آموزش کانال یابی شبکه ماهواره در تلویزیون های ال جی

آموزش کانال یابی شبکه ماهواره در تلویزیون های ال جی
آموزش کانال یابی شبکه ماهواره در تلویزیون های ال جی

امروزه برند ال جی نیز مانند دیگر برندهای بزرگ تلویزیونی ویژگی بسیار خوبی برای تلویزیون های جدید خود دارد که با داشتن ماهواه یا گیرنده های خارجی ، شبکه های خارجی و داخلی در اختیار شما قرار می گیرد. اگر تلویزیون شما یک تلویزیون ال جی با گیرنده است، باید بدانید که چگونه یک تلویزیون ال جی با با ماهوراه داخلی راه اندازی کنید. نحوه راه اندازی ماهواره در یک تلویزیون ال جی با گیرنده به گونه ای است که به راحتی می توانید گیرنده های خارجی را در تلویزیون خود با ساده ترین راه فعال کنید.در ادامه این پست با آموزش کانال یابی شبکه ماهواره در تلویزیون های ال جی همراه مجله روز باشید.

آموزش کانال یابی شبکه ماهواره در تلویزیون های ال جی

برای راه اندازی ماهواره گیرنده تلویزیون ال جی، ابتدا باید گیرنده خارجی را فعال کنید. هنگام ورود به پنل کنترل تلویزیون دکمه اضافه کردن را فشار دهید. سپس تلویزیون از شما رمز عبور می خواهد.
پس از وارد کردن پسورد باید وارد بخش gourp کشور شده و شماره تایید را وارد کنید. البته برای اینکه تمام مراحل به طور دقیق انجام شود، باید شرایط کاربر را وارد کنید و در راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی به دقت موقعیت یابی کنید.
برخی از تنظیمات در تلویزیون تغییر ناپذیر هستند. اما تنظیمات دیگر تلویزیون ال جی کاملا با سلیقه است. مانند تنظیمات رنگ نور و تصویر. تلویزیون های ال جی با گیرنده ها معمولاً دارای دو تیونر ورودی هستند.

  • تیونر اول برای دریافت امواج سیگنال آنتن هوا
  • تیونر دوم برای دریافت امواج ماهواره ای

تیونر اول برای دریافت امواج سیگنال آنتن هوا و تیونر دوم برای دریافت امواج ماهواره ای است. ورودی معمولی دستگاه RF نامیده می شود که به آنتن هوایی متصل است و باید کیفیت قدرت خوبی داشته باشد و ورودی موج ماهواره ای در کنار ورودی اول قرار دارد که کابل سیگنال از طریق ورودی سوئیچ به آن وارد می شود.
پس از برقراری اتصالات، زمان فعال شدن است. برای فعال سازی ماهواره تلویزیون ال جی باید به بخش تنظیمات بروید. در بخش ماهواره می توانید ماهواره را فعال کنید. در صورتی که هیچ گونه تنظیمات یا فعال سازی انجام داده اید، هیچ اطلاعاتی در حافظه وجود ندارد.

برای ورود به تنظیمات این بخش روی تنظیمات ماهواره کلیک کنید و قسمت های مختلف تنظیمات در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر احساس می کنید راه اندازی تلویزیون ماهواره ای در یک تلویزیون ال جی با گیرنده کمی مشکل ساز است، بهتر است به دنبال کمک یک حرفه ای در این زمینه باشد تا با خیال راحت آن و شبکه های مورد نیاز خود را فعال کنید. لیست شبکه های ماهواره ای را اضافه کنید. توجه داشته باشید که برخی از شبکه ها ممکن است تحت نام های دیگری در لیست تلویزیون ال جی ذکر شوند.

کانال یابی یاهست در تلویزیون های ال جی

با گیرنده برای استفاده از ماهواره یاست در یک تلویزیون ال جی با گیرنده، ابتدا باید اتصالات کابلی داشته باشد. است که کابل از طریق LNB و از سوئیچ به پشت گیرنده و خروجی تلویزیون به سوئیچ متصل می شود. سپس پس از اطمینان از اتصالات و تمام پلاگین ها، نوبت تنظیمات گیرنده تلویزیون ال جی خواهد بود. زیرا اگر اتصال برقرار نشد، سیگنال قطع می شود و دسترسی به شبکه های خارجی امکان پذیر نخواهد بود.
نکته ای که باید مراقب باشید در هنگام اتصال پلاگین فلزی به سیم آنتن این است که هیچ خوراک با رشته های بافته شده در کنار اتصال وجود ندارد. در غیر این صورت باعث شکست تیونر گیرنده دستگاه خواهد شد و بعداً با مشکل مواجه خواهید شد. توصیه می شود برای برقراری اتصالات و سیم های مورد نیاز از یک حرفه ای در این زمینه کمک گرفته شود تا ماهواره یاست بتواند با یک گیرنده به بهترین وجه ممکن به تلویزیون ال جی متصل شود و از تماشای شبکه های خارجی لذت ببرد.

کانال یابی بدر در تلویزیون های ال جی

برای استفاده از ماهواره بدر نیز باید بدانید که چگونه ماهواره بدر را با گیرنده در تلویزیون ال جی راه اندازی کنید. پس از تهیه ظرف باید آن را رو به قبله قرار دهید و حدود 15 درجه حرکت دهید تا در موقعیت مناسب قرار گیرد. برای جهت گیری صحیح باید از فرکانس 11747 عمودی 27500 استفاده کنید. اگر شما یک ستاره LNB, توصیه می شود که شما تنظیم ساعت LNB به 5, 4, یا 5 و 10. در غیر این صورت تنظیم ساعت LNB به 3 یا 9 در هنگام استفاده از قوی. پس وقتشه که پيدا کننده رو به هم وصل کنيم درجه فرمانده را بین 6 تا 7 تنظیم کنید و سپس شروع به تنظیم ظرف با تکان اندک کنید.
در صورت موفقیت سیگنال دریافت کنید. یال را قطع کنید و اندی را تبدیل کنید تا بهترین سیگنال را به همان فرکانس تنظیم کنید. اگر نتوانسته باشید ماهواره بدر را بر روی گیرنده تلویزیون ال جی خود راه اندازی کنید، مطمئن باشید که به دنبال کمک متخصصان با تجربه باشید.
همانطور که در مجله روز گفتیم نحوه راه اندازی یک گیرنده ال جی تلویزیون ماهواره ای بسیار آسان تر از یک ماهواره یا گیرنده جداگانه است و شما می توانید آن را بدون هیچ گونه نگرانی تنظیم کنید. حتی با خرید تلویزیون ماهواره ای ال جی ، دیگر نیازی به پرداخت هزینه یک گیرنده جداگانه نخواهید داشت.

4/5 - (8 امتیاز)

    یک نظر

    1. چرا تصویری آموزش نمیدید!😒

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *