قطعاتی که در ایمپلنت فوری از آن بهره برده می‌شود فیکسچر است که معمولاً جنس آن از آلیاژ تیتانیوم می‌باشد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود هزینه ایمپلنت در مقایسه با دیگر روش‌های جایگزینی دندان بیشتر باشد استفاده از فیکسچر در آن است. هرچه فیکسچری که در ایمپلنت فوری مورد استفاده قرار می‌گیرد مدرن‌تر و پیشرفته‌تر باشد طبیعتاً هزینه را برای شما بالاتر هم خواهد برد.

اباتمنت

یکی از قطعات مهم در ایمپلنت که به عنوان قطعه واسط بین فیکسچر و روکش شناخته می‌شود، اباتمنت نام دارد.اباتمنت در طراحی‌ها و انواع گوناگونی تولید می‌گردد و بر اساس شرایط بیمار، دندانپزشک تشخیص می‌دهد که چه نوع از این محصول را استفاده کند. طبیعتاً هرچه کیفیت اباتمنت بهتر باشد هزینه ایمپلنت فوری دندان شما افزایش پیدا خواهد کرد.

روکش

شاید روکش تنها فرآیندی باشد که دندانپزشکان در بسیاری از کارهای خود باید از آن استفاده کنند.روکشی که برای ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد چندین نوع است. به عنوان نمونه روکش‌های pfm پایین‌ترین قیمت را در دندانپزشکی دارند و هزینه ایمپلنت دندان را برای شما تا حد زیادی کاهش می‌دهند. در مقابل این محصولات، روکش‌های سرامیکی هم وجود دارند که به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب قیمت آنها بالاتر است و هزینه را افزایش می‌دهند.

پیوند استخوان چیست و چگونه بر هزینه ایمپلنت تاثیر می‌گذارد؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است هزینه ایمپلنت فوری را برای شما افزایش دهد، تحلیل رفتن استخوان سینوس اطراف بینی است. این مشکل معمولاً برای افرادی به وجود می‌آید که چندین سال پیش دندان‌های آسیاب آنها کشیده شده یا از بین رفته است. در چنین شرایطی دندانپزشک ابتدا باید استخوان را تقویت کند چرا که احتمال آسیب دیدگی آن در هنگام انجام فرایند ایمپلنت وجود دارد. استخوان آسیب دیده می‌تواند کاشت ایمپلنت شما را با شکست مواجه کند و تمام هزینه‌های شما را از بین ببرد. افرادی که چنین وضعیتی دارند قبل از انجام ایمپلنت ابتدا باید از پودر یا گراف استخوانی برای تقویت استخوان‌های خودشان کمک بگیرند. طبیعتاً خرید این پودرها و استفاده از آنها هزینه‌هایی دارد که باعث می‌شود هزینه فرایند ایمپلنت فوری بیشتر شود.

در چه شهری هزینه ایمپلنت فوری مناسب‌تر است؟

اینکه شما کدام شهر را برای کاشت ایمپلنت انتخاب کنید در هزینه ایمپلنت فوری تاثیر زیادی دارد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که کاشت ایمپلنت فقط در شهرهایی مثل تهران انجام می‌شود. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از شهرهای کوچک هم متخصصینی در این زمینه دارند و کاشت ایمپلنت توسط آنها هم انجام می‌شود. نکته جالب این است که معمولاً هزینه کاشت ایمپلنت فوری در شهرستان‌ها کمتر از کلان شهرها است. در حقیقت اگر شما بخواهید ایمپلنت را در یک شهر کوچک انجام دهید احتمالاً هزینه کمتری بابت آن پرداخت خواهید کرد.

در چه شهری هزینه ایمپلنت فوری مناسب‌تر است؟

با این حال ممکن است در شهر تهران برای کاشت همان ایمپلنت مجبور باشید چند برابر بیشتر هزینه کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که متخصصینی در تهران فعالیت دارند که معمولاً از مهارت، تخصص و تجربه بیشتری برخوردار می‌باشند. ایمپلنتی که آنها می‌کارند تضمین شده‌تر است و احتمالاً در آینده شما را با مشکلی مواجه نخواهد کرد. ضمناً به این مورد هم توجه داشته باشید که تامین ابزار و قطعات مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت در تهران سریعتر انجام می‌شود اما ممکن است کاشت ایمپلنت در شهرستان‌ها به دلیل عدم وجود فقط یک قطعه با مشکل مواجه شود.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *