چربی سوز گیاهی | معرفی موثرترین چربی سوزهای گیاهی و نحوه مصرف آن

چربی سوز گیاهی | معرفی موثرترین چربی سوزهای گیاهی و نحوه مصرف آن

برای سوزاندن چربی هی اضافه می توانید از چربی سوزهای گیاهی استفاده کنید و کاهش وزن دهید. اما اگر می دانید چه گیاهی چربی سوز است و چربی سوزها چطور مصرف می شوند، در این مطلب همراه ما باشید.

در دنیای پیشرفته امروزی و با ماشینی شدن زندگی، تحرک افراد بسیار کم شده است و دچار اضافه وزن و چاقی شده اند و این چاقی تبدیل به معضل شده است. افراد به دنبال انواع روش ها برای کاهش چربی و سوزاندن چربی هستند. در این مطلب چند چربی سوز گیاهی را به شما معرفی می کنیم.

چربی سوز گیاهی

بهترین چربی سوز گیاهی و روش مصرف آن

فلفل هندی و چربی سوزی عالی

فلفل به دلیل داشتن ترکیباتی به نام کپسای سین باعث افزایش سوخت و ساز سلول ها می شود. برای مصرف فلفل هندی می توانید نصف قاشق چای خوری پودر آن را با یک لیوان اب مخلوط کنید و در طول روز به دفعات مختلف مورد استفاده قرار دهید.

چربی سوز گیاهی

زنجبیل و خاصیت چربی سوزی آن

طبع زنجبیل گرم است و باعث تحریک فعالیت سلول ا در تخریب چربی می شود. زنجیبل هضم غذا را راحت می کند و چربی موجود در غذا را وارد چرخه دفع بدن می کند. این گیاه همچنین مانع التهاب معده می شود و در سلامت دستگاه گوارش هم تاثیر می گذارد. برای مشاهده نتایج چربی سوزی گیاه زنجبیل بهتر است آن را قبل از وعده غذای میل کنید. بدین ترتیب که کافی است یک قاشق چای خوری زنجبیل را با یک لیوان آب مخلوط کرده و ۱۵ دقیقه قبل از غذا مصرف کنید.

چربی سوز گیاهی

زیره و خاصیت چربی سوزی فوق العاده

زیره نیز یکی دیگر از گیاهان با خاصیت چربی سوزی بالا است. زیره باعث افزایش سوخت و ساز‌های سلولی شده و باعث سوختن چربی‌های بدنی می‌شود. زیره همچنین مانع از ابتلا به کلسترول شده و بدین ترتیب بدن را در برابر مشکلات قلبی نیز محافظت می‌کند. از طرف دیگر زیره علاوه بر اثر فوق العاده در چربی سوزی باعث تقویت حافظه و درمان کم خونی نیز می‌شود.
برای مصرف زیره می‌توانید آن را مستقیما به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. برای مثال شما می‌توانید آن را به همراه غذا‌هایی مانند برنج به صورت پلوپز در آورده و از طعم لذیذ آن نیز بهره گیرید. هم چنین می‌توان دو قاشق چای خوری زیره را با دو قاشق لیمو تازه مخلوط کرد و سپس به یک لیوان آب اضافه نمود. توصیه می‌شود جهت مشاهده نتایج بهتر اجازه دهید مخلوط حاصل چند ساعت بماند تا زیره به خوبی با مخلوط حاصل ترکیب شود. پس از آن مخلوط را بجوشانید، آب آن را صاف کنید و در طول روز مورد استفاده قرار دهید. معمولا توصیه می‌شود این مخلوط را صبح‌ها و پیش از مصرف صبحانه بنوشید.

چربی سوز گیاهی

استفاده از چای سبز به عنوان چربی سوز گیاهی قوی

چای سبز یکی از بهترین چربی سوز‌های گیاهی است. این چای خواص آنتی اکسیدان بالایی داشته و به صورت علمی تاثیر آن در افزایش متابولیسم و سوخت و ساز سلول‌های چربی ثابت شده است. بر اساس مطالعات انجام شده اگر این چای به صورت مداوم مصرف شود می‌تواند حدود ۳۰ درصد اضافه وزن شما را کاهش دهد. چای سبز معمولا باعث از بین رفتن سریع چربی‌های شکمی و دور کمر شده و ظرف مدت زمان تقریبی دو ماه آثار خود را به خوبی نشان می‌دهد. چای سبز حاوی کاتکین بوده و سلول‌ها را تحریک به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌کند. همچنین این ماده از ذخیره قند اضافی مصرفی جلوگیری کرده و آن را در مسیر دفع از بدن قرار می‌دهد.
شما می‌توانید چای سبز را از شرکت‌های تولید کننده دمنوش‌های گیاهی به راحتی تهیه کنید. بهترین زمان مصرف و میزان مصرف چای سبز حداقل یک فنجان در روز و پس از ۳۰ دقیقه از صرف وعده غذایی ناهار و یا شام است. توصیه می‌شود زودتر از این موعد اقدام به نوشیدن هر گونه چای نکنید، چرا که چای مانع از جذب آهن موجود در مواد غذایی حاوی آهن می‌شود.
چربی سوز گیاهی

آلوئه ورا یک چربی سوز گیاهی مفید

گیاه آلوئه ورا، در کنار همه فواید خاص خود یک چربی سوز گیاهی نیز هست. این گیاه به طور ویژه باعث سوختن چربی‌های شکمی می‌شود و این به دلیل وجود کلسترول گیاهی و چربی‌های اشباع نشده در ساختار این گیاه است. آلوئه ورا علاوه بر کاهش بافت چربی، باعث کاهش تری گلیسیرید و قند خون نیز می‌شود و بدن را از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط با اضافه وزن بالا و دیابت در امان نگه می‌دارد.
برای مصرف آلوئه ورا می‌توانید شیره آن را با آب مخلوط کرده و جهت خوش طعم شدن آن را با یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید.

 

چربی سوز گیاهی

برگ بو و خواص چربی سوزی آن

برگ بو و دارچین می‌توانند در کنار هم خاصیت چربی سوزی فوق العاده‌ای داشته باشند. برگ بو باعث افزایش دفع چربی موجود در غذا شده و دارچین نیز با دارا بودن ترپن‌های ساختاری به افزایش متابولیسم سلول‌ها و سوزاندن چربی کمک می‌کند. شما می‌توانید برای مصرف، ترکیب این دو گیاه را به صورت دم کرده قبل از وعده‌های غذایی خود مورد مصرف قرار دهید.

چربی سوز گیاهی

خواص شگفت انگیز جعفری در چربی سوزی

جعفری هم گیاهی با خاضیت چربی سوزی است. جعفری دارای لیزین است و به صورت کاتالیزور به متابولسم های درون سلولی سرعت می بخشد. جعفری همچنین باعث کاهش کلسترول خون می شود و علاوه بر مزایای چرب سوزی دارای ویتامین های بسیار و آهن زیاد است.

می توانید این گیاه را خرد کنید و سپس به صورت دم کرده مورد استفاده قرار دهید. همچنین می توانید جعفری را با مواد  غذایی دیگی مانند هویج آب گرفته و به صورت اسموتی خوش طعم در طول روز استفاده کنید.

چربی سوز گیاهی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *