بهداشت و سلامتخود مراقبتی

راه‌های مؤثر برای جوان‌ تر نشان دادن صورت

صورت هر فرد یکی از اجزای اصلی بدن محسوب می ‌شود که به مرور زمان و با بالا رفتن سن تغییراتی در آن ایجاد می ‌گردد. اکثر افراد برای جوان نشان دادن صورت خود به دنبال انجام کار‌های زیبایی هستند. در این میان برخی راه‌ ها، خیلی مؤثر بوده و پر طرفدار هستند.

روش‌ های زیبایی برای جوان ‌تر نشان دادن پوست

برای آنکه صورت فرد جوان ‌تر نشان داده شود، راه‌ هایی وجود دارد. در زیر به برخی از روش ‌های رایج زیباسازی اشاره می ‌شود.

کاشت ابرو

ابرو از عناصر زیبایی مهم در چهره هر فرد است. ابرو‌های کشیده و پر پشت فرد را زیباتر می ‌کند که همین امر سبب شده تا افرادی که دارای ابروی کم پشت یا کم رنگ هستند، به دنبال انجام آن باشند. با انجام کاشت ابرو می‌ توان ابرو‌ها را طبق سلیقه خود طراحی و حالت داد.

انجام این فرآیند فوایدی دارد که از جمله آن می ‌توان به افزایش زیبایی چهره اشاره کرد. از طرفی افراد دارای ابرو‌های کم رنگ و نازک می ‌توانند با این کار ابرو‌ها را ضخیم و تقویت کنند. همچنین به کمک آن می ‌توان مشکلات ابرو‌های آسیب دیده را برطرف کرد. رایج‌ ترین روش‌ های انجام کاشت ابرو کاشت ابرو طبیعی است که به شرح ذیل است.

کاشت به روش طبیعی

در این روش از دیگر قسمت‌ های سر مو جمع کرده و در ابرو کاشت می‌ شود. پزشک مو را به همراه فولیکول ‌های آن به ابرو انتقال داده تا قابلیت رشد داشته باشد. این کار با بیهوشی کامل انجام شده و حدود ۲ الی ۳ ساعت طول می ‌کشد. کاشت طبیعی به دو روش زیر انجام می‌شود:

  • کاشت به روش FUE : در این روش به کمک دستگاه یا روش پانچ از محل مورد نظر مو برداشته شده و در قسمت ابرو گذاشته می ‌شود. جای زخم در این صورت کمتر باقی مانده و دوره نقاهت راحت تری دارد. اما مو‌ها کوتاه‌ تر بوده و به کندی رشد می ‌کنند.
  • کاشت به روش: FUT در این روش اغلب قسمتی در پشت سر بریده شده و فولیکول مو برداشته شده و در ابرو کاشت می ‌شود. این کار سریع انجام شده و مو‌های برداشت شده طولانی‌ تر هستند که در این صورت پزشک موج مو را بیشتر می‌ بیند. در این فرآیند جای زخم دیده شده و دوره نقاهت آن طولانی‌ تر است. ‌

کاشت مو

معمولاً مو یکی از ویژگی ‌های مهم در جوان نشان دادن فرد است. وقتی مو کم پشت شده و یا دچار ریزش می‌ شود، زیبایی فرد نیز تحت تأثیر آن قرار می ‌گیرد. افراد به دلایل مختلف دچار این مشکل می‌ شوند که سبب شده ناراحت شوند و اعتماد به نفس آن ‌ها از بین رود. انجام این روش زیباسازی نوعی جراحی تخصصی بوده که جراح متخصص آن را انجام می ‌دهد.

طی این فرآیند از قسمت ‌های سر که طاس نیست، فولیکول مو برداشته شده و در قسمت ‌های مورد نیاز کاشت می ‌شود. از طرفی می ‌توان از مو‌هایی که در سطح بدن موجود است، برای این کار استفاده نمود. با انجام این کار فولیکول‌ هایی که آسیب دیده‌ اند، ترمیم شده و مجدداً رشد می ‌کنند.

زمان کاشت مو خیلی مهم بوده و برای افراد زیر ۲۵ سال انجام نمی ‌شود. زیرا احتمال ریزش دیگر مو‌ها وجود دارد‌. در کل عمل کاشت مو در سه مرحله برداشت واحد‌های فولیکول مو از محل بانک مو، آماده کردن گرأفت ‌ها و کاشت گرأفت انجام می‌ شود. کاشت مو به روش ‌های مختلف انجام می‌شود که در زیر به برخی از آن ‌ها اشاره می ‌شود.

کاشت به رو FUE

در این روش از قسمت سالم فولیکول برداشته شده و در شکاف ‌هایی که در قسمت مورد نیاز ایجاد شده گذاشته می ‌شود. به وسیله پانچ موتوری واحد‌های فولیکول برداشته شده و با ساکشن در محفظه ‌ای به شکل استوانه جمع می ‌شوند. در این روش تعداد گرأفت کمتری نیاز بوده و درد آن نیز کم است و نیازی به بخیه ندارد.

کاشت به روش FUT

در این روش کاشت مو جراح با نوار‌های باریکی به اسم فلپ برداشت گرأفت ‌ها را انجام می ‌دهد. فاصله بین برداشت و کاشت گرأفت کم بوده و به همین دلیل کیفیت مو‌هایی که کاشت می ‌شود، خیلی بالا است. معمولاً از قسمت پشت سر گرأفت‌ های لازم برداشته می ‌شود.

کاشت به روش DHI

به روزترین و بهترین روش برای کاشت مو بوده که نیازی به برش ندارد. این روش برای تمام افراد مناسب نبوده و در صورت لزوم پزشک آن را معرفی می ‌کند.

مزوتراپی

راه‌های مؤثر برای جوان‌ تر نشان دادن صورت

از دیگر روش‌های زیباسازی و جوان ‌سازی مزوتراپی است که یک شیوه درمانی جدید محسوب می ‌شود. برای تقویت مو از این روش استفاده می‌ شود که در آن آنزم، دارو، هورمون، ویتأمین‌ ها، فاکتور‌های رشد و عصاره‌ گیاه تزریق می‌ شود. البته با توجه به شرایط بیمار و وضعیت ریزش موی او نوع مواد تزریقی متفاوت بوده و پزشک برای آن تصمیم می ‌گیرد. از طرفی برای درمان مشکلات پوست و مو نیز کاربرد داشته و درمان مؤثری برای آلوپسی و ریزش مو است.

 البته تمام افراد مناسب برای این درمان نیستند و حتماً باید قبل از انجام آن با پزشک مشورت شود‌. به کمک این شیوه می ‌توان گاهی ریزش مو را به طور قطعی درمان کرد. این روش آسان بوده و تهاجم کمی دارد از این رو افراد زیادی متقاضی انجام آن هستند‌. از مزایای این روش درمانی می‌توان عدم نیاز به بیهوشی را عنوان کرد. از طرفی تقریباً بدون درد بوده و فرد خیلی سریع بهبود پیدا می‌ کند.

این روش علاوه بر آنکه برای ریزش و کم پشتی مؤثر است، حجم مو را نیز افزایش می‌ دهد. ریسک آن و احتمال آلرژی آن نیز کم است. مزوتراپی انواع مختلف نداشته و تمام پزشکان از یک روش مشابه استفاده می ‌کنند. فقط پزشکان از دارو‌های مختلفی استفاده می ‌کنند که تفاوت آن در این مورد است. مزوتراپی مو در اصفهان تحت نظر بهترین پزشک انجام شده و فرد می ‌تواند به آنچه که انتظار دارد برسد.

بلفاروپلاستی

از دیگر روش ‌های زیبایی بلفاروپلاستی یا جراحی پلک است. این جراحی برای برطرف کردن چربی و پوست اضافه در پلک بالا و پایین است. طی سال ‌های اخیر این روش زیبایی خیلی پر طرفدار شده است. با انجام این فرآیند چهره فرد شادابتر و جوان ‌تر به نظر می ‌رسد. علاوه بر آن میدان دید را بیشتر می‌ کند. سن و وراثت دو علت ایجاد افتادگی پلک می ‌شوند که در هر دو مورد با استفاده از جراحی بلفاروپلاستی می‌ توان آن را برطرف کرد.

 لازم به ذکر است که این روش همیشه زیبایی نبوده بلکه در برخی موارد جنبه درمانی دارد. در برخی افراد پلک به حدی افتاده شده است که سبب سنگین شدن آن گشته و فرد برای باز نگه داشتن چشم مشکل دارد. البته بایستی این عمل زیر نظر پزشک متخصص و معتبر انجام شود. بهترین جراح بلفاروپلاستی اصفهان را انتخاب کرده تا عوارض احتمالی این شیوه کمتر شود.

هزینه این عمل به موارد مختلفی چون میزان چین و چروک، مقدار چربی و پوست اضافه، میزان افتادگی پلک و… بستگی دارد. انجام این روش مزیت ‌هایی دارد که از جمله آن می ‌توان به احیای پوست اطراف چشم، داشتن ظاهری زیبا و سالم و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد. این جراحی در انواع مختلفی انجام می ‌شود که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

بلفاروپلاستی پلک پایین

در صورتی که پلک پایین دارای پوست و چربی اضافه باشد، از این روش استفاده می ‌شود. این شیوه علاوه بر آنکه چین و چروک پلک پایین را برطرف می‌ کند، باعث گردش خون منظم و کمتر شدن علائم بروز گواتر شود. از طرفی چربی پایین چشم را نیز از بین می ‌برد.

بلفاروپلاستی پلک بالا

در این جراحی چربی و پوست اضافه‌ ای که در پلک بالا وجود دارد، برداشته می ‌شود. با انجام این کار علاوه بر از بین بردن چین و چروک پلک بالا دید فرد بهتر شده و اعتماد به نفسش افزایش می‌ یابد.

بلفاروپلاستی داخلی

در این روش بلفاروپلاستی در داخل پلک پایین یک برش ایجاد شده و چربی‌ های اضافه خارج می ‌شود. اغلب برای بهبود پفی بودن چشم و چربی پایین چشم از این روش استفاده می ‌شود.

بلفاروپلاستی چشم‌ های چینی

این شیوه برای بیمارانی که پلک‌ های چینی دارند، استفاده می ‌شود. در اینگونه چشم‌ ها پلک آن‌ ها بدون شکل بوده و هدف از انجام این عمل ایجاد پلک بالا است.

تزریق ژل و بوتاکس

ژل و بوتاکس هر دو از روش ‌های زیبایی و جوانسازی هستند که در سال‌ های اخیر خیلی پر طرفدار شده است. معمولاً برای از بین بردن چین و چروک ‌ها، بهبود چروک دور چشم و زاویه‌ سازی صورت از بوتاکس استفاده می ‌شود. اما در صورتی که این کار‌ها را بخواهید در سنین بالاتر انجام دهید، ژل بهترین درمان محسوب می‌ شود.

در حالت کلی باید گفت برای افزایش حجم دهی قسمت‌ های مختلف از ژل استفاده می‌ شود، اما بوتاکس برای برطرف کردن چین و چروک، از بین بردن خط اخم، درمان خنده و.. ‌. به کار می ‌رود. برای انجام بوتاکس نیازی به بیهوشی نبوده و به راحتی و در زمان کوتاهی انجام می ‌شود. از طرفی دوره نقاهت کمی نیز داشته و نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

تمام افراد بالای ۲۵ سال می‌ توانند از این شیوه جوانسازی استفاده کنند. معمولاً بوتاکس ۴ الی ۶ ماه ماندگاری دارد که به عواملی چون سن فرد، نوع پوست و عمق چین و چروک بستگی دارد. تزریق ژل را نیز می ‌توان بعد از ۳۰ سالگی که عضلات افتاده شده و چین و چروک ایجاد می ‌شود، استفاده کرد. تزریق ژل برای درمان لاغری صورت، خوش فرم کردن صورت، برجسته کردن لب ‌ها استفاده می ‌شود.

هایفوتراپی

از دیگر روش‌ های زیبایی و جوانسازی است که از امواج فراصوت شدت بالا به صورت متمرکز استفاده می‌ شود. در این روش پوست کشیده شده و لیفت می‌ شود تا فرد جوانتر به نظر برسد. با استفاده از امواج فراصوت کلاژن تولید شده و بافت پوست سفت ‌تر می ‌شود. این کار با دستگاه ‌های هایفو انجام شده و هدف آن لایه ‌های زیرین پوست است.

با این دستگاه بافت پوست گرم شده و وقتی به دمای مشخصی برسد، سلول ‌های پوست تولید کلاژن را بیشتر می‌ کنند تا با آن مقابله کنند‌. کاربرد این شیوه برای کم کردن چین و چروک، کشیدن پوست گونه‌ ها، گردن، پلک ‌ها، قفسه سینه و ابرو‌ها است. این روش عوارض کمتری داشته و ضمن آنکه به سرعت انجام می‌ شود مطمئن ‌تر است.

میکرونیدلینگ

راه‌های مؤثر برای جوان‌ تر نشان دادن صورت

در این روش جوانسازی پوست با استفاده از سوزن‌ های ریز در پوست زخم‌ های ریز ایجاد می ‌شود. این زخم‌ ها کلاژن را تحریک کرده و پوستی سالم و قویتر ایجاد می ‌شود. از این شیوه برای رفع مشکلاتی چون آفتاب سوختگی، چین و چروک، ریزش مو، زخم‌ ها، لکه‌ های پوستی و ترک‌ های پوستی استفاده می‌ شود. در افرادی که رنگ پوست آن‌ ها تیره است، بهتر جواب می ‌دهد.

زیرا لیزر گرما و حرارت ایجاد کرده و امکان تغییر رنگ پوست وجود دارد. احتمال ورود ویروس و باکتری به داخل زخم ‌ها وجود دارد که این موضوع سبب بروز عفونت می ‌شود. ‌

میکرودرم ابریژن

این شیوه از روش‌ های رایجی است که به کمک دستگاه و برای لایه ‌برداری پوست انجام می ‌شود. در این روش کریستال ‌های کوچک را بر روی پوست مالش داده تا لایه ‌برداری انجام شود. این روش جوانسازی برای هر پوستی قابل استفاده بوده و عوارضی ندارد. با کمک آن می ‌توان لکه ‌های پوستی، زخم‌ ها، جای جوش، سرطان پوست و آثار پیری پوست را ترمیم و کمتر کرد. ‌

ترماژ

از متد‌های جدید و غیر تهاجمی که برای جوانسازی و زیبایی پوست به کار می ‌رود، ترماژ است که بدون جراحی انجام می ‌شود. با کمک این روش می ‌توان پوست را سفت کرده و خطوط را از بین برد. ترماژ به این صورت است که با حرارت کلاژن‌ سازی تحریک شده که منجر به ترمیم پوست می‌ شود. در قسمت‌ های مختلف بدون و صورت استفاده شده و برای کانتورینگ و لیفت صورت به کار می‌ رود. برای برطرف کردن افتادگی پلک، غبغب، گونه‌ های افتاده و افتادگی بازو و شکم می ‌توان از آن استفاده کرد. ‌

کلام پایانی

امروزه استفاده از روش ‌های جوانسازی صورت و پوست خیلی رواج یافته است. به دلایل مختلف احتمال بروز مشکل در صورت و ظاهر فرد وجود دارد که به کمک روش‌ هایی می ‌توان آن را برطرف کرد. برخی از این راه‌ ها خیلی رایج و بسیار پر طرفدار هستند. کاشت ابرو، کاشت مو، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، ترماژ و … از جمله محبوب ‌ترین روش ‌های جوانسازی محسوب می ‌شوند.

هر کدام از این متد‌ها ویژگی‌ هایی داشته و برای کاربردی استفاده می‌ شوند. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از این اقدامات بگیرید، نیاز است تا مراکز و کلینیک‌ های معتبر را انتخاب کنید. کلینیک زیبایی رویایی آبی یکی از بهترین کلینیک‌ ها برای انجام این اقدامات تلقی می‌ شود. در همین راستا برای کسب‌ اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران این کلینیک در ارتباط باشید. آدرس سایت این کلینیک: drroyaclinic.com و شماره های تماس: 0991907256709136416418

به این پست امتیاز بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *