راهنمای خرید آسیاب قهوه + 5 مدل بهترین آسیاب قهوه

راهنمای خرید آسیاب قهوه + 5 مدل بهترین آسیاب قهوه
راهنمای خرید آسیاب قهوه + 5 مدل بهترین آسیاب قهوه

در این پست از مجله روز راهنمای خرید آسیاب قهوه را بصورت کامل آماده کردیم.اگر می خواهید آسیاب قهوه خرید کنید تا آخرین این پست همراه ما باشید.یکی از مواردی که ما همیشه تاکید می کنیم این است که کنار دستگاه قهوه سازتان چه قهوه‌ای دمی،چه قهوه اسپرسو ساز و هر قهوه‌ای که می‌خواید آماده کنید داشتن یک آسیاب به بهبود کیفیت قهوه بسیار کمک می کند.

چه آسیاب قهوه ای بخریم؟

امروز قرار است در این پست با همدیگر جواب سوال چه آسیاب قهوه ای بخریم را مرور کنیم و به پرسش‌هایی که شما همیشه در مورد آسیاب داشتید هم پاسخ بدیم.

انواع آسیاب قهوه

در حال حاضر آسیاب‌هایی که در بازار موجود هستند به دو دسته‌ی کلی Burr و Blade تقسیم می شوند. در قسمت اول این پست به بررسی آسیاب های Blade می پردازیم و بعد از بررسی کامل آن به بررسی آسیاب های Burr به همراه مزایا و معایب خواهیم پرداخت.

انواع آسیاب قهوه
انواع آسیاب قهوه

بررسی آسیاب های Blade

آسیاب های Blade آسیاب هایی هستند که مثل بلندر هستند.برای مثال شما یک پارچ بلندر در نظر بگیرید و داخل آن پشت مشت پسته و یا گردو بریزید.با برخورد این گردوها به تیغ های آسیاب باعث می شود این گردوها دائما ریز و ریزتر شود. همین اتفاق متعاقبا برای قهوه‌ها هم می افتد. در واقع وقتی شما دانه‌های قهوه را که درست و آماده شده است داخل یک آسیاب Blade میندازید از برخورد تیغه‌ی آسیاب با قهوه ریز و ریزتر می شود و شما می‌تونید از آن استفاده کنید.یک سری مسایلی در  استفاده کردن از آسیاب‌های Blade وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

یک موضوع خیلی مهم که در آسیاب‌های Blade باید توجه کرد این است که ما دقت خاصی را نمی‌تونیم لحاظ بکنیم.به عنوان مثال ما برای درست کردن قهوه فرانسه به یک درجه‌ای از آسیاب احتیاج داریم. برای درست کردن قهوه اسپرسو به درجه‌هایی با سختی‌های متفاوت و برای قهوه ترک به درجه سختی های متفاوت نیاز داریم.

بررسی آسیاب های Blade
بررسی آسیاب های Blade

ما از آسیاب‌های Blade نمی‌توانیم انتظار یک سابه‌ای با درجه‌های متفاوت داشته باشیم.شاید یک عده‌ای با خودشان شاید فکر کنند اگر قرار باشد ما آسیاب درشت بگیریم کمتر پرس و بلند می‌کنیم تا بتوانیم آسیاب درشت داشته باشیم.در این مورد باید به یک نکته‌ی خیلی مهم توجه داشته باشید. یکی دیگر از نقص‌هایی که در مورد آسیاب Blade وجود دارد این است که قهوه‌های ما را در واقع دانه‌های قهوه‌ای ما را به صورت یک دست پودر نمی‌کند و این یک عاملی که باعث خراب شدن قهوه‌ای ما می شود. اگر که مقایسه کنیم سابه ای که با استفاده از این آسیاب Blade تیغه‌ای آماده شده و همین‌طور قهوه‌ای که با یک آسیاب Burr سابه شده را مقایسه کنیم ، می‌بینیم که چقدر آسیاب Burr یک دست به ما سابه داده ولی آسیاب Blade اینطور نیست.پس بازم تاکید می‌کنم نمی‌توانیم درجه‌ی آسیاب بالا یا پایین از آسیاب‌های تیغه ای داشته باشیم.

مورد دیگه‌ای که باعث  می شود ما وقتی داریم از آسیاب‌های تیغه‌ای استفاده می‌کنیم کیفیت مناسبی را دریافت نکنیم این است که به واسطه‌ی برخورد این تیغه با دانه‌های قهوه که این دائما تکرار می شود یک اصطکاک ایجاد می شود و باعث می شود که پودر قهوه‌ ما داغ شود و این گرم شدن پودر قهوه ما روی عصاره و عطر قهوه‌ی ما تاثیر خواهد گذاشت.(منظور ما از عصاره آن قهوه‌ای هست که به واسطه‌ی فرایند آماده‌سازی برای ما آماده شده و ما می‌نوشیم)

بررسی آسیاب های Burr

قبل از اینکه توضیحات و بررسی آسیاب قهوه Burr شروع کنیم یادآور می‌شوم که توصیه‌ ما استفاده از آسیاب‌هایی هست که در این دسته (آسیاب های Burr) قرار گرفته اند. ماکنیزم عمل کردن این آسیاب‌ها بر اساس نوع تیغه‌ی آنهاست که در مدل‌های مخروطی و دسته‌ی مسدود قرار دارند. اما آسیاب های Burr به گروه برقی و دستی تقسیم می شوند. در مورد آسیاب‌های تیغه‌ای این نکته را توضیح دادیم که درجه‌ی آسیاب به ترتیبی است که ما نمی‌توانیم قهوه یکدست داشته باشیم.اما در مورد آسیاب‌های Burr ما می‌توhنیم به یک درجه‌ی یکدست برسیم.

بررسی آسیاب های Burr
بررسی آسیاب های Burr

آسیاب Burr برقی و دستی

آسیاب برقی یا دستی کدام را انتخاب کنیم؟ حتما شده که گاهی فرزندتان شما را بسیار خشمگین کند ، یا شده که با همسرتان به مشکل برخورید و ایم مورد چقدر می تواند ناراحت ‌کننده‌ باشد. یک پیشنهاد خیلی ساده وقتی که دارید این دسته‌ی آسیاب دستی را می‌گردونید با صدای جذابی که دارد خیلی از غم‌ها و ناراحتی‌ها و عصبانیتتان را فراموش می‌کنید.(توجه داشته باشید این مورد فقط یه تجربه‌ی شخصی بود که گفتن آن خالی از لطف نیست)

یک نکته خیلی مهم وجود دارد که اگر صبح برای خوردن قهوه و رفتن به سر کار عجله دارید آسیاب دستی عملا شما را کلافه می‌کند و در نهایت از خوردن قهوه منصرف می شوید. اما آسیاب دستی یک قابلیت خیلی خوب دیگه‌ای هم دارد و اینکه اگر احیانا خواستید به طبیعت و یا سفر بروید ، می‌توانید آسیاب دستی را با خودتان حمل کنید به طبیعت ببرید و در طبیعت قهوه خودتان را تازه آسیاب کنید و دمش کنید لذت ببرید.

اگر در قصد آماده کردن انواع قهوه‌های دمی به جز قهوه ترک را دارید آسیاب دستی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد و همینطور اگر زمان لازم برای آسیاب کردن قهوه با درجه نسبتا ریز را دارید باز هم می تواند این آسیاب برای شما یک آسیاب مناسب باشد تا بتوانید از قهوه اسپرسو هم استفاده کنید.

مکانیسم کاری آسیاب‌های Burr یک ترتیب تیغه ای دارد که ما به وسیله‌ی یک اهرم این تیغه ها به همدیگر نزدیک یا دورتر می‌کنیم و به همین ترتیب با نزدیک کردن درجه آسیاب ریز تر می شود و با دور کردن درجه آسیاب ما درشت‌تر می شود.

نکته خیلی مهمی که باید بهش توجه داشته باشید هیچ یک از این آسیاب‌ها آمادگی ریز کردن قهوه به اندازه‌ی درجه‌ی آسیاب قهوی ترک را ندارند. چون قهوه ترک بسیار درجه‌ی ریزی دارد و اگر بخوایم آسیابتان را خیلی ریز کنید برای به دست آوردن درجه‌ی سابه قهوه ترک ، ممکن است آسیاب شما آسیب ببیند.

نکته‌ی بعدی که حتما باید بهش توجه داشته باشید این است که وقتی خواستید قهوه بخرید باید یک قهوه‌ی خوب بخرید. حالا شاید بپرسید که خرید قهوه چه ربطی به آسیاب من دارد؟

استفاده کردن از دانه‌های قهوه‌ای که رست یک دستی ندارند باعث آسیب زدن به آسیاب شما می شود. موضوع بعدی که لازم است در آسیاب توضیح بدیم این است که قهوه های که رست روشن تری دارند مقداری سفت‌تر هستند و فشار بیشتری به آسیاب شما می آورند. حالا اینکه شما از قهوه روشن تر تا تیره تر استفاده کنید به شما بستگی دارد.ما فقط خواستیم برای شما به عنوان یک اطلاعات یادآور باشیم. نکته آخری که لازم دانستم به آن بپردازم این بود که آسیاب‌های قهوه هم مثل دستگاه‌های اسپرسوساز نیاز به سرویس کردن دارند که در پست های آینده به بررسی و آموزش آن خواهیم پرداخت.

معرفی 5 مدل بهترین آسیاب قهوه

در ادامه این پست به معرفی 5 مدل بهترین آسیاب قهوه از برندهای معروف سنکور ، سیلورکرست ، کلترونیک و پروفی کوک می پردازیم که می توانید از فروشگاه بونتک آنها را خرید کنید و درب منزل و یا محل کار تحویل بگیرید.

آسیاب قهوه سیلور کرست مدل 150W

آسیاب قهوه سیلور کرست مدل 150W

آسیاب قهوه سیلور کرست SilverCrest skee 150 A1 جدیدترین مدل عرضه شده در سال ۲۰۲۱ از این شرکت آلمانی است. و از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است با رنگ بندی استیل مشکی که به جذابیت آن افزوده است. آسیاب کن سیلور کرست دارای توانی معادل ۱۵۰W است و از میزان صدای بسیار پایینی برخورداره معادل ۴۶ دسی بل. آسیاب قهوه آلمانی یک تیغه در مرکز آن قرار دارد و با چرخش تیغه و برخورد به قهوه. باعث شکستن و ریز شدن دانه های قهوه می شود. محصولی که با یک چشم به هم زدن هر مواد غذایی سختی را به پودر تبدیل می کند. تیغه های فولادی این محصول قابل جدا شدن است که سبب شستشوی آسان بعد از اتمام کار می شود

قیمت و خرید آسیاب قهوه سیلور کرست مدل 150W

آسیاب قهوه سنکور مدل SCG 3550SS

آسیاب قهوه سنکور مدل SCG 3550SS

دستگاه آسیاب قهوه سنکور مدل SCG 3550SS، محصولی بسیار عالی با طراحی زیبا و جمع و جور و بدنه تمام استیل است. درپوش این محصول از جنس پلاستیک شفاف است که می‌توان میزان خرد شدن دانه های قهوه را مشاهده نمود.آسیاب قهوه سنکور مدل SCG3550SS مجهز به سیستم ایمنی بوده و هنگام فشار دادن دکمه روشن کردن دستگاه، تا زمانی که درپوش آن محکم و به درستی گذاشته نشده باشد، روشن نخواهد شد. ظرفیت این دستگاه حداکثر 60 گرم است که برای دم کردن حداکثر 12 فنجان قهوه کافی است. قابلیت تنظیم میزان ظرافت پودر قهوه به کاربر این امکان را داده تا میزان ریز و درشتی قهوه را به راحتی تنظیم کند.

قیمت و خرید آسیاب قهوه سنکور مدل SCG 3550SS

آسیاب قهوه صنعتی کلترونیک مدل KSW 3307

آسیاب قهوه صنعتی کلترونیک مدل KSW 3307


با داشتن یک «آسیاب کلترونیک مدل KSW 3307» می‌توانید لذت چشیدن بهترین قهوه‌ها را امتحان کنید. این محصول از تولیدات شرکت کلترونیک (Clatronic) است. جنس بدنه‌ی آن از استیل بوده که زیبایی محصول را چندین برابر می‌کند. توان مصرفی محصول 120 وات بوده که به وسیله‌ی یک سیم به برق شهری متصل می‌شود. جنس تیغ به کار برده شده در این مدل از استیل ضد زنگ است که در هنگام شست‌و‌شو و تماس با مواد شوینده هیچ گونه زنگ زدگی و کند شدن تیغه را در پی نخواهد داشت. ظرفیت این محصول 40 گرم معادل 20 فنجان قهوه بوده و قابلیت دانه‌های قهوه، زعفران، خشک‌بار و ادویه را دارد. البته ایمنی هم برای سازندگان بسیار مهم بوده چرا که در این محصول از یک قفل ایمنی استفاده شده تا در حین خرد کردن و روشن بودن کار در‌پوش محصول به هیچ عنوان باز نشود. همچنین در پایه‌ها از یک لایه پلاستیک استفاده شده تا لرزش و لیز خوردن محصول به شدت کاهش پیدا کند. ویژگی مهم این محصول اجزای جدا شونده آن هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را داخل ماشین ظرف شویی قرار داد و نظافت کرد.

قیمت و خرید آسیاب قهوه صنعتی کلترونیک مدل KSW 3307

آسیاب قهوه پروفی کوک مدل PROFICOOK PC-EKM 1205

آسیاب قهوه پروفی کوک مدل PROFICOOK PC-EKM 1205


آسیاب قهوه پروفی کوک مدل PC-EKM 1205 : اگر دستگاه قهوه ساز اتوماتیک همراه با آسیاب قهوه در خانه ندارید ، آسیاب قهوه بهترین انتخاب برای آسیاب کامل دانه های قهوه است ، شما می توانید یک آسیاب قهوه برقی تهیه کنید و بسته به ان درشتی و میزان خرد کردن ان را به دلخواه فراهم سازید.آسیاب قهوه proficook از یک ظرف به گنجایش 230 گرم برخوردار است و ایک یعنی حجم بالایی از دانه های قهوه را میتوانید خرد نمایید.این ظرف از پلاستیک مقاوم طراح و ساخته شده است.وجود درپوش منظور شده برای ظرف اسیاب بو عطر طبیعی قهوه را حفظ میکند.

قیمت و خرید آسیاب قهوه پروفی کوک مدل PROFICOOK PC-EKM 1205

آسیاب قهوه پروفی کوک مدل PROFICOOK PC-KSW 1216

آسیاب قهوه پروفی کوک مدل PROFICOOK PC-KSW 1216


آسیاب قهوه پروفی کوک مدل PC-KSW 1216 یکی از محصولات باکیفیت از برند پروفی کوک آلمان است. این دستگاه دارای ساختاری ساده و عمدتاً جهت مصارف خانگی مناسب است. این دستگاه دارای بدنه و کاسه ای از جنس استیل ضدزنگ است. همچنین مجهز به تیغه تمام استیل دو پره جهت پودر نمودن قهوه می باشد. دارای موتوری قدرتمند با توان 150 وات است.دارای طراحی و زیبایی منحصر به فرد دارای ارتفاع 175 میلی متر، پهنا و عمق 90 میلی متر می باشد. این دستگاه در هر بار استفاده قابلیت پودر و آسیاب نمودن 40 گرم قهوه را دارد.همچنین این دستگاه مجهز به درپوش با قابلیت مشاهده و مدیریت نمودن میزان پودرشدگی دانه های قهوه می باشد. علاوه بر این دارای قابلیت تنظیم میزان پودر و آسیاب شدن دانه های قهوه به وسیله ی مدیریت نمودن مدت زمان آسیاب می باشد.

قیمت و خرید آسیاب قهوه پروفی کوک مدل PROFICOOK PC-KSW 1216

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *