سبک زندگی

معرفی ورزش‌های پرطرفدار در جهان

چکیده : ورزش در میان مردم جهان، طرفداران بسیاری دارد. در این میان، برخی از ورزش‌ها مانند، فوتبال، از سایرین محبوب‌‌تر هستند. ورزش‌های محبوب مخاطبان بیشتری داشته و در کشورهای بسیار زیادی اجرا می‌شوند.

ورزش در میان مردم جهان، طرفداران بسیاری دارد. در این میان، برخی از ورزش‌ها مانند، فوتبال، از سایرین محبوب‌‌تر هستند. ورزش‌های محبوب مخاطبان بیشتری داشته و در کشورهای بسیار زیادی اجرا می‌شوند. در این مطلب، قصد داریم راجع‌به پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا صحبت کنیم و آن‌ها را بیشتر بشناسیم. اگر شما هم به موضوعات ورزشی علاقه دارید، با ما تا انتهای مقاله همراه شوید. اطلاعات این مقاله طبق بروزترین بررسی‌ها گردآوری‌شده است.

 معرفی ورزش‌های پرطرفدار در جهان

فوتبال

بدون شک در جایگاه اول ورزش‌های محبوب، فوتبال جای می‌گیرد. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که ورزشی محبوب‌تر از فوتبال در دنیا وجود دارد. این ورزش تقریباً 4 میلیارد طرفدار در سراسر دنیا دارد و اولین ورزش محبوب دنیا به‌شمار می‌آید. جالب است بدانید تماشاگران جام جهانی فوتبال 2022 در قطر، تقریباً 5 میلیارد نفر تخمین زده‌شده‌اند. همین اعداد و ارقام کافی است تا متوجه شویم فوتبال در میان افراد، تا چه حد محبوب است. بسیاری از شواهد نشان می‌دهند که فوتبال، از بازی کوجو به وجود آمده است. کوجو یک بازی باستانی متعلق به مردم کشور چین است که آن را تقریباً 206 سال قبل از میلاد، ابداع کرده بودند.

کریکت

در میان انواع فعالیت‌های ورزشی، بازی کریکت جایگاه دوم را در میان محبوب‌ترین‌ها به خود اختصاص داده است. این بازی حدوداً در صد کشور دنیا برگزار می‌شود و به‌عنوان محبوب‌‌ترین بازی در کشورهای نپال، بنگلادش، هند، امارات، پاکستان، استرالیا و سریلانکا شناخته می‌شود. تخمین زده‌شده که بازی کریکت، تقریباً دو و نیم میلیارد نفر طرفدار دارد.

 معرفی ورزش‌های پرطرفدار در جهان

هاکی

یکی دیگر از ورزش‌های محبوب در میان افراد، هاکی است. مهم‌‌ترین مسابقات مربوط به این رشته، مسابقات جام جهانی هاکی و المپیک هستند. این مسابقات تقریباً هر 4 سال یک‌بار و با میزبانی کشورهای مختلف برگزار می‌شوند. ورزش هاکی تقریباً دو میلیارد طرفدار دارد. این ورزش هم روی چمن و هم روی یخ برگزار می‌شود. در برخی کشورها مانند، آمریکا و کانادا، هاکی روی یخ محبوب‌‌تر است؛ درحالی‌که کشورهایی مانند، هند و پاکستان، هاکی روی چمن را ترجیح می‌دهند.

تنیس

رشته ورزشی دیگری که محبوبیت بالایی در بین افراد دارد، تنیس است. این ورزش در رده چهارم لیست محبوب‌‌ترین ورزش‌ها قرار می‌گیرد. رتبه‌بندی Topend Sport نشان می‌دهد که این ورزش را تقریباً 60 میلیون نفر در سراسر دنیا، انجام می‌دهند. براساس این آمار بالا، می‌توان گفت که تنیس پرطرفدار‌‌ترین ورزش انفرادی جهان است؛ البته، این ورزش به شکل دونفره نیز اجرا می‌شود.

والیبال

والیبال در سراسر جهان بیشتر از 900 میلیون طرفدار دارد. این ورزش بیشتر در استرالیا، آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی و اروپای غربی، اجرا می‌شود. والیبال محبوبیتی در حال رشد دارد و با گذر زمان، مردم سراسر دنیا بیشتر به آن علاقه‌مند می‌شوند. آمارها نشان می‌دهد که علی‌رغم محبوبیت والیبال، این ورزش پوشش تلویزیونی کمتری نسبت به سایر ورزش‌ها دارد.

 معرفی ورزش‌های پرطرفدار در جهان

تنیس روی میز

یکی دیگر از رشته‌های ورزشی محبوب در دنیا، تنیس روی میز است. این ورزش روند بسیار جذابی داشته و از سویی دیگر، به حفظ تناسب‌اندام نیز کمک بزرگی می‌کند؛ به همین دلیل، افراد بسیاری به آن علاقه دارند. به‌طور تقریبی می‌توان گفت که تنیس روی میز، در سراسر جهان تقریباً 850 میلیون نفر هوادار دارد. این ورزش از تنیس روی چمن الهام گرفته‌شده است. تنیس روی میز با کمک دو راکت و توپ کوچک سبکی اجرا می‌شود. در کشورهای چین، کره جنوبی و سودان، این ورزش هواداران بسیار زیادی دارد.

بسکتبال

ورزش بسکتبال در سراسر دنیا تقریباً 825 میلیون هوادار را به خود جذب کرده است. این ورزش اولین بار در شهر ماساچوست آمریکا و توسط فردی به نام دکتر جیمز ناسمیت ابداع شد. هدف او از ابداع این رشته ورزشی، جایگزین کردن بسکتبال به‌جای فوتبال بود. این ورزش را می‌توان برخلاف فوتبال، در یک فضای بسته اجرا کرد. برای اجرای بسکتبال، به دو تیم 5 نفره نیاز است و طی روند این بازی، توپ باید داخل حلقه‌ای در ارتفاع ده پایی انداخته شود. اخیراً لیگ‌های بسکتبال زنان در سراسر دنیا برگزارشده که موردتوجه بسیاری از رسانه‌ها و افراد قرارگرفته است.

بیسبال

این ورزش در قدیم بیشتر در میان آمریکایی‌ها محبوب بود، اما اخیراً این محبوبیت فراگیرتر شده است؛ به‌عنوان مثال، کشور ژاپن یکی از طرفداران این ورزش شناخته می‌شود. مطابق آمارهای فدراسیون جهانی بیسبال، امروزه در 140 کشور جهان تقریباً 65 میلیون نفر بیسبال بازی می‌کنند. این ورزش حدوداً 500 میلیون نفر طرفدار دارد. این رشته ورزشی اصالتی آمریکایی دارد. برای انجام این ورزش، نیاز به یک چوب بیسبال و یک توپ خواهید داشت. دو تیم 9 نفره در روند بازی مشغول به کسب امتیاز و ضربه زدن به توپ می‌شوند.

راگبی

در جایگاه بعدی میان محبوب‌‌ترین ورزش‌های دنیا، راگبی قرار می‌گیرد. این ورزش بیشتر در انگلیس و کشورهای وابسته به آن اجرا می‌شود. راگبی در سراسر دنیا تقریباً 475 میلیون طرفدار دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. همان‌طور که اشاره شد، منشأ این بازی به کشور انگلستان بازمی‌گردد. با گذر زمان، راگبی از این کشور به کشورهایی مانند، نیوزلند و استرالیا، راه یافت. دو تیم 15 نفره، راگبی را در یک زمین اجرا می‌کنند. تخمین زده‌شده است که در جهان تقریباً 10 میلیون نفر راگبی بازی می‌کنند. هرچند در این رشته ورزشی احتمال برخورد بین بازیکنان بسیار زیاد است، اما بازیکنان تجهیزات خاصی استفاده نمی‌کنند؛ این در حالی است که در فوتبال آمریکایی، تجهیزات حفاظتی بسیار زیادی استفاده می‌شود.

گلف

آخرین رشته‌ای که قصد داریم آن را بین محبوب‌‌ترین ورزش‌های دنیا معرفی کنیم، گلف است. گلف در سراسر دنیا تقریباً 450 میلیون طرفدار دارد. اصالت گلف بیشتر به آمریکای شمالی، اروپای غربی و خاورمیانه بازمی‌گردد. بااین‌وجود، امروزه گلف نسبت به گذشته، به شکل متفاوت‌‌تری برگزار می‌شود. مبدأ سبک امروزی گلف، اسکاتلند است.

کلام آخر

امروزه، ورزش‌های مختلفی در سراسر جهان در حال اجرا هستند. در میان انواع مختلف ورزش‌ها، چند رشته ورزشی محبوبیتی بیشتر از سایرین دارند. برخی از این بازی‌ها در بعضی کشورها، محبوبیت بیشتری داشته و برخی مانند فوتبال، در میان مردم سراسر دنیا محبوب هستند. در این مطلب، راجع‌به محبوب‌‌ترین ورزش‌های دنیا صحبت کردیم. شما می‌توانید در مجله آسمونی مطالب به‌روز و مختلفی درباره موضوعات متنوع مطالعه کنید. این مجله ایرانی سعی کرده تا مطالب مفید و جذابی درباره موضوعات مختلف برای مخاطبان ارائه دهد. مطالب این مجله در حوزه‌های متنوعی همچون، فناوری، تغذیه، ورزش، پزشکی و… است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *