درک متقابل در زندگی مشترک چطور به وجود می آید؟

درک متقابل در زندگی مشترک چطور به وجود می آید؟

برای اینکه بتوانید زندگی ایده ال برای خود داشته باشید باید بتوانید به درک متقابل برسید. رسیدن به این درک نیاز به تکرار و تمرین دارد که تکنیک های آن را در ادامه توضیح داده ایم. درک متقابل در زندگی مشترک بسیار مهم است و افرادی که نمی توانند به این درک برسند معمولا راه جدایی و طلاق را انتخاب می کنند و همان گونه که می دانید طلاق باعث مشکلات زیادی برای خانم ها و آقایان شود و ضربات روحی سنگینی را برای آنها ایجاد می کند.

اهمیت درک متقابل در زندگی مشترک

درک به معنی این است که همدیگر را خوب باور کنید و به یقین قلبی برسید. باید یادتان باشد که برای این باورها و یقین هایی که دارید نباید اما و اگر بیاورید زیرا این معنای درک را از بین می برد و شما را وادار می کند تا کاری را انجام دهید که اصلا باب میل شما نیست. درک متقابل در زندگی هر زن و مردی ضروری است. اگر افراد به این موضوع نرسند دیر یا زودطلاق دامن گیر آنها می شود و برای همین است که به شما توصیه می کنیم حتما مشاوره قبل از ازدواج را انجام دهید و حتما دوره نامزدی داشته باشید تا بتوانی هم را بیشتر بشناسید و به تنهایی پس ازدواج دچار نگردید.

شرایط درک متقابل

باید یادتان باشد که برداشت های هر فردی از یک موضوع متفاوت است پس اگر به اختلاف نظری در زندگی رسیدید سریع بیان نکنید که در زندگی خود مشکل دارید و یکدیگر را درک نمی کنید. قرار گرفتن در یک شرایط مشابه هم نمی تواند بیان کند که که افراد درک مشاهبی از یک موضوع داشته اند پس باید روی بعضی از رفتارهای خود کار کنید تا بتوانید به درک برسید. در ادامه این شرایط را توضیح می دهیم.

تمرکز داشتن

باید یادتان باشد که در حال صحبت کردن با همسر خود هستید و سعی کنید که روی موضوع اصلی تمرکز کنید و از موضوع اصلی دور نشوید. در صورتی که از بحث های اصلی دور شوید ممکن است حرف هایی بین شما باقی بماند و در آینده بازگو شود و شما را ناراحت کنید و همچنین مشکلاتی حل نشده باقی بماند و باعث ایجاد مشکلاتی دیگر در زندگی شود.

اطمینان پیدا کردن

قبل از اینکه پاسخی به همسر خود بدهید در ابتدا خوب حرف آنها را گوش کنید و سعی کنید از این که مطلب را خوب فهمیده اید مطمئن شوید. افرادی که عجول هستند نمی توانند به درستی به حرف های فرد مقابل خود گوش کنند پس سعی کنید به جای گوش دادن به دنبال پاسخ باشند و موضوع را درست متوجه نمی شوند و پاسخی نامناسب به همسر خود می دهند پس همین مشکل کوچک می تواند باعث و بانی مشکلات بیشتری شود.

جا به جایی نقش ها

باید یادتان باشد که جای دیگران قرار نگرفته اید و نباید آنها را قضاوت کنید و اگر مشکلی در زندگی با همسرتان پیدا کرده اید باید سعی کنید که نقش هایتان را جابجا کنید و از دید او به این قضیه نگاه کنید تا بتواند بهترین و منطقی ترین راه را برای درک او پیدا کنید. یادتان باشد که درک کردن همدیگر می تواند بسیاری از مشکلات زوج ها را کاهش دهد و بیشتر زوج های جوانی که طلاق می گیرند به دلیل نرسیدن به این نوع درک است.

درک متقابل در زندگی مشترک

سازش دو طرفه

سازش هم می تواند باعث درک متقابل باشد. برای این سازش باید طرفین یکدیگر را درک کنند و سعی کنند که با مشکلاتی که دارند کنار بیایند. این سازش ها در بیشتر موارد کارساز است و پس از مدتی که زوجین بهتر فکر میک نند می توانند درک بهتری از هم داشته باشند و زندگی ایده آل تری برای خود بسازند.

تجسم کنید

جسم مشکل و موضوع می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به طرف مقابل حق دهید و به قیاس نفس برسید. البته با این کار تنها بخشی از موضوع را طی کرده اید زیرا با توجه به افکاری که دارید بعید است بتوانید با فردی که در موقعیت قرار گرفته است هم نظر باشید. در این موضوعات خانواده ها رکن بسیار مهمی می باشند و هر چه که این احساس درک خانه و خانواده شما بیشتر مورد توجه بوده باشد بیشتر می توانید طرف مقابل خود را درک کنید و در کنار او قرار بگیرید.

تلافی کردن

یادتان باشد که تلافی کردن می تواند تاثیرات جبران بر زندگی شما داشته باشد و این که شما فکر می کنید که باید مانند همسر خود به وظایف خود عمل عمل نمایید نمی توانید به درک درستی برسید و تنها چیزی که مانع رسیدن شما به این نوع درک است، تلافی کردن و رفتار مقابله به مثل می باشد. با توجه به شرایط زندگی و شرایط سنی این درک ها تفاوت دار و افراد سن کم معمولا درک کمتری از هم و شرایط دارند و برای همین هم به مشکل می خورند و افرادی که کم سن بیشتری دارند می دانند که با کاهش خودخواهی های خود می توانند زندگی ایده ال با درک از هم داشته باشند و از آن لذت ببرند.

استفاده از کلمه من

باید یادتان باشد که اگر می خواهید روی بقیه افراد تاثیر بگذارید باید بیشتر از کلمه من استفاده کنید زیرا این کلمه شما باعث می شود که فرد مقابل بهتر به حرف های شما گوش دهد. وقتی که شما می خواهید جمله ای را با کلمه تو شروع کنید فرد مقابل فکر می کند که متهم شناخته شده است و به جای اینکه به حرف های شما گوش دهد بیشتر به دنبال پاسخ های تدافعی است و در برابر خواسته های شما مقاومت های بی دلیل نشان می دهد و این موضوع می تواند شرایط یک زندگی خوب را به بدترین وضع ممکن تبدیل نماید.

هر چند راهکارهای گفته شده ممکن است که ساده باشند ولی بدون تمرین و تکرار نمی توانید همسرتان را درک کنید و شرایط زندگی خود را ایده ال کنید. اختلالات روانی مانند اختلال اضطراب و افسردگی مزمان یکی از مشکلاتی است که گریبان گیر زوج هایی می شود که درک متقابلی از هم ندارند و شما می توانید برای پیشگیری از این مشکلات بیشتر روی رفتارهای خود کار کنید.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *