معرفی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و هاستل‌های مقرون به صرفه

معرفی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و هاستل‌های مقرون به صرفه
معرفی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و هاستل‌های مقرون به صرفه

معرفی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و هاستل‌های مقرون به صرفه

جزیره قشم، جزء محدود نقاطی از کشور است که در تمامی فصل‌های سال می‌توان به آن سفر کرد. چون آب و هوای این جزیره در بیشتر روز‌ها، گرم و آفتابی است. اما جدا از انتخاب مقصد، بحث مدیریت هزینه‌های سفر است که باید از قبل در نظر بگیرید. البته بخشی از این هزینه‌ها مانند خرید بلیط مشهد قشم، ضروری هستند. چون قرارگیری این جزیره در جنوبی‌ترین قسمت از کشور، شما را مجبور به استفاده از قطار یا هواپیما خواهد کرد. اما یک سری موارد دیگر مانند انتخاب اقامتگاه در قشم، قابل تغییر هستند. چون حتماً لازم نیست تا در سفر به قشم، اتاق یک هتل پنج ستاره را رزرو کنید. چون قشم اقامتگاه‌های بومگردی و هاستل‌های مقرون به صرفه زیادی دارد که در این مطلب تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و هاستل‌های مقرون به صرفه

معرفی هاستل و اقامتگاه‌های بومگردی در قشم

اقامتگاه‌های بوم‌گردی، نوعی اقامتگاه هستند که در دل طبیعت و بافت‌های روستایی و تاریخی قرار دارند و با هدف حفظ و احیای فرهنگ و طبیعت بومی، اقامتی متفاوت و خاطره‌انگیز را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

اقامت در این اقامتگاه‌ها، تجربه‌ای منحصر به فرد و متفاوت از اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی را به شما می‌دهد. در اینجا شما می‌توانید با فرهنگ و آداب و رسوم محلی آشنا شوید، غذاهای محلی را امتحان کنید، در فعالیت‌های روزمره مردم محلی مشارکت کنید و از زیبایی‌های طبیعت بومی لذت ببرید.

۱ – کلودنگ دهخدا

یکی از اقامتگاه‌های بومگردی معروف در جزیره قشم، کلودنگ دهخدا است. اقامتگاه دارای ۸ اتاق مختلف با دکوراسیون سنتی و مدرن است. در قسمتی از حیاط این بومگردی، تخت و امکانات استراحت برای مسافران وجود دارد. قرارگیری این اقامتگاه در روستای دهخدا، باعث انتخاب چنین نامی شده ست. این مکان در سال ۱۳۸۰ و با یک معماری سنتی ساخته شده است.

برای حفظ فضای بومگردی، اتاق‌ها فاقد حمام، تختخواب و سرویس بهداشتی بوده و این امکانات به صورت عمومی در محوطه وجود دارد. شترسواری، موسیقی زنده محلی، قایق سواری و امکان سرو غذا‌های محلی از امکانات این مجموعه بومگردی هستند. برای طی کردن فاصله ۶۰ کیلومتری ایت اقامتگاه تا خود قشم، می‌توان از تاکسی سرویس‌های شبانه روزی استفاده کرد.

۲ – جالبوت

در مرکز شهر ساحلی سوزا، یک هاستل دنج و آرام بخش به نام جالبوت وجود دارد. قبل از معرفی بیشتر این مکان، باید گفت که هاستل‌ها نوعی اقامتگاه هستند که در اتاق‌های آن چندین تختخواب وجود دارد. یعنی اتاقی بزرگ با تختخواب‌های متعدد که به صورت اشتراکی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

ویژگی جذاب در خصوص این هاستل، نزدیکی آن به جزیره ناز، جنگل حرا و جزیره هنگام است که هر کدام جزء جاذبه‌های گردشگری معروف در قشم هستند. تمیزی اتاق‌ها و مناسب بودن هزینه اقامت در این هاستل، باعث شده تا بیشتر مسافران اقامت در چنین مکانی را به رزرو اتاق در هتل‌های مجلل ترجیح دهند.

۳ – لرد سوزا

اگر قصد بازدید از جزیره ناز قشم را داشته و به دنبال اقامتگاهی ارزان در نزدیکی این جاذبه گردشگری هستید، لرد سوزا می‌تواند گزینه مناسبی باشد. لرد سوزا در اصل نام خانه‌ای قدیمی است که از سال ۱۳۹۳ تبدیل به اقامتگاه بومگردی برای مسافران قشم شده است. این مجموعه سنتی شامل ۹ اتاق بوده و بیشتر اتاق‌های آن فاقد سرویس بهداشتی، حمام و تلویزیون اختصاصی هستند. چون این امکانات به صورت عمومی و اشتراکی در اقامتگاه وجود دارد. وای فای رایگان، امکان دوچرخه سواری و تهویه مطبوع در اتاق‌ها از دیگر امکانات موجود در بومگردی لرد سوز هستند.

۴ – هاستل‌امینی

در فاصله ۷۰ کیلومتری از شهر قشم و در روستای طبل، هاستلی به نام‌امینی وجود دارد. این هاستل در جزیره دلفین‌ها قرار گرفته و بیشتر از ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد. مجموعه هاستل شامل ۳ حیاط است که یکی از آن‌ها ۱۴ اتاق و در دو حیاط دیگر مجموعه ۶ اتاق وجود دارد. در این مجموعه خبری از سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی نبوده و این امکانات به صورت عمومی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

اما در عوض فضایی صمیمی و سنتی دارد که با سرو غذا‌های محلی می‌توانید سفر شما را کامل کند. ارزان بودن هزینه اقامت، از اصلی‌ترین دلایل انتخاب هاستل‌امینی است. شما هم می‌توانید در عوض رزرو اتاق در هتل‌های مجلل، چنین هاستلی را برای اقامت انتخاب کرده و مابه التفاوت آن را برای خرید بلیط هواپیما مشهد قشم خرج کنید. چون خستگی سفر با هواپیما کمتر بوده و زمان بیشتری برای خوشگذرانی در جزیره قشم خواهید داشت.

۵ – هتل سه ستاره سما

برای مسافرانی که به دنبال اقامت در هتل هستند، هتل سما یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. حتی اگر سفر شما در فصل پاییز باشد، امکان استفاده از تخفیف‌های ۷۰ درصدی برای رزرو اتاق‌های این هتل وجود دارد. هتل در یکی از آرام‌ترین نقاط جزیره قرار داشته و به خاطر قیمت مناسبش، بسیار پرطرفدار است. مثلاً قیمت اتاق دو تخته آن برای یک نفر با اعمال تخفیف، ۳۰۰ هزار تومان است. برای بازدید حضوری از این هتل باید به بلوار ولیعصر، چهار راه رسالت و مقابل خیابان دانش در قشم مراجعه کنید.

معرفی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و هاستل‌های مقرون به صرفه

۶ – هتل آپارتمان پلاس قشم

هتل آپارتمان‌ها بیشتر مناسب مسافرانی است که به صورت خانوادگی عازم قشم شده‌اند. هتل آپارتمان پلاس جزء اقامتگاه‌های ارزان قیمت قشم در نزدیکی بازار سنتی آن است. حتی این هتل فاصله چندانی با قلعه پرتغالی‌ها نداشته و با کمترین هزینه می‌توانید خود را به این مکان‌های گردشگری برسانید. انواع مختلفی از اتاق‌های دو تخته، چهار تخته و سوئیت‌های چهار و پنج نفره در این هتل آپارتمان وجود دارد که مناسب سفر‌های دوستانه و خانوادگی است. اگر به دنبال تخفیف بیشتر بر روی قیمت اتاق‌های این هتل ارزان هستید، باید آن را برای دو الی چهار شب رزرو کنید.

۷ – هتل بهشت

اگر به دنبال هتلی ارزان قیمت با پارکینگ و نزدیک به بازار بین‌المللی ستاره هستید، هتل بهشت بهترین گزینه است. این هتل ۱۰۶ واحد اقامتی همکف با اتاق‌های تمیز دارد. البته قیمت اتاق‌های این مجموعه از یک میلیون و هشتصد هزار تومان شروع می‌شود. ولی اگر در فصل پاییز و روز‌های خلوت سال به قشم بروید، به ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. البته این قیمت برای یک اتاق یک تخته به همراه هزینه صبحانه است. هتل بهشت در چهارراه پردیس، خیابان فلسطین و مقابل استادیوم تختی قرار دارد.

کلام آخر

شاید سفر به قشم و دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر از نزدیک، برای بسیاری از مردم آرزو باشد. چون همگی بر این باورند که سفر به قشم هزینه‌های زیادی دارد. اما اینگونه نیست و با مدیریت هزینه‌ها، شما هم می‌توانید چنین سفر جذابی را تجربه کنید. چون قرار نیست که حتماً اقامتگاه شما در هتلی چند ستاره باشد. بلکه می‌توان اتاقی در هاستل یا اقامتگاه‌های بومگردی جزیره انتخاب کنید. یا هتلی ارزان قیمت پیدا کرده و شب را در آنجا بگذرانید. مابقی پول را هم برای خرید بلیط مشهد قشم کنار بگذارید تا طولانی بودن مسیر شما را اذیت نکند. البته برای کاهش هزینه‌ها باید سفر خود را به اوایل پاییز موکول کرده و از درصد‌های تخفیفی که سایت فلای تودی اعلام می‌کند، استفاده کنید.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *