بهترین فیلم های کمدی خارجی تاریخ سینما (۱۰ برترین آپدیت ۲۰۲۲)

بهترین فیلم های کمدی خارجی تاریخ سینما (۱۰ برترین آپدیت ۲۰۲۲)

ما در این مطلب از مینویسم قصد داریم بهترین فیلم های کمدی خارجی تاریخ سینما را با شما به اشتراک بگذاریم.

ما در دنیای پارادوکس های بزرگ زندگی می کنیم. دنیای امروز ما میزبان موضوعات داغی است که تا دیروز اصلا به چشم نمی آمدند. قیمت به احتساب ارزش افزوده هر کالا؟ بازگشایی معادن زغال سنگ؟ می دانم باورش سخت است اما چند نفر از ما تا دیروز درگیر مسائلی این چنینی بودیم؟ شاید هم چنین موضوعاتی خط قرمزهای یک جامعه باشند. خط قرمزهایی که می توان با آنها بازی کرد اما رد کردنشان در خیلی از کشورها ممکن نیست. البته همیشه تبصره ای هست که بتوان این چنین خط قرمزهایی را دور زد. تبصره ای که از آن حرف می زنم ژانری است به نام کمدی! ما در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین فیلم های کمدی خارجی تاریخ سینما را با شما به اشتراک بگذاریم.

مطالب مرتبط: بهترین فیلم های عاشقانه نتفلیکس

10 تا از بهترین فیلم کمدی تاریخ سینمای جهان

کمدی یکی از چالش برانگیزترین ژانرها در دنیای سینماست. حرفم را باور نمی کنید؟ خب دفعه بعدی که در یک جمع نشسته اید از دوستان تان بپرسید که کمدی مورد علاقه شان چیست؟ یا اینکه کمدی مورد علاقه خود را به دوستانتان معرفی کنید. سپس در گوشه دنج و گرم و نرمی بنشینید و ببینید چه نظرات متفاوت و متناقضی در خصوص سکانس به سکانس این فیلم ها می شنوید. هر کسی برداشت خودش را از کمدی دارد؛ و این یعنی زیبایی یک اثر هنری به توان ژانر کمدی!

تمام نوشته های من تا به این جای کار نظر شخصی خودِ بنده است و تمام! و البته با آغوش باز پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما هستم. در این مطلب فقط قصد دارم در مورد کمدی به عنوان یک ژانر هنری و البته بهترین آثار سینمایی ساخته شده در این ژانر صحبت کنم. پس حرف ها بماند بر ای بعد! بهترین فیلم های کمدی تاریخ بدون هیچ ترتیبی خدمت شما کمدی دوستان!

مطالب پیشنهادی: پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما

1. فیلم A Night at the Opera(1935)

A Night at the Opera

از این فیلم کلاسیک دنیای کمدی شروع می کنیم. این فیلم توسط سه برادر به نام خانوداگی مارکس ساخته شده، سه برادری که از ناکجا آباد به هالیوود آمدند و با ساخت سری فیلم های کمدی به نام راکوس طوفان به پا کردند. شبی در اپرا نام یکی از آثار کمدی آنان است که با داشتن بازی با لغات فوق العاده، تمسخر خلاقانه و کنایه های غیر مستقیم نظیر ندارد. در این فیلم کمدی گروچو مارکس نقش اوتیس بی را بازی می کند. گروچو دیرفتوود، مدیر برنامه های یک خواننده اپرای مشهور است. درست آن روی سکه دو برادر دیگر مارکس، چیکو و هارپو، نقش نوچه های یک خواننده نه چندان معروف و تازه کار را بازی می کنند. خواننده تازه کار ما با خواننده اپرا و یک زن زیبا در یک مثلث عشقی اسیر هستند. داستان تا آن جایی پیش می رود که همه این کاراکترها سوار بر کشتی از ایتالیا به نیویورک حرکت می کنند و همین جاست که کمدی به اوج خود می رسد. برادران مارکس سعی می کنند تا در شب اپرای کشتی خراب کاری کنند تا خواننده معروف اپرا با آن خواننده تازه کار جایگزین شود. حس می کنم تا این جای کار خیلی گیج شده باشید. اما پلات این فیلم اصلا عمیق و گیج کننده نیست. زیبایی این اثر به سرعت تغییر در موقعیت هاست. سه برادر مارکس در این اثر به شکل باور نکردنی زیبا نقش آفرینی می کنند و در عین حال می توانند خشم، خجالت، شرمندگی و هرج و مرج را در سکانس به سکانس این فیلم با سرعت و بدون تاخیر اجرا کنند.

2. The Blue’s Brothers (1980)

The Blue's Brothers (1980)

یکی از بهترین فلیم های کمدی تاریخ سینما، به جرات می توان گفت که «برادران بلوز» است. این فیلم نمایشی است از جان بلوشی افسانه ای در برنامه کمدی اش «شنبه شب ها زنده» است. موزیسین بازنشسته جیک بلوز بلوشی با بالا انداختن ابروهایش آنقدر حرف برای گفتن دارد که بیشتر بازیگر ها در سه جمله قادر به بیانش نیستند. حالا تصور کنید که این هنرمند با دان آیکرود الوود هم بازی شود. این ترکیب یعنی عصاره ای ترکیبی از هنر سینمایی و طلای کمدی! این باند بی نظیر دوباره در کنار هم جمع شده تا میلیون ها بار باعث خنده مان شود و هر حرکت شان دل میلیون ها نفر را شاد کند. برادران بلو در این کمدی نقش اکثر سلبریتی ها از سال 1970 را بازآفرینی کرده؛ به صورتی که هر کدامشان یک پارت از فیلم را بازی می کنند. البته از موزیک عالی فیلم با هنرنمایی ارثا فرانکلین، رای چالرز، جیمز براون و کاب کالووی هم نباید گذشت. ترکیب این موسیقی و حرکت های نمایشی جیم الوود در پس زمینه چه می شود!

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های عاشقانه غمگین

3. Monthy Python and the Holy Grail (1975)

Monthy Python and the

فیلم «مونتی پایتون و جام مقدس» در سال 1975 اکران شد و یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ است. داستان از این قرار است که چهار جوان از لندن دور تا دور انگلستان را می گردند و نمایش شاه آرتور و یارانش را بازی می کنند. از سر گالاهاد گرفته تا سر لنسلات و قهرمان های گمنام تری مانند سر رابین و سایر سران انگلیسی که نامشان را هم نشنیده ایم. اما هدف اصلی اصلا نمایش نیست. آنها در این تور به دنبال شراب مقدسی هستند که در افسانه ها از آن یاد شده! در طول این سفر کمدی ما با چهره های نه چندان شاخص شوالیه های آن زمان رو به رو خواهیم شد؛ از شوالیه ای سه سر گرفته تا  قلعه ای تسخیر شده توسط سربازان اشغالگر و بی ملاحظه فرانسوی و حتی یک خرگوش وحشی! اما پلات این داستان اصلا خطی و ساده نیست. عجیب و غریب ترین اتفاقات ممکن در کنار نابهنجاریهای تاریخی دیدنی و دیالوگ های کنایه آمیز در این فیلم کمدی گرد هم آمده اند تا دیدنی ترین سکانس ها را به ارمغان بیاورند. از موزیکی که اصلا با سکانس ها جور در نمی آید و البته پشت صحنه های چسبیده شده به فیلم هم که نگویم! هر چند درک این کمدی خیلی سخت است اما دیدنش را برای یک بار هم که شده توصیه می کنم.

4. Tommy Boy (1995)

Tommy Boy (1995)

راستش را بخواهید یکی آسان ترین انتخاب های من در لیست همین فیلم است. این فیلم یکی از بهترین آثار کمدی تاریخ و ساخته کریس فرلی است. داستان از فارغ التحصیلی جوانکی به اسم تامی کالاهان شروع می شود. او به شهر خودشان بر می گردد تا پا جای پدرش بگذارد و شغل آبا و اجدادی شان را ادامه دهد. آن هم با راهنمایی و کمک از ظرف منشی حقه بازشان دیوید اسپید. این را هم بگویم که فریل و اسپید در دوران خودشان درست مانند لورل و هاردی قرن 20 بودند. انگار که به دنیا آمدند تا با هم همکاری کنند. توصیه می کنم این فیل را ببینید؛ البته اگر جنبه خندیدن بیش از حد را دارید!

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های انگیزشی

5. Dumb and Dumber (1994)

Dumb and Dumber (1994)

این اثر هنری و کمدی در دوران اوج جیم کری فیلم برداری شده و یکی از بهترین همکاری های تاریخ سینما بین او و جف دانیلز است. این دو بازیگر هر دو در نقش انسان های احمقی هستند که تنها هدفشان خروج از ذات خود و نقش بازی کردن به عنوان انسان های عاقل است؛ که البته خیلی هم فایده ای ندارد. جیم کری در این فیلم نقش لیوید را بازی کرده و داستان از آنجایی شورع می شود که زنی زیبا چمدانش را پشت سرش جا می گذارد. این دو احمق هم تلاششان را می کنند تا به فرودگاه بروند و چمدان را به صاحبش بازگردانده و دلش را ببرند. در این میان درگیر سفری ناخواسته می شوند و نصف کشور را سفر می کنند تا بالاخره به هدف خود برسند. اما این تعقیب و گریز ناخواسته زمانی تمام می شود که احمق های داستان از محتویات چمدان خبردار می شوند. این فیلم در میان فیلم های جیم کری بالاترین رتبه را دارد.

مطالب مرتبط: خنده دار ترین فیلم های جیم کری

6. Caddyshack (1980)

Caddyshack

فیلم «Caddyshack» در سال 1980 اکران شد و به معنای واقعی کلمه کمدی است! شوی چیس در این فیلم نقش همان مردی را بازی می کند که همه پسرها آرزویش را دارند؛ خوشتیپ، پولدار و جذاب آنهم بدون هیچ زحمتی! بیل موری هم نقش یک آدم کودن و از زیر کار در رویی را بازی می کند که شغلش رسیدگی به باغچه است. رادنی دنگرفیلد هم در نقش خودش است! مثل خیلی از فیلم های کمدی، این یکی هم پلات بسیار خوبی داشته و در عین حال حوادث جانبی عالی و در هم تنیده ای در هر گوشه فیلم در حال اتفاق افتادن هستند. در واقع این نقش آفرینی کاراکترهای جانبی است که از این فیلم طلا می سازد. کدی شک یکی از بهترین فیلم های بیل موری بوده و موسیقی اش هم در سال 1980 نظیر ندارد.

مطالب پیشنهادی: بهترین سریال های خارجی نتفلیکس

7. Doctor Starngelove or: How I Learned to Stop Worring and Love the Bomb (1964)

Doctor Starngelove or How I Learned to Stop Worring and Love the Bomb (1964)

اگر بخواهم برای آثار کمدی سیاه نمونه ای بارز بیاورم باید به این اثر هنری اشاره کنم. البته تشبیه این فیلم به تصویری کوبیک کمی بی عدالتی است، اما درست مانند اثر هنری به سبک کوبیک، این فیلم سکانس های عجیب را در کنار هم می گذارد تا گاهی خنده و گاهی هم لبخند را برایتان به ارمغان بیاورد. ستاره این فیلم کیست؟ پیتر سلر، پیتر سلر، پیتر سلر و بس! این نابغه سینما سه نقش را در یک فیلم بازی می کند. اگر برای دیدن شعبه یک ستاره در تاریخ سینما آماده اید دیدن این فیلم را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال اکشن خارجی

8. The Burs (1989)

The Burs (1989)

طرفدار تام هنکس هستید؟ خب این فیلم یکی از خاص ترین و جالب ترین نقش آفرینی های او و همچنین بهترین فلیم کمدی تاریخ سینما است. تقویم به همه کسانی که بربز را ندیده اند! خب فکر می کنید در انتهای یک فصل گرم تابستانی، پاییز است و بس!؟ اشتباه می کنید. نقش آفرینی بروس درن به عنوان بزه کاری کهنه کار در کنار تام هنکس و ریک دوکومانف، یکی دیگر از همسایه های شرور این فیلم که چیز دیگری را ثابت می کند. در این فیلم آنقدر می خندید که اشک از چشمانتان سرازیر می شود.

9. National Lampoon’s Vacation (1983)

National Lampoon's Vacation (1

در سال 1979 یک اتفاق نادر برای نویسنده آثار سینمایی جان هیو افتاد. او برای گذران وقت و صرفا برای گذران وقت، داستان کوتاهی در مورد زندگی یک خانواده نوشت که اهل ایالتهای مرکز آمریکا بودند. این خانواده تصمیم می گیرد سفری به دیزنی لند داشته باشد. سفری که چندان هم خوشایند نیست. داستان هم در مورد اتفاقاتی است که در سفر جاده ای این خانواده به رند مکنلی می افتد. بعد ها از همین داستان فیلم کمدی موفق «نچنال لمپونز وکیشن» خلق شد. هر کاراکتری در این فیلم نمادی از شخصیت های آیکون آمریکا در آن زمان است. از سگشان گرفته تا فراری قرمز، پدر و مادر و حتی فرزندان خانواده! در انتهای این فیلم آنقدر می خندید که دلتان درد می گیرد!

10. The Big Lebowski (1998)

The Big Lebowski (1998)

این فیلم از رمان های کارآگاهی ریموند شاندرلر الهام گرفته شده و یکی از بهترین فیلم های کمدی برادران کوهان است. داستان از این قرار است که یک آدم تنبل و از زیر کار در رو اما خوش شانس به جای آدم خیرخواهی که فامیلی یکسانی با او دارد اشتباه گرفته می شود، آن هم توسط دو گردن کلفت! وقتی یکی از این دو گردن کلفت متوجه اشتباه می شوند «دود»، کاراکتر اصلی و تنبل داستان را به سفری می فرستند تا خودش آدم پولدار و خیر داستان را پیدا کند. اما یکی دیگر از گردن کلفت ها که با نام لبوفسکی شناخته می شود ماموریت دیگری برای دود دارد. آنهم اینکه زن آدم پولدار فیلم را پیدا کند. دود برای پیدا کردن زن زیبای داستان، بانی، از دوستان نه چندان باهوشش کمک می گیرد؛ هرچند که چنین کاری خلاف قانون و دستور لبوفسکی است. از این جای کار به بعد پلات داستان به شدت پیچیده و در هم تنیده می شود. درست مانند ریل قطاری که در کوهستان به دور خودش و دورکوه می گردد. جدایی از عمیق بودن پلات و بازی درخشان کاراکترها، ارزش این فیلم به بررسی چند جانبه اش است. در واقع برای درک مفهوم بهتری از این فیلم کمدی باید با دیدگاه های متفاوتی بررسی اش کرد و همین یعنی ارزش و اعتبار در یک فیلم! فقط زمانی منظور مرا می فهمید که نه یک بار بلکه چندین بار تماشایش کرده باشد. تنها در این صورت است که متوجه خواهید شد هر دیالوگی برای چه بوده و کنایه از چه بوده است.

Rate this post

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *