از کجا بفهمیم کدام کنتور برق مال ما است؟

از کجا بفهمیم کدام کنتور برق مال ما است؟
از کجا بفهمیم کدام کنتور برق مال ما است؟

یکی از سوالاتی که برای همه ما پیش می آید این است که از کجا باید بفهمیم کنتور برق ما است. این کار بسیار ساده است و به راحتی میتوانید کنتور برق خود را تشخیص دهید.

امروزه پرداخت قبض برق به صورت غیر حضوری انجام میشود و ممکن است در این میان افرادی باشند که به درستی ندانند دقیقا شماره کنتور و مبلغ قبض برق آمده دقیقا مال آنها است یا نه. اما از طریق بعضی از راه ها میتوانید بفهمید کدام کنتور برق مال شماست و میزان بدهی شما چه مقدار است؟ تا مبلغ دقیق پول قبض برق را بدانید و کمتر و یا بیشتر از آن پرداخت نکنید.

از روی شماره کنتور میشه فهمید کنتور برقمان کدام است؟

شماره سریال کنتور برق یک شماره مخصوص است که کنتور خانه شما را مشخص میکند. این شماره را میتوان از روی قبض برق پیدا کرد که با یک خط زرد رنگ مشخص شده است. در پیامکی که میزان بدهی برق شما می آید سریال شماره کنتور شما وجود دارد آن شماره را با شماره ی روی کنترل مطالبقت دهید تا مطمئن شوید که کنترل برقتان کدام است. اما اگر به هر دلیلی شماره کنتر برق را پیدا نکردید باید از یک مامور اداره برق بپرسید تا شماره را در اختیارتان قرار دهد.

شناسه قبض برق را از کجا باید پیدا کنیم؟

تمام قبوض دارای یک شناسه قبض و یک شناسه پرداخت هستند. شناسه برق یک کدی است که حداکثر سیزده رقم و حداقل شش رقم است. در در روی قبض و کنتور این کد ثبت شده است. در شناسه پرداخت مشخصاتی مانند مبلغ قبض، سال و دوره وجود دارد و در شناسه قبض نوع خدمت (آب، برق) وجود دارد. در وارد کردن اعداد شناسه پرداخت و شناسه قبض بسیار دقت کنید تمام این اعداد هم بر روی کنتور و هم روی فیش نوشته شده است در تمام قبض های الکتریکی که به صورت پیامک برای مشتریان ارسال میشود نیز مشخصات کامل وجود دارد.

از کجا شناسه قبض را پیدا کنیم؟

برای اینکار میتوانید به اداره برق بروید و یا از یک مامور برق بخواهید شناسه قبض شما را بگوید. اما روش دیگری که نیاز به حضور فیزیکی ندارد شماره بدنه کنتور خود را به این صورت به طور مثال (3*09076545) به سامانه اداره برق ارسال کنید. به این شماره (500040121) با این روش به راحتی میتوانید شناسه قبض خود را پیدا کنید.

مطالب پیشنهاد شده دیگر

نشانه های شکست رابطه

چگونه بفهمیم ماهی عید نر است یا ماده

5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *