انشا در مورد سکوت شب زیباترین صداست – کلاس ششم

انشا در مورد سکوت شب زیباترین صداست – کلاس ششم

می گویند سکوت صدا ندارد. اما آیا به سکوت شب گوش داده اید؟ سکوت شب پر است از صداهای آرامش دهنده و الهام بخش. پر است از راز هایی که نمی دانیم.

به ماه نگاه کنید. گویی کلی حرف برای گفتن دارد. میخواهد بگوید که شب همیشه هم نماد غمگینی و بیچارگی نیست! در بسیاری از اشعار و کتاب ها ازلفظ پایان شب سیه سپید است و امثال این ها برای امید بخشیدن به مخاطب استفاده شده است.

اما من می گویم شب و سکوت شنیدنی آن الهام بخش تمام انسان هاست و حتی تصور زندگی بدون صدای جیرجیرک ها هم دردناک است.

صدای سکوت شب زیبا ترین صداست چون به ما فرصت اندیشیدن می دهد. سرشار از آرامش است و بدون مزاحمت و شلوغی روز می توانی با خودت خلوت کنی. نفس عمیق بکشی و خود را برای فردای پر مشغله آماده کنی.

صدای سکوت شب فرصت کافی را به ما می دهد که با آرامش به حل مشکلات روزمره فکر کنیم و تصمیم درست را بگیریم. این اجازه را می دهد تا معجزه خدا را در پس تک تک نسیم های خنکی که در شب می وزد حس کنیم و شکر گزار نعمت های او باشیم.

سکوت شب درس بزرگی برای ماست. این که همیشه لازم نیست حرف بزیم تا صدای خود را به گوش دیگران برسانیم. شب با سکوت زیبایش به ما آموخت که گاهی سکوت بیانگر حرف ها و راز های بسیاری است.

این سکوت برای من نشانگر عظمت و صبوری است. گاهی صبر کلید حل هر مشکلی می شود. شب صبور است. شب گوش شنوایی دارد برای دل های شکسته. با سکوت دل نشین اش پای درد آدم ها می نشیند و به قصه آن ها گوش می دهد.

سکوت شب پر است از راز های مگو. راز هایی که هرکدام راز دیگری در خود نهفته اند و این سکوت همچون گنجینه ای از آن ها محافظت می کند.

به سکوت شب گوش فرا دهید. کسی چه می داند؟ شاید راز بعدی ای که سکوت شب منتظر شنیدنش است راز شما باشد!

انشاهای پیشنهاد شده دیگر

انشا در مورد حس و حال شنیدن صدای باران – کلاس هشتم

انشا در مورد طراوت باران در یک جنگل

انشا در مورد گفتگوی مادر و فرزند – کلاس ششم

انشا در مورد عشق مادر به فرزند – کلاس ششم

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *