انشا در مورد سرگذشت یک رود از زبان خودش – کلاس پنجم

انشا در مورد سرگذشت یک رود از زبان خودش – کلاس پنجم

من یک رودم! در دل جنگل زندگی میکنم و در هر فصل از سال شاهد اتفاق های گوناگونی در زندگی ام هستم. وقتی باران رحمت الهی بر جنگل وسیعی که در آن زندگی می کنم می بارد پر آب می شوم و با جوش و خروش در دل جنگل مسیر خود را باز می کنم و آن قدر می روم تا به دریا برسم و خود را در آن غرق کنم.

در دل جنگل اتفاق های متنوعی می افتد که از هرکدام می توان به عنوان معجزه ای از سوی پروردگار یاد کرد و معنای دقیق زندگی را از آن ها آموخت.

من هر روز شاهد جست و خیز و تکاپوی حیوانات مختلف برای ادامه زندگی هستم و می بینم که چطور در پی شکار خود می دوند تا زنده بمانند و جان بچه هایشان را حفظ کنند.

در حوالی این منطقه ای که من در آن هستم هوا بسیار مرطوب و لذت بخش است. آن قدر هوا در این جا پاکیزه است که حتی بیمار ترین ریه ها هم در این هوا بهبود می یابند و زندگی خود را دوباره از سر می گیرند.

زندگی من پر از فراز و نشیب است. به طوری که ممکن است در فصل های گرم سال کامل خشک شوم و بی صبرانه منتظر باران بمانم تا دوباره سرزنده و پر خروش شوم. من هیچ گله ای از این شرایط ندارم زیرا تمام این ها حکمت خدای بزرگ است و برای من بسیار قابل ستایش است.

شما به احتمال زیاد صدای من را شنیده اید و آن را دوست می دارید. زیرا همه می گویند صدای آب بسیار آرامش بخش است و برای بعضی انسان ها دل پذیر و مفرح بخش است. من هم بسیار خشنودم از این که یکی از معجزه های خداوند بزرگ هست و باعث شادی دیگر مخلوقات او می شوم.

جنگل با من زیبا تر می شود و روح تازه ای به خود می گیرد. صدای من به جنگل زندگی می بخشد و به آن رنگ و بویی دیگر می دهد.

در این میان فقط یک چیز است که مرا می آزارد و آن هم آلوده شدن من توسط انسان هایی است که برای تفریح به جنگل می آیند و تنها چیزی که برایشان مهم است خوش گذرانی خودشان است و اصلا به آینده طبیعت بکر و آسیی که به آن می رسانند فکر نمی کنند.

بزرگ ترین درخواست من از شما این است که همان قدر که به پاکیزگی خود و خانه خود اهمیت می دهید آلوده نشدن رود هایی مانند من و طبیعتی که معجزه بزرگ خداوند است هم برایتان مهم باشد و در حفظ آن ها کوشا باشید.

انشاهای پیشنهاد شده دیگر

انشا در مورد کنکور

انشا درباره هوای پاک

انشا درباره دیدن یک شکارچی از دریچه چشم یک آهو

انشا درباره تفاوت عبادت انسان با سایر موجودات

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *