واتساپ چقدر اینترنت مصرف می کند؟

واتساپ چقدر اینترنت مصرف می کند؟
واتساپ چقدر اینترنت مصرف می کند؟

همانطور که اطلاع دارید با توجه به افزایش تعرفه بسته های اینترنت همیشه یکی از دغدغه های کاربران شبکه های مجازی مصرف اینترنت در پیام رسان و شبکه های مجازی می باشد.پیام رسان واتساپ نیز یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها بین ایرانیان بشمار می رود و لازم است که کاربران از میزان مصرف اینترنت در واتساپ را بدانند.در این پست از مجله روز به بررسی واتساپ چقدر اینترنت مصرف می کند می پردازیم.

واتساپ چقدر اینترنت مصرف می کند؟

برای اینکه از میران مصرف اینترنت در واتساپ اطلاع داشته باشیم نیاز است به تنظیمات این پیام رسان محبوب یک نگاهی بیندازیم.در ادامه این پست به آموزش تصویری دیدن حجم مصرفی اینترنت در واتساپ می پردازیم.

اپلیکیشن واتساپ را اجرا کنید و مطابق تصویر زیر 3 نقطه بالای صفحه را زده و از بخش تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.در مرحله بعدش گزینه data and storage usage را انتخاب کنید تا وارد صفحه زیر شوید.

واتساپ چقدر اینترنت مصرف می کند؟
واتساپ چقدر اینترنت مصرف می کند؟

برای اینکه میزان مصرف اینترنت همراه (سیم کارت) و وای فای را ببنید گزینه Network usage را انتخاب کنید.در این بخش میزان مصرف حجم اینترنت را برای تصاویر  و ویدیوها ، تماس ها ،  پیام ها و موارد دیگر را مطابق تصویر زیر می توانید ببنید.

واتساپ چقدر نت مصرف می کند
واتساپ چقدر نت مصرف میکند

همچنین با انتخاب گزینه Reset Statistics که در تصویر بالایی مشخص کردیم ، می توانید آمار نمایش داده شده را ریست کنید.برای مثال اگر کاربر روزانه واتساپ هستید می توانید این آمار نمایش داده شده را پاک کنید و از اول بصورت دقیق آمار جدید را مورد بررسی قرار داده و از مصرف حجم اینترنت در واتساپ بصورت دقیق در اطلاع باشید.

برای اطلاع از میران فضای مصرف شده برای هر کاربر (منظور صفحه چت با هر کاربر) می توانید مطابق تصویر زیر گزینه Storage usage را انتخاب کنید. در این بخش میزان استفاده فضای ذخیره سازی توسط هر یک از افرادی که با آن ها چت می کنید قرار دارد.

مشاهده مصرف اینترنتی در واتساپ
مشاهده مصرف اینترنتی در واتساپ

کاهش مصرف اینترنت در واتساپ

اگر از تماس صوتی واتساپ بیشتر از سایر قابلیت های آن استفاده می کنید ، برای کاهش مصرف اینترنت می توانید گزینه Low Data Usage را فعال کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *